Stránka 1 z 2
Klimatizace a LPG.
Napsal: 19 kvě 2012, 19:44
od ZIKMUNDA Josef
Dobrý den,
dne 1.3.2012 jsem si zakoupil nový Hyundai ix 35, motor 2.0, automatická převodovka, 4x4, LPG zn. BRC, automatická dvouzónová klimatizace. Měl bych dotaz zda máte někdo nějaké zkušenosti s :
- Klimatizace
Před tím jsem vlastnil Octávii, která měla také automatickou dvouzónovou klimatizaci. Zde jsem si nastavil 22 stupňů a celý rok jak v zimě, tak v létě klimatizace udržovala nastavenou teplotu. V Hyundai, ale tato nastavená teplota neodpovídá. Je to můj subjektivní pocit. Abych docílil při ochlazování interiéru 22 stupňů, musím nastavit tak 20 stupňů. S oteplováním interiéru zatím nemám zkušenosti. když jsem se na to ptal v servisu, tak mi bylo sděleno, že si na to musím zvyknout, že Hyundai ochlazuje hůř. Máte s tím někdo nějakou zkušenost?
- LPG
Ještě před odebráním nového auta jsem si objednal u prodejce montáž LPG, která je v současné době běžně u vozidel Hyundai nabízena v ceníku. S montáží a celým systémem LPG jsem spokojený. Mám najeto v současné době 2900 km. a nyní při spočítání natankovaného paliva benzin+LPG jezdím na 1 km. za 2,30,-Kč. Zdá se mi, ale, že má vozidlo malou akceleraci a při sešlápnutí na plyn je tam díra. Příští týden jedu do servisu, tak jsem zvědavý co mi řeknou. Máte s tím někdo nějakou zkušenost?
Jinak jsem s tímto autem nadmíru spokojený.
Re: Klimatizace a LPG.
Napsal: 19 kvě 2012, 21:36
od potki
Klimatizacia - tiez mam oproti manzelkinmu Meganu pocit, ze v ix35 nefunguje tak dobre - obcas ju musim bud ubrat alebo pridat - v Megani mam pocit, ze je stale rovnaka. Rozmyslal som, ci to nie je tym, ze mam stresne okno, fakt neviem.
Co sa tyka spotreby ix35 1.7 CRDi, tak tu mavam okolo 5 litrov - v lete dokonca okolo 4,8
Tankujem liter nafty za 1,429 eur, cize 1 km ma vyjde
1,429x5/100=0,07145 eur a pri dnesnom kurze 1 euro=25,333 CZK ma 1 km vyjde na 1,81 CZK
Akceleraciu ma tento motor podla mna celkom slusnu, nemozem si vobec stazovat.
Re: Klimatizace a LPG.
Napsal: 20 kvě 2012, 08:57
od jiri.vacha
Je fakt ten že ve volvu(tir)jsem nastavil teplotu a celou cestu jsem si jí nevšímal.Tady musím občas zasahovat,a to i v zimě u topení.Auto dosáhne požadované teploty a ubere na výkonu klima či topení a po chvíly mi ta teplota nevyhovuje tak musím přidat nebo ubrat.Potom už to drží dle mých potřeb.Nevím jak u jiných osobních aut,toto je mé první s klima.Taky mi vadí že vzádu je jen klima a teplota se tam nedá regulovat.Proto auto vychladím a vzádu poté vypínám,kvůli dětem,oni si to sami nevypnou a pro délku interiéru auta neodhadnu teplotu vzádu,když jim bude horko oni se ozvou
Už jsem přemýšlel dát si dozadu čidlo a na palubku teploměr,abych měl přehled
.
Co se týče plynu,mám také BRC,prý nejlepší systém a jsem spokojen.Seřízení plynu,aby šlapal jak má je složitější.Nejde to jen namontovat a jezdit.Každé auto je defakto v seřízení originál a chce to jezdit a seřizovat.Až se najde ta správná kombinace hodnot.Já řídil,kamarád připojen laptop a jezdily jsme cca 30min a seřizovali a seřizovali,až to je ono
Je to taky trochu o řidiči,každý na to šlape trochu jiným stylem
Ale seřídit to jde dobře.Já osobně jsem spokojen,možná je to jen pocit,ale myslím si že na plyn mi to jede líp než na benzín
Může to být tou cenou paliva
Re: Klimatizace a LPG.
Napsal: 20 kvě 2012, 10:48
od FISHkaa
asi sem jediný co má nastaveno pořád na 22°C a neřeší
Je fakt, že klimu používám minimálně i v létě, ale když ji zapnu tak sem spokojen... Klima je dostatečně výkonná, problémy můžou nastat, pokud jsou zavřené, nebo blbě natočené ofuky
Re: Klimatizace a LPG.
Napsal: 24 kvě 2012, 15:00
od ZIKMUNDA Josef
Tak jsem byl dnes na seřízení LPG. Musím říci, že to nyní jede opravdu super. Nyní jsem nadmíru spokojený. S klimatizací mne moc nepotěšili. Potvrdili, že opravdu klimatizace v
je opravdu horší. V tom případě, ale nemá cenu kupovat automatickou, ale pro ovládání bude lepší mechanická.
Re: Klimatizace a LPG.
Napsal: 24 kvě 2012, 15:42
od Chasnik
S LPG neporadím, u automatické klimy je to hlavně o tom, jak inženýři vymyslí umístění teplotního čidla, které potom té klimě hlásí, zdali přidat nebo zvolnit. Škodovky to mají odladěné dobře, několik majitelů Octy a Superbů si chválili, že teplota jim drží.
Např. v Accordu byl podobný problém, čidlo špatně vyhodnocovalo teplotu (stačí, když je blízko zdroje tepla nebo ochlazování a už hlásí jinou teplotu, než ve skutečnosti je) a potom už je nutno občas teplotu korigovat.
Jeden technik mi taky říkal, že problém bývá v zanesené krytce čidla slunečního svitu, druhý na to řekl, že tohle se většinou nekazí, tak si vyber...
Manuální klima oproti automatické má své výhody, ale pokud je to ta klasická "tříkolečková" (směr, teplota, intenzita). Ta se potom dá ovládat poslepu, což je v provozu nesporné plus. Ovládání, jaké má na manuálu i30, mi teda nevyhovuje.
Re: Klimatizace a LPG.
Napsal: 24 kvě 2012, 16:50
od FISHkaa
mechanickou klimu bych fakt nechtěl, už jenom kvůli ztrátě duality... nicméně i automatika se dá přepnout na manuál
Re: Klimatizace a LPG.
Napsal: 24 kvě 2012, 17:48
od Hardcam
Na automatiku si clovek zvykne rychle. Mam vydechy nastaveny tak, jak to nekde na Auto webu doporucovali (tedy bocni smer okno a prostredni rovne zhruba na uroven zadniho okna a s teplotou vubec hybat nemusim - tu drzim s 3-7 stupnovym rozdilem okolni teploty. Je zajimay, ze na jednu znacku jsou dva nazory, ja jsem toho nazoru, ze klima v
chladi nekdy az moc agresivne nekdo zase, ze je mdla. Naplne menim pravidelne (nejsem toho nazoru jako nekteri, ze je dozivotni), filtr jednou za 2-3 mesice a pravidelne desinfikuju.
Trochu horsi pocit mam z klimy v KIA, napln je uplne nova, filtr taky, ale zmena k lepsimu moc nenastala, nicmene chladi dobre, ale ne tak dobre, jako v
.
Re: Klimatizace a LPG.
Napsal: 24 kvě 2012, 18:32
od Chasnik
fiškáá: ztráty duality se rozhodně neobávám, bo u mně žádná dual klima nejni
Re: Klimatizace a LPG.
Napsal: 16 zář 2012, 20:15
od ZIKMUNDA Josef
Dobrý den,
omlouvám se za pozdní odpověď. Hyundai uznává systém LPG pouze od fy. BRC. Hrdlo plnící nádrže instaluje ve spodní části plastového nárazníku na levé straně v zadu za levým kolem. Jsem s tím zatím spokojen.Ptal jsem se zda by to nešlo pod víčko plnící nádrže benzinu, ale prý to nejde. Myslím, ale, že je to jedno a vyhovuje mi to tak jak to udělali. Ovládání LPG a benzinu - přepínání je samozřejmě uvnitř, ale vše se děje plně automaticky. Rozjezd je vždy na benzin a po dosažení teploty chladící kapaliny cca 40 st. se sám přepne na LPG. Na tlačítku jsou 4 zelené LED diody jako kontola plnosti nádrže LPG. Jedna LED dioda na čtvrt nádrže. Pokud se jede na benzin svítí červená LED dioda a při vyjetí LPG se rosvítí a signalizuje ještě zvukově. Nádrž mám na IX 35 o velikosti 69 litrů nebo kg. nevím a dá se maximálně naplnit na 52 a na to ujedu zhruba cca. 410 až 430 km na kratší jízdy.
Chtěl bych se zeptat na ukazatel teploty chladící kapaliny.Nevím jestli je to normální ,ale ukazatel mi maximálně ukazuje teplotu jeden dílek pod 90. Jak je to u vás co máte benzinové motory?
Omlouvám se, že neposílám foto, ale bohužel se mi to nedaří.
Re: Klimatizace a LPG.
Napsal: 16 zář 2012, 20:22
od Hardcam
Plnici hrdlo jde namontovat pod to benzinove, ale udela to jen blazen, jelikoz uz se objevili vozy s rozsahlou korozi kolem hrdla - LPG je agresivni.
Proc reaguji - zarazi me tvoje kilometrove naklady, ktere jsi v kvetnu uvadel - 2,38Kc/km, ale pises kombinace benzin+LPG, rozved to prosim, kolik ceho zrhuba odpovida.
Re: Klimatizace a LPG.
Napsal: 16 zář 2012, 22:37
od Nexus
plnící hrdlo jde namontovat prakticky kdekoli, přitáhne se samořezkama na plastovou objímku z druhé strany a jestli je to nárazník, kapota nebo vedle hrdla na benzin je teoreticky jedno... nejčastěji vídávám v pravo na zadním nárazníku, tak to mám já i táta a vyhovujenám to, cca na 80% čerpaček máš stojan vpravo, nicméně nikdy se mi nestalo, že by hadice nedosáhla pokud je stojan vlevo. Zato u benzinu/nafty tohle bývá naknap
hard: že je lpg agresivní slyším poprve, jelikož od hrdla až po válce by mělo být vše dokonale utěsněné
sice po odpojení pistole vždy odfoukne přetlak z hadice, ale to se okamžitě rozplyne ve vzduchu a nenapadá mě, proč by tohle mělo způsobovat korozi. Spíš zkus udělat vrtákem díru do kastle a nijak to neošetřit. Dávám tomu rok, než to začne hnít
k nákladům, když jsem sonatu koupil, měl jsem spotřebu okolo 10l a litr plynu stál 10-11kč a včetně benzinu to bylo do 1,3kč/km (jezdil jsem dálky - Ol-HK), v průměru jsem měl decku naturalu na 100km. Teď jezdím v průměru za 11,5 -13l (jezdím napůl couračky s tunovým vozíkem a dálnice), litr u nás prakticky 18kč, občas se zadaří pod 16kč/l, k tomu benzinu potřebuju hodně protože často jezdím 1-7km, takže jenom na plynu mi to vychází na 2,3kč.... ale nešetřím to, posledně Ol-prostějov (130) Prostějov-Brno(160) a Brno-Jihlava (200) mi dalo průměr 12,7
david s 2.4i se dostal na 10.5
ale jel o chlup pomaleji a já ho pak pod plným musel dohánět
takže celkový průměr 2.38kč/km se mi zdá vcelku reálný a podobný tomu mému.. no jo, kde jsou ty časy kdy jsem s corollou jezdil za 80h/km
Re: Klimatizace a LPG.
Napsal: 16 zář 2012, 22:48
od Hardcam
Brrr, to jsou heozny cisla, tezko se v nich dopatrat velky vyhodnosti LPG.
Mel jsem na mysli tu paru a to primo s odkazem na konkretni montaze...idealne to vidim na schovani pod naraznik
Re: Klimatizace a LPG.
Napsal: 16 zář 2012, 23:18
od Farrael
Ale to víš, že je tam ta výhodnost LPG. Si to spočítej. Tady už chce Benzina 40,-- za litr. Plyn stojí od 15,90Kč do 18,90Kč. Já naposledy natankoval na 17,50Kč. Ok takže 40/17.50 = 2,28cca koeficient. Fajn spotřeba je dejme tomu 11,5L / 2,28 = 5,04L benzínu. Tedy jako bych jezdil po přepočítání za tuhle cifru benzínu. To jde na 2,4 motor ne?
Díky Kalousovi a spol. se to pořád vyplatí.
Re: Klimatizace a LPG.
Napsal: 17 zář 2012, 10:55
od ZIKMUNDA Josef
Pokud se jedná o spotřebu, tak je to problematické. Musí se samozřejmě vždy dotankovat jak benzin, tak i LPG. U dotankování LPG, přesto, že jsem tankoval většinou zcela vyjetou nádrž, tak přestože vždy plním nádrž do plna tak někdy se tam vejde 46, 48, ale i 52 litrů. Nevím, čím to je, jestli na to má vliv čerpadlo plnící LPG. Netankuji stále u stejného čerpadla. Nyní mám najeto 10 500km. Většinou na kratší jízdy. O prázdniná to bylo na delší trasy. Je pravda, že auto nijak nešetřím a mám automatickou převodovku.