Stránka 1 z 4

I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 07 kvě 2012, 09:58
od TECHI30
Koumu který motor vzít.Bohužel tu 1,6 nikde ke svezení nemají, mají většinou GDíčko a to nechci, kvůli plynu.Vyplatí se 15 litrů za tu 1,6 přidat, nebo je postačujicí ta 1,4, respektive rozdíl je neznatelný?Jezdím hodně město, cukačky, ale občas jedu i delší štreky.Chtělo by to asi graf průběhu výkonu, abych nekoupil tu silnější variantu a pak nezjistil, že v otáčkách co nejvíce používám jsou ty motory hodně podobné.Také by mě zajímal rozdíl hluku motoru v kabině a kolik to točí na dálnici, při 90 atd, případně s kterým motorem jsou lepší zkušenosti když se "naimplantuje" plyn.Děkuji.

Jen dodám, že oboje je 6-kvalt a 1,4 má 73Kw a 1,6 88Kw.

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 07 kvě 2012, 10:01
od FISHkaa
IMHO:
záleží jak jezdíš narvanej. Pokud jezdíš většinou po městě, tak nižší objem stačí (i občas na delší trasy - když dojedou 1,2HáTéPé, tak tenhle motor musí i bez mačkání plynu :mrgreen: ). Pokud jezdíš naložený, tak volba 1,6 je jasná - bude mít o trochu vyšší točivý moment.

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 07 kvě 2012, 10:03
od juryno
ja by som si :hyu: uz v zivote nekupil. ostava len dufat ze na tej novej generacii uz bude lepsie kvalita. kazdopadne by som to ale urcite neriskoval. je vela znaciek. je lepsie si priplatit trocha...

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 07 kvě 2012, 10:59
od TECHI30
Co tě tak trápí?Já měl mraky nových aut a na všech byly nějaké mouchy, to by ses divil.(koncern, Honda)

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 07 kvě 2012, 11:08
od juryno
je rozdiel musky a tucne muchy :mrgreen: co ma trapi? vrzga, cvaka, hrka, rezonuje, tvrdy podvozok, flak na displeji od vyroby. to povazujem za musky, to je relativne ok. ale chrasti pri 2000 otackach, v zime drhne pri rozjazde na dvojke, v servise som behom neceleho roka s novym autom bol 7 x co sa s nimi natahujem. navyse realna hrozba bodovej korozie. ale ja mam staru i30. pozri si toto forum a uvidis ze nie som jediny, ze vady su pomerne velmi moc rozsirene. ak by si bol moj dobry kamarat, isto by som ti povedal. neriskuj, vyser sa na :hyu: ponuk je mnoho. baj

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 07 kvě 2012, 11:13
od XMira
Otec má 1,4 (tu klasickou, korejskou). Mám s ní najeto pár set kilometrů. Jede překvapivě dobře a ve dvou lidech není velký problém ani na dálnici. Sice se, díky pětikvaltu (?) docela točí, ale nijak dramatická spotřeba se nekonná. Do města a na občasnou cestu dál bych doporučil 1,4. Svou 1,6 jsem si kupoval proto, že jezdíme hodně delší cesty a víc naložení. Tam se pozná výhoda většího krouťáku a šestý kvalt. Jinak bych taky volil 1,4.
Jen teď koukám, že v rámci "vylepšování" má nová i30 už jen 100k .... takže těžko říct, jestli to bude pořád dost. Tenhle výkon jsem měl v Getzovi a nějaký metráček navíc by se mi tam nelíbil...

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 07 kvě 2012, 12:07
od FISHkaa
juryno píše:je rozdiel musky a tucne muchy :mrgreen: co ma trapi? vrzga, cvaka, hrka, rezonuje, tvrdy podvozok, flak na displeji od vyroby. to povazujem za musky, to je relativne ok. ale chrasti pri 2000 otackach, v zime drhne pri rozjazde na dvojke, v servise som behom neceleho roka s novym autom bol 7 x co sa s nimi natahujem. navyse realna hrozba bodovej korozie. ale ja mam staru i30. pozri si toto forum a uvidis ze nie som jediny, ze vady su pomerne velmi moc rozsirene. ak by si bol moj dobry kamarat, isto by som ti povedal. neriskuj, vyser sa na :hyu: ponuk je mnoho. baj
nesouhlasím s tebou, mám nalítáno 40kkm a nemám problema 8)

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 07 kvě 2012, 12:11
od Farrael
Aneb je to zase kus od kusu. Nelze paušalizovat a tyhle problémy maj všechny značky. Jen se běžne podívat jak brečej třeba na Ford foru...

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 07 kvě 2012, 12:33
od juryno
fishka myslim predovsetkym i30, ix20 ale aj i20. nie ix35

ak by som si mal kupit auto ja, tak si isto trocha priplatim a viem preco. konecne som pochopil preco su lacnejsie auta lacnejsie a drahsie drahsie. i ked samo o sebe to samozrejme isto nic nemusi znamenat. ale ide o to ze preco su lacnejsie? :mrgreen: na novu i30 (1,4 benzin) mi dali s uplne tucnou vybavou cenu 13.300 e. kdezto u noveho modelu inej znacky s takou tucnou vybavou by cena bola aspon minimalne o 1000e vacsia. takze z tohoto hladiska podla mojho nazoru ide :hyu: vo svojich kolajach stale, kde kvalita nema prioritnejsie miesto...

ja by som si teraz kupil jedine vw,audi,skoda,toyota,mazda,nissan a asi nic ine.

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 07 kvě 2012, 12:45
od enjoy
Takze prvni 3 ti ukradnou a dalsi 3 maji tak drahy nahradni dily,ze budes valit oci...
Oni si to Hacko lidi nekupujou jentak,ze se nudi...

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 07 kvě 2012, 12:54
od FISHkaa
juryno píše:...ja by som si teraz kupil jedine vw,audi,skoda,toyota,mazda,nissan a asi nic ine.
:hyu: už dávno není nejlevnější... Jen to zkus, svoboda volby. Měl sem Audi a už sem rozhodnut že nikdy, resp. ano pokud bych si koupil hned dvě - jedno v servisu a druhé na ježdění - a to není jediné OOOO v mém okolí, které se tak chová. Naše firemní flotila má v sobě passata a tu servisní knížku bych ti také přál vidět... O Škodovkách ani nemluvě, navíc aktuální řetězové motory u TSI motorů, doslova vzor spolehlivosti :mrgreen:

Avšak souhlasím s tebou v jedné položce a tou je Mazda - měl sem jí a za 100kkm naprosto bez problémů! Ne nadarmo EU nedovolila zrušit dovozní clo u těchto aut... 8)

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 07 kvě 2012, 13:03
od juryno
enjoy píše:Oni si to Hacko lidi nekupujou jentak,ze se nudi...
to si fakt nemyslim. myslim skor ze si to ludia kupia na zaklade nizsej ceny, ako ja :D opakujem ale mam na myslim predovsetkym 20tky a 30tky. a co sa tyka vacsich cien nahr.dielov, no moje skusenosti, radsej priplatit a mat psychicky pokoj.

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 07 kvě 2012, 13:05
od juryno
pre fishka:

mal si smolu na kus, jak sa tu vravi :lol:

a nevravim ze :hyu: je najlacsnejsie, trebars dacia je lacnejsia. vravim ze patri medzi lacnejsie a tu sa treba zamyslat ze preco...

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 07 kvě 2012, 14:01
od FISHkaa
no okolo mě jezdí ještě A4 (kolegovi doslova vybuchnul motor ve 160ti na německé dálnici) a A5, kterou druhý kolega chtěl prodat protože fakt bylo pořád v servisu. To nebyla chyba jednoho kusu...

Já netvrdím, že :hyu: je prémiová značka, spíš mainstream. Když se podíváš jak moc obecně slezly ceny nových aut, tak nemůžeme čekat trvanlivost a 100% bezporuchovost u jakékoli značky! Už sem to tu někdy psal: doba je taková, že je tlak na cenu a ne na kvalitu, a to se netýká jenom automobilového trhu... :roll:

Re: I30 v 1,4i CVVT (73) nebo 1,6i CVVT (88)

Napsal: 07 kvě 2012, 14:11
od Luboshak
TECHI30 píše:Koumu který motor vzít.Bohužel tu 1,6 nikde ke svezení nemají, mají většinou GDíčko a to nechci, kvůli plynu.Vyplatí se 15 litrů za tu 1,6 přidat, nebo je postačujicí ta 1,4, respektive rozdíl je neznatelný?Jezdím hodně město, cukačky, ale občas jedu i delší štreky.Chtělo by to asi graf průběhu výkonu, abych nekoupil tu silnější variantu a pak nezjistil, že v otáčkách co nejvíce používám jsou ty motory hodně podobné.Také by mě zajímal rozdíl hluku motoru v kabině a kolik to točí na dálnici, při 90 atd, případně s kterým motorem jsou lepší zkušenosti když se "naimplantuje" plyn.Děkuji.

Jen dodám, že oboje je 6-kvalt a 1,4 má 73Kw a 1,6 88Kw.

Já mám 1,4 v kombíku 1. generace po FL, takže 80 kW. A popravdě je to tak akorát. Slabší si už v autě představit nedokážu. Ono to jede slušně, když se na to šlape. Ale pak to zase baští. Takže na moje cesty do práce přes město a semtam za město to je dostačující, ale zajímalo by mě, jak by to jelo, kdyby to bylo utlumené na ten nižší výkon. Radši bych bral 1,6.