Farrael's Sonata NF
Napsal: 23 kvě 2012, 19:57
Milé děti, za devatero horami a devatero řekami, žila byla jedna Sonata. No dobře. Bydlela v Německu u jednoho pána středních let, dokud jsem si pro ní nepřijel
Toto bude topic a životopis mé nové společnice Sonaty. Ještě jsem jí nestačil vymyslet jméno, proto se návrhy vítají. Sice jsem přemýšlel o jméně Sonča, ale to zní tak no já nevim divně.
Auto: Hyundai Sonata NF 2.4i
Rok výroby: 2005, ale v papírech je i nějaké datum 2004 (dokonce několikrát). Je to jedna z prvních co se prodaly. První registrace je ze začátku února.
Barva: Dark elegant red. - V techničáku bude Tmavá červená metalíza.
Výbava: Podrobněji rozvedu níže, ale u nás by odpovídala cca Eleganci. Nevím, jestli bylo něco výš.
Palivo: Benzín a LPG
Kola: 17" letní v Alu a 16" na plecháčích. (ostatní rozměry dodám, až budu mít zase techničák, nicméně i ty šestnáctky jsou jak kola od traktoru )
Najeto: 135tis Km+
Jak jsem k ní přišel:
Mnozí si před časem všimli, že jsem hledal Sonatu NF nebo sestru Magentis ze stejné generace. Po řadě neúspěchů se mi podařilo narazit na internetu na portálu mobile.de na tuto Sonatu.
Stála 5000E. Prodával ji soukromý majitel a tak jsem okamžitě zareagoval. Napsal jsem mu a čekal. Odepsal až druhý den po tom, co jsem se mu snažil marně dovolat. Po troše dopisování a telefonické domluvě jsem zjistil bližší informace a domluvil na pondělí co bylo tento týden prohlídku.
Na prohlídku jsem si domluvil Hujera, abych nekupoval zajíce v pytli. Auto stálo v jejich národním parku Dahmen-Spreewald v osadě, která spadala pod městečko Heidesee.
Prohlídka dopadla super. Pán byl hrozně vstřícný, podal nám klíče a prakticky jsme mohli s autem dělat co jsme chtěli. Po zjištění nějakých nedostatků a projití papírů jsem z něj ještě vyrazil zcela bez problémů slevu a tak jsme si plácli.
Pak následovala cesta do blízkého města Köenigs Wüster-Hausen, kde jsme vyřídili formality a mohli vyrazit domů. Všeho všudy to zabralo celý den. Nicméně to stálo za to.
Tak teď výbava:
Krémová světle hnědá kůže v kombinaci s krémově hnědým a černým interierem, sportovní podvozek přímo od , manuální převodovka, ESP, EBD, 10x Airbag, 2x koberečky (originál pro Sonatu textilní světlé + gumové, vyhřívaná zrcátka v elektrice, všechny okna v elektrice, výhřev předního skla pod stěrači, samostmívací zrcátko, parkovací senzory, mlhovky přední a zadní, dvě sady pneu viz. výše, vyhřívané sedačky v elektrice, ABS, posilovač, nezávislé topení Webasto, pěkné tažné zařízení, DVD Entertaitment system od KENWOOD s dotykovou obrazovkou + satelitní navigace - možnost přehrávaní DVD - 10-Disc MP3 CD-auto-changer a možná ještě něco k tomu - tolik jsem to zatím nezkoumal, bezramínkové stěrače (blbost, ale potěšila mne), centrální zamykání, alarm, ISOFIX, velmi tmavé černé folie na zadním okně a zadních bočních, automatická klimatizace - asi i s chlazenou přihrádkou, ale to netušim a možná ještě něco, co mne teď nenapadá a asi je to samozřejmé...
LPG:
Výrobce: AVO-GAS
Název systému: AVO-Magic
Regulátor tlaku: LOVTEC - Magic BF
Vstřikovače: Metis
Nádrž: STAKO 55L - Toroid
+ další věci, ale už si nepamatuju přesně výrobce a ten papír, kde to bylo mají zatím na úřadě - dopíšu. Nicméně tam bylo ještě KME.
Závady:
Krom pár věcí, které byly spíše staršího charakteru a hned jsme je s Hujerem odstranili na místě, tak je to následující:
Nefunguje zatím klima. Dle všeho to bude pravděpodobně nedostatek chladícího media.
Začalo zlobit LPG. Má se tendenci přepínat na benzín, dle kontrolek a návodu to znamená nějakou chybu v systému. Při testování to ale nedělalo. Došel však plyn a auto nějakou dobu stálo. Napadá mne tedy nějaký zanesený filtr či něco. Neboť to jednou funguje, pak zase ne.
Spíš je problém se servisem. U Neptun Harfa sice měli na to diagnostiku, ale nemohli se napíchnout, že to chtělo kód, který nemají. LPG klub mě odkázal na firmu TC 101, která se zabývá LPG mimojiné u vozů dovozu, takže by mi měli být schopni pomoci. Naštěstí sídlí tady v Praze v Letňanech. Až bude mít auto značky, tak tam hned jedu. To bude příští týden.
Během jízdy asi po sto Km. vyskočil Check engine. Muselo to vydžet asi dalších 70Km na další odpočívadlo, kde jsme zjistili z diagonostiky, že to je chyba na čidle vačkové hřídele. Vypadá to na zoxidované kontakty, neboť po smazání chyby to dalo pokoj.
Další věci jsou už kosmetického charakteru:
Rez zadních vrat. Zřejmě to byl nějaký kus, kde trošku odflákli zadní dveře, takže ty začaly zevnitř reznout kolem odtokových děr. Zatím to není tak hrozné, a jak Hujer řekl, kdyžtak se za pár vyměněj.
Nějaké ty odřeninky, ale nic hrozného. Bourané to nikdy nebylo.
Kapky smůly různě po kapotě. Jak to stálo v borovicovém lese, tak je to vidět. Bude ale stačit fén a bude to pryč.
Interiér. Ten potřebuje sakra vypucovat. Je vidět, že se jezdilo do lesa a tak se to v interieru odrazilo. Takže to budu muset nechat vytepovat, ale to se dá.
Jinak jsem s ní velmi spokojený. Oproti Accentu je to velkej skok. Hlavně se to úplně jinak řídí. To byl asi největší problém ze začátku. Co mne trochu mrzí, že to nemá Tempomat. Ten mi na dálnici dost chyběl. Už jen i kvůli tomu, že narozdíl od Accenta má Sonata plyn podstatně vyšší a mě z toho za chvilku bolela noha jak střep. Pedály jsou i oproti Anče o dost měkkčí a tak už mi nejednou hvízdaly gumy na semaforu.
Jízda je úžasná. Hlavně na dálnici si člověk připadá jako v letadle. Ale díky sportovnímu podvozku větší výmoly netlumí dost dobře. Kolikrá to je pěkná šlupka. Další nevýhodu ve sportovním podvozku vidím doma při parkování. Při parkování na šikmo, kde je člověk zvyklý parkovat k obrubníku do šťouchu gumy, aby moc nezacláněl do průjezdu, tak škrtám nárazník a je to celkem rána. Takže docela opruz.
Až se to vyčistí, tak to bude úžasný. Jsem moc spokojený. Servisována byla pouze v jednom německém servisu. Při prodeji měla novou STK, takže by jinak měla být technicky v pořádku. I mě technickou prošla zcela bez problémů.
A cena? No tajná není. Zkusím to zkalkulovat všechno.
Cena auta: 4900E
Pojištění v Německu + značky + poplatek: 135E (95+24+10,5)
Revize plynu + Emise + redukce na náš systém + plyn do plna: 2300,--
STK: 2100
Přihlášení dneska na úřadě: 2300 (předpokládám 1500+800 - snad už po mě víc chtít nebudou)
Když pominu následný servis tak to vychází při kurzu 25,3Kč za jedno E: 134085,-- + ještě náklady za služby Hujera a benzín, ale ty jsou nutné a do ceny auta je nezapočítávám.
Když to tak sečtu, tak bych jel pro auto do Německa klidně znovu.
A teď pár fotek. Prosím omluvte jejich kvalitu. Foceno mobilem až na poslední, není to umyté a až to vypucuju tak to pořádně blejsknu a dám i interier.
Předek:
Zadek:
A spolu:
Dotazy, komentáře vítány
Toto bude topic a životopis mé nové společnice Sonaty. Ještě jsem jí nestačil vymyslet jméno, proto se návrhy vítají. Sice jsem přemýšlel o jméně Sonča, ale to zní tak no já nevim divně.
Auto: Hyundai Sonata NF 2.4i
Rok výroby: 2005, ale v papírech je i nějaké datum 2004 (dokonce několikrát). Je to jedna z prvních co se prodaly. První registrace je ze začátku února.
Barva: Dark elegant red. - V techničáku bude Tmavá červená metalíza.
Výbava: Podrobněji rozvedu níže, ale u nás by odpovídala cca Eleganci. Nevím, jestli bylo něco výš.
Palivo: Benzín a LPG
Kola: 17" letní v Alu a 16" na plecháčích. (ostatní rozměry dodám, až budu mít zase techničák, nicméně i ty šestnáctky jsou jak kola od traktoru )
Najeto: 135tis Km+
Jak jsem k ní přišel:
Mnozí si před časem všimli, že jsem hledal Sonatu NF nebo sestru Magentis ze stejné generace. Po řadě neúspěchů se mi podařilo narazit na internetu na portálu mobile.de na tuto Sonatu.
Stála 5000E. Prodával ji soukromý majitel a tak jsem okamžitě zareagoval. Napsal jsem mu a čekal. Odepsal až druhý den po tom, co jsem se mu snažil marně dovolat. Po troše dopisování a telefonické domluvě jsem zjistil bližší informace a domluvil na pondělí co bylo tento týden prohlídku.
Na prohlídku jsem si domluvil Hujera, abych nekupoval zajíce v pytli. Auto stálo v jejich národním parku Dahmen-Spreewald v osadě, která spadala pod městečko Heidesee.
Prohlídka dopadla super. Pán byl hrozně vstřícný, podal nám klíče a prakticky jsme mohli s autem dělat co jsme chtěli. Po zjištění nějakých nedostatků a projití papírů jsem z něj ještě vyrazil zcela bez problémů slevu a tak jsme si plácli.
Pak následovala cesta do blízkého města Köenigs Wüster-Hausen, kde jsme vyřídili formality a mohli vyrazit domů. Všeho všudy to zabralo celý den. Nicméně to stálo za to.
Tak teď výbava:
Krémová světle hnědá kůže v kombinaci s krémově hnědým a černým interierem, sportovní podvozek přímo od , manuální převodovka, ESP, EBD, 10x Airbag, 2x koberečky (originál pro Sonatu textilní světlé + gumové, vyhřívaná zrcátka v elektrice, všechny okna v elektrice, výhřev předního skla pod stěrači, samostmívací zrcátko, parkovací senzory, mlhovky přední a zadní, dvě sady pneu viz. výše, vyhřívané sedačky v elektrice, ABS, posilovač, nezávislé topení Webasto, pěkné tažné zařízení, DVD Entertaitment system od KENWOOD s dotykovou obrazovkou + satelitní navigace - možnost přehrávaní DVD - 10-Disc MP3 CD-auto-changer a možná ještě něco k tomu - tolik jsem to zatím nezkoumal, bezramínkové stěrače (blbost, ale potěšila mne), centrální zamykání, alarm, ISOFIX, velmi tmavé černé folie na zadním okně a zadních bočních, automatická klimatizace - asi i s chlazenou přihrádkou, ale to netušim a možná ještě něco, co mne teď nenapadá a asi je to samozřejmé...
LPG:
Výrobce: AVO-GAS
Název systému: AVO-Magic
Regulátor tlaku: LOVTEC - Magic BF
Vstřikovače: Metis
Nádrž: STAKO 55L - Toroid
+ další věci, ale už si nepamatuju přesně výrobce a ten papír, kde to bylo mají zatím na úřadě - dopíšu. Nicméně tam bylo ještě KME.
Závady:
Krom pár věcí, které byly spíše staršího charakteru a hned jsme je s Hujerem odstranili na místě, tak je to následující:
Nefunguje zatím klima. Dle všeho to bude pravděpodobně nedostatek chladícího media.
Začalo zlobit LPG. Má se tendenci přepínat na benzín, dle kontrolek a návodu to znamená nějakou chybu v systému. Při testování to ale nedělalo. Došel však plyn a auto nějakou dobu stálo. Napadá mne tedy nějaký zanesený filtr či něco. Neboť to jednou funguje, pak zase ne.
Spíš je problém se servisem. U Neptun Harfa sice měli na to diagnostiku, ale nemohli se napíchnout, že to chtělo kód, který nemají. LPG klub mě odkázal na firmu TC 101, která se zabývá LPG mimojiné u vozů dovozu, takže by mi měli být schopni pomoci. Naštěstí sídlí tady v Praze v Letňanech. Až bude mít auto značky, tak tam hned jedu. To bude příští týden.
Během jízdy asi po sto Km. vyskočil Check engine. Muselo to vydžet asi dalších 70Km na další odpočívadlo, kde jsme zjistili z diagonostiky, že to je chyba na čidle vačkové hřídele. Vypadá to na zoxidované kontakty, neboť po smazání chyby to dalo pokoj.
Další věci jsou už kosmetického charakteru:
Rez zadních vrat. Zřejmě to byl nějaký kus, kde trošku odflákli zadní dveře, takže ty začaly zevnitř reznout kolem odtokových děr. Zatím to není tak hrozné, a jak Hujer řekl, kdyžtak se za pár vyměněj.
Nějaké ty odřeninky, ale nic hrozného. Bourané to nikdy nebylo.
Kapky smůly různě po kapotě. Jak to stálo v borovicovém lese, tak je to vidět. Bude ale stačit fén a bude to pryč.
Interiér. Ten potřebuje sakra vypucovat. Je vidět, že se jezdilo do lesa a tak se to v interieru odrazilo. Takže to budu muset nechat vytepovat, ale to se dá.
Jinak jsem s ní velmi spokojený. Oproti Accentu je to velkej skok. Hlavně se to úplně jinak řídí. To byl asi největší problém ze začátku. Co mne trochu mrzí, že to nemá Tempomat. Ten mi na dálnici dost chyběl. Už jen i kvůli tomu, že narozdíl od Accenta má Sonata plyn podstatně vyšší a mě z toho za chvilku bolela noha jak střep. Pedály jsou i oproti Anče o dost měkkčí a tak už mi nejednou hvízdaly gumy na semaforu.
Jízda je úžasná. Hlavně na dálnici si člověk připadá jako v letadle. Ale díky sportovnímu podvozku větší výmoly netlumí dost dobře. Kolikrá to je pěkná šlupka. Další nevýhodu ve sportovním podvozku vidím doma při parkování. Při parkování na šikmo, kde je člověk zvyklý parkovat k obrubníku do šťouchu gumy, aby moc nezacláněl do průjezdu, tak škrtám nárazník a je to celkem rána. Takže docela opruz.
Až se to vyčistí, tak to bude úžasný. Jsem moc spokojený. Servisována byla pouze v jednom německém servisu. Při prodeji měla novou STK, takže by jinak měla být technicky v pořádku. I mě technickou prošla zcela bez problémů.
A cena? No tajná není. Zkusím to zkalkulovat všechno.
Cena auta: 4900E
Pojištění v Německu + značky + poplatek: 135E (95+24+10,5)
Revize plynu + Emise + redukce na náš systém + plyn do plna: 2300,--
STK: 2100
Přihlášení dneska na úřadě: 2300 (předpokládám 1500+800 - snad už po mě víc chtít nebudou)
Když pominu následný servis tak to vychází při kurzu 25,3Kč za jedno E: 134085,-- + ještě náklady za služby Hujera a benzín, ale ty jsou nutné a do ceny auta je nezapočítávám.
Když to tak sečtu, tak bych jel pro auto do Německa klidně znovu.
A teď pár fotek. Prosím omluvte jejich kvalitu. Foceno mobilem až na poslední, není to umyté a až to vypucuju tak to pořádně blejsknu a dám i interier.
Předek:
Zadek:
A spolu:
Dotazy, komentáře vítány