Stránka 1 z 1
Nastavenie zadných bŕzd.
Napsal: 30 črc 2006, 13:55
od peter
Ahojte,
pred nejakým časom som mal problém s brzdami. Už som najazdil asi 4 500 km a je to OK. Ale keďže môj problém s brzdami trval dlhšie, teraz zo zotrvačnosti kontrolujem zadné bubny, či nehrejú. Zistil som, že PZ bubon býva teplejší ako ĽZ bubon. Predpokladám, že asi PZ strana brzdí viac ako ĽZ. V Škodovke boli samonastavovacie zariadenia, ktoré nastavovali rozpätie brzdových čelustí. V mojom Accente mám tiež zariadenie na nastavenie čelustí, ale je tam ozubené kolečko so západkou a neviem či sa jedná o samonastavovacie zariadenie . V minulosti keď mi nebrdila ručná brzda, zistil som, že piestik na ĽZ strane je menej vysunutý ako ten na PZ strane. Ručne som ich nastavil na zhruba rovnaké hodnoty a hľa, ručná brzda začala brzdiť. Viete mi niekto poradiť, či je toto samonastavovací sytém, alebo to mám zase nastaviť ručne? Po mojich skúsenostiach s brzdami by som si nerád vyrobil ďalší zbytočný problém.
Napsal: 11 srp 2006, 22:42
od Mirka Pekárková
Ahoj!
Nejedna se o samoštel. Je lepsi kdyz to budes pravidelne po 30.000km rucne serizovat. Kdyz budes chtit poradit jak nato tak pisni. Rad poradim.
Hujer
Napsal: 12 srp 2006, 11:29
od Tomáš Z.
Cauky, mam podobny problem jako tady kolega..
LZ kolo brzdi i hreje vpohode, ale PZ vubec a to ani na rucni brzdu, kdyz zatahnu rucku fest, tak jen pribrzduje..
Jeste jsem to nerozdelaval, a nevim jak na serizeni...
Myslis, ze bys mi mohl poradit, jak na to???
Predem dekuji..
Brzdy
Napsal: 12 srp 2006, 15:15
od Gardovič
Tomu se mi nechce verit ze to neni samostel
Napsal: 12 srp 2006, 19:36
od Mirka Pekárková
Ahoj!
Po sundani bubnu uvidis mezi paknama pod brzdovym valeckem rozpernou tycku s ozubenym koleckem. Koleckem zacnes pootacet tak dlouho, az ucejtis pri nasazeni bubnu a otoceni s nim skrtani o pakny. Pak vem kladivo a poklepej buben po obvodu,aby si pakny sedly. Sundej buben a opet pootoc koleckem, az ti opet zacnou pakny skrtat o buben. Zase poklepej buben kladivem. Tak pokracuj, az uplne vymezis vuli mezi paknama a bubnem. Po serizeni ti musi jen zlehounka skrtat buben o pakny. Stejnym zpusobem serid i druhe kolo.
Rady na zaver:
1.Buben nesmi mit na okraji brzdne plochy zadnou hranu napriklad rez. Jestli tam je pak je potreba hranu odstranit, popripade nechat buben stocit.
2.Zkontroluj funkcnost lanovodu a serizeni paky rucni brzdy. Nekteri borci se snazili seridit rucku pritazenim matice. Z matice musi koukat maximalne cca 1cm zavitu lanka.
3.Zkontroluj brzdovy valecky, jestli pod prachovkou neni kapalina a jestli se pohybuji pistky valecku.
Zadni brzdy kontroluj a serizuj po 30.000 km.
Doufam ze jsem to popsal tak ze vam to pomuze. Radeji bych to vsak ukazal.
Hujer
Napsal: 12 srp 2006, 19:51
od Tomáš Z.
Diky moc, vyzkousim
!
Napsal: 12 srp 2006, 20:12
od Gardovič
Na ten buben predpokladam ze potrebuju stahovak ze???
Brzdy
Napsal: 12 srp 2006, 22:59
od peter
Vďaka za radu. Medzičasom som bol v servise a tam mi povedali, že by to malo byť samonastavovacie zariadenie. Moc sa mi to však nezdá. Dohodli sme sa, že mi to skontrolujú. Brzdy mi naviac občas popiskujú za jazdy a je možné, že ich treba prečistiť. Po mojich problémoch to nechám zatiaľ na servis.
Čo sa týka stiahnutia bubna, nepotrebuješ sťahovák. Odšrobuj zadné koleso a na bubne je jeden poistný šrób, ten vyšrobovať a bubon stiahneš rukami. Bubon je totiž prevlečený cez 4 šróby na ktoré pripevňuješ koleso.
Napsal: 13 srp 2006, 11:26
od Mirka Pekárková
Ahoj!
K obcasnemu piskani brzd obcas dochazi pri pouzivani neoriginalnich brzdovyh desticek, ktere nemaji na sobe udelane nabehy a nebo je nekvalitni smes oblozeni.
Hyundaie opravuji jiz vic jak 10 let, ale stahovak na zadni buben jsem nepouzil ani 1. To neni stodvacitka.
Hujer
Samostav zadního obložení!!
Napsal: 15 srp 2006, 00:40
od ivan
Nechci Tě nějak urážet nebo se Tě nějak dotknout,ale trochu Mě taháš za nos!! Na obrázku vidíte komplet zadní obložení na Scoupe( Je to z mého autíka!) Pokud nefunguje dobře samostav,tak za prvé je příliš dlohý krok brzdového pedálu a za druhé ruční brzdu neseštelujete ani kdybyste se
zbláznili!!
Všechno mezi sebou souvisí!!
Funguje to tak,že brzdový váleček roztáhne pakny na obě strany současně,při roztažení se též uvolní závitová tyčka s štelovacím kolečkem a zároveň se přitáhne plíšek,který otočí štelovacím kolečkem a to se opakuje dokud se pakna neopře o buben!! Pakny když jsou dobře seštelované tak potom mají krátký pohyb a zároveň má krátký pohyb i tento plíšek,to štelování spočívá v tom,že pokud je krok pedálu delší plíšek pootočí tím kolečkem a ta finta je v tom,že ten plíšek musí mít dostatečný záběr aby s tím kolečkem mohl pootočit a další důležitá věc je,že taky správný úhel záběru a to vše musí mezi sebou fungovat pokud to funguje tak jak má ,tak to potom brzdí jak býk!!
Anemusí te si lámat hlavu s nějakým štelováním paken,maximálně se lehce přitahuje pouze ruční brzda!!
Mimochodem se jedná o systém Girling a jen trošičku jsou pozměněný součástky!!