omezení otáček na 3000
Napsal: 12 kvě 2012, 18:02
Koupil jsem Sonatu 1,9 diesel typ NF 103kW - NAJETO 230 000KM - r.v. 2007- nepravidelně se projeví závada ,že jsou omezeny otáčky na max 3000. Někdy začne svítit porucha check - žlutá-palivového systemu. Toto se stalo v podstatě po vyjetí z autobazaru. Prodávající slíbil vyřešení závady ,dojel na diagnostiku a příčinou měla být 2.poloha plynového pedálu. Druhý den se ale závada ztratila.přesto zajistil výměnu pedálu. Po ujetí asi 500km se závada opět projevila, a tak jsem jel do autorizovaného servisu Hyundai v Táboře, kde diagnostika
hlásila 2.polohu pedálu, ale ten nebyl předtím vymazán a nově poruchu škrtící klapky vzduchu . Když jsem chtěl specifikaci a případně objednat tento díl, tak mi sdělil technik,že to tím vůbec nemusí být a že by to museli podrobně proměřit a cena zjištění bez záruky úspěchu / na př. 8hod x550kč bez dph/.
Vzhledem k tomu, že signalizace poruchy palivového systému mohla podle zkušeností mého známého být i palivový filtr, tak ten byl vyměněn , také vzduchový a olejový včetně náplně.
Závada se ztratila a věřil jsem , že je odstraněna . Bohužel po ujetí tak 300km v rozmezí týdne se opět objevila a začala svítit porucha.
Nejhorší je, že je to nepravidelně. Nemáte někdo prosím zkušenost a radu jak odstranit .
Hledal jsem ventil ERG, který by to možná mohl způsobovat - nevíte někdo jestli u tohoto motoru je a kde.Dnes jsem byl u automechanika a ten si myslí , že ten ERG je na přiložené fotce a je řízen elektronikou a tím pádem nelze vyřadit.
Předem děkuji za radu.
hlásila 2.polohu pedálu, ale ten nebyl předtím vymazán a nově poruchu škrtící klapky vzduchu . Když jsem chtěl specifikaci a případně objednat tento díl, tak mi sdělil technik,že to tím vůbec nemusí být a že by to museli podrobně proměřit a cena zjištění bez záruky úspěchu / na př. 8hod x550kč bez dph/.
Vzhledem k tomu, že signalizace poruchy palivového systému mohla podle zkušeností mého známého být i palivový filtr, tak ten byl vyměněn , také vzduchový a olejový včetně náplně.
Závada se ztratila a věřil jsem , že je odstraněna . Bohužel po ujetí tak 300km v rozmezí týdne se opět objevila a začala svítit porucha.
Nejhorší je, že je to nepravidelně. Nemáte někdo prosím zkušenost a radu jak odstranit .
Hledal jsem ventil ERG, který by to možná mohl způsobovat - nevíte někdo jestli u tohoto motoru je a kde.Dnes jsem byl u automechanika a ten si myslí , že ten ERG je na přiložené fotce a je řízen elektronikou a tím pádem nelze vyřadit.
Předem děkuji za radu.