Stránka 1 z 1

omezení otáček na 3000

Napsal: 12 kvě 2012, 18:02
od karelk
Koupil jsem Sonatu 1,9 diesel typ NF 103kW - NAJETO 230 000KM - r.v. 2007- nepravidelně se projeví závada ,že jsou omezeny otáčky na max 3000. Někdy začne svítit porucha check - žlutá-palivového systemu. Toto se stalo v podstatě po vyjetí z autobazaru. Prodávající slíbil vyřešení závady ,dojel na diagnostiku a příčinou měla být 2.poloha plynového pedálu. Druhý den se ale závada ztratila.přesto zajistil výměnu pedálu. Po ujetí asi 500km se závada opět projevila, a tak jsem jel do autorizovaného servisu Hyundai v Táboře, kde diagnostika
hlásila 2.polohu pedálu, ale ten nebyl předtím vymazán a nově poruchu škrtící klapky vzduchu . Když jsem chtěl specifikaci a případně objednat tento díl, tak mi sdělil technik,že to tím vůbec nemusí být a že by to museli podrobně proměřit a cena zjištění bez záruky úspěchu / na př. 8hod x550kč bez dph/.
Vzhledem k tomu, že signalizace poruchy palivového systému mohla podle zkušeností mého známého být i palivový filtr, tak ten byl vyměněn , také vzduchový a olejový včetně náplně.
Závada se ztratila a věřil jsem , že je odstraněna . Bohužel po ujetí tak 300km v rozmezí týdne se opět objevila a začala svítit porucha.
Nejhorší je, že je to nepravidelně. Nemáte někdo prosím zkušenost a radu jak odstranit .
Hledal jsem ventil ERG, který by to možná mohl způsobovat - nevíte někdo jestli u tohoto motoru je a kde.Dnes jsem byl u automechanika a ten si myslí , že ten ERG je na přiložené fotce a je řízen elektronikou a tím pádem nelze vyřadit.
Předem děkuji za radu.

Re: omezení otáček na 3000

Napsal: 14 kvě 2012, 14:12
od cypisek
no u octavky 1řady to dělal snímač tlaku turba, taky do 3000 otaček (třeba v kopci naložen), a pak se motor přepnul do nouzoveho režimu a bez turba šlo ploužit se dal,, ale vážně ploužit, ale po vypnuti kličku a nastartovaní to jelo zase v pohodě ..

Re: omezení otáček na 3000

Napsal: 29 kvě 2012, 19:52
od cecilek
Správně =D> to samé, když tady o tom mluvíte, se dělo u našeho firemního Volkswagenu LT.... Stalo se to vždy, když jste jako na potvoru potřebovali předjet auto a v půlce manévru to vyplo. V tom okamžiku se muselo vypnout klíčkem a zase nastartovat. My jsme tomu říkali restart ](*,)
Nevím ale co to dělalo. Ale spravili to. Vím, že turbo neměnili. Jestli to bude k tomuto tématu důležité, můžu se klidně zeptat....
Zatím zdar a držím palce....