Přehřátí motoru v záruce
Napsal: 15 kvě 2012, 18:24
Zdravím,
máme i20 1.2 najeto 13.000km a na dálnici zničeho nic motor ztratil tah a po cca 30s se sám vypnul, to už jsme jeli na volnoběh. Po zastavení byla teplota chlazení na maximu, otevřu to a vidím, že z hadice chlazení (směr k motoru) uniká asi na třech místech zelená pára z chladící kapaliny. Motor a jeho okolí celé postříkané chladící kapalinou.
V servisu nám to nechtějí uznat jako výrobní vadu (auto je v záruce). Podle nich ty díry v hadici udělala kuna, protože prý se chladící hadice nikdy sama nemůže přehřátím ani jinak proděravět. Následkem toho se ale motor přehřál a 2 válce nejedou, možná je i něco s hlavou. Oprava odhad 20-35.000 a přitom je to v záruce. Šéf dílny (Autopalace Butovice, kde jsme to i koupili) říká, že to za celou svoji praxi nezažil, aby něco překousalo hadici chlazení, že je to první případ.
Na havarijním pojištění nám to taky neuznají i když je to pojištěno na poškození měkkých částí auta včetně hadic a kabelů hlodavci, protože jsme prý jeli i přes přehřátí dál, přitom to tak není. Celé to trvalo tak 30s od 120 km/h po 0 km/h. Než se to stalo, všiml jsem si, že topení nechtělo topit, foukalo to jenom studeně.
Mě někdo nějakou radu? Díky moc!
máme i20 1.2 najeto 13.000km a na dálnici zničeho nic motor ztratil tah a po cca 30s se sám vypnul, to už jsme jeli na volnoběh. Po zastavení byla teplota chlazení na maximu, otevřu to a vidím, že z hadice chlazení (směr k motoru) uniká asi na třech místech zelená pára z chladící kapaliny. Motor a jeho okolí celé postříkané chladící kapalinou.
V servisu nám to nechtějí uznat jako výrobní vadu (auto je v záruce). Podle nich ty díry v hadici udělala kuna, protože prý se chladící hadice nikdy sama nemůže přehřátím ani jinak proděravět. Následkem toho se ale motor přehřál a 2 válce nejedou, možná je i něco s hlavou. Oprava odhad 20-35.000 a přitom je to v záruce. Šéf dílny (Autopalace Butovice, kde jsme to i koupili) říká, že to za celou svoji praxi nezažil, aby něco překousalo hadici chlazení, že je to první případ.
Na havarijním pojištění nám to taky neuznají i když je to pojištěno na poškození měkkých částí auta včetně hadic a kabelů hlodavci, protože jsme prý jeli i přes přehřátí dál, přitom to tak není. Celé to trvalo tak 30s od 120 km/h po 0 km/h. Než se to stalo, všiml jsem si, že topení nechtělo topit, foukalo to jenom studeně.
Mě někdo nějakou radu? Díky moc!