Stránka 1 z 1
Servis G4CP
Napsal: 24 kvě 2012, 08:50
od seidlpav
Ahoj, prosím o radu. Před časem mi dělali v menším servisu běžnou prohlídku motoru a olej. Při té příležitosti prý bylo dobře vyměnit rozvoďák, protože prý byl načatý. Po týdnu ježdění se mi potkal motor. Auto jsem jim vrátil na reklamaci. Jejich odpověď po rozebrání je, že závada vznikla na hydraulickém napínáku, který se chvilku jeví jako dobrý a chvilku zas né. Nevím tedy, zda chybu udělal servis a nový rozvoďák špatně namontoval nebo zda opravdu je závada na tom napínáku. Máte někdo nějké zkušenosti nebo radu?
Díky Pavel
Re: Servis G4CP
Napsal: 24 kvě 2012, 18:48
od cecilek
Přesně to samý se stalo mě. Po koupi stejné Sonáty jsem si nechal dělat rozvody a po dvouset kilometrech ježdění mi přeskočil rozvodový řemen a všech osm sacích ventylů šlo do pryč....
Opravář začal něco mlet o hydroštelech a tak...... Nechal udělat tedy hlavu. Těsnění a nový rozvodový řemen jsem si sehnal sám.
A to mi dával záruku 90 tisíc kilometrů.
Základní opravu dělal za devět tisíc korun a za následnou, co se to potkalo, chtěl dalších pět. Ale ty už jsem mu nedal.
Je možný, že ten tvůj opravář udělal stejnou chybu.... Ale kterou, ví jen oni... Určitě to bude něco s tím napínáním.... To je spíš otázka tady pro kolegy opraváře...
Re: Servis G4CP
Napsal: 25 kvě 2012, 08:24
od seidlpav
Tak jsem ještě vymontoval hydrostatický napínák, pod lisem jsem zkoušel pomaličku stlačovat, vše podle mě funguje jak má, vrací se, přepouští. Mám ještě jeden starší a oba jsou na tom stejně. Takže argument servisu o špatném napínáku neberu.
Ještě jeden dotaz, mohou se potkat rozvody při točení startérem ?
Díky za info. Pavel
Re: Servis G4CP
Napsal: 25 kvě 2012, 18:41
od cecilek
To nevím. Ale mě to přeskočilo, když jsem v kopci parkoval a málo zatáhl ručku. Měl jsem tam jedničku. Je pravda, že auto ráno bylo popojeté trochu dozadu a už jsem nenastartoval. Na ten hrozný kovový zvuk při startování nikdy nezapomenu.
Ale zase mám udělaný motor sevšímvšudy.... funglovka... luxus....
Re: Servis G4CP
Napsal: 29 čer 2012, 09:02
od seidlpav
Tak nakonec se našel poškozený malý rozvoďák. Odrbané zuby na cca 5cm. Tak jsetli je to ono nevím
.
Re: Servis G4CP
Napsal: 11 črc 2012, 22:39
od Kony5
pokud ti měnily rozvodový řemen měli automaticky vyměnit i řemen vyvažovací hřídeli - je to otázka 5ti minut pokud máš dole rozvody.... hydraulický napínak nemuže zapříčinit spadnutí rozvodu má je tlumit vibrace...ta napinací kladka tam je a je na ní specialní klíč který natáhneš a pak tu kladku utáhneš...bohužel jsou servisy co to dělat neumí a tak napínací kladku dotahují na špatnou stranu (rozuměj na jinou stranu než se má napínat) ..nedávaj šrouby na barvu a dotahjují na špatné momenty a pak to stojí za hovno..nemluvím o tom že nějaký 2-3 zuby je nezajímaj a značky na vyvažovákách je nezajímaj vůbec....já si na G4CP udělal rozvody sám a motor mužu točit na prudko jak chci a rozvody drží.....chyba servisu jednoznačně....
Re: Servis G4CP
Napsal: 16 črc 2012, 21:56
od cecilek
Teď si mě dostal s tím servisem a s tím zubem tam, zubem sem.
Poradil bys prosím, jak bych to v domácích podmínkách mohl překontrolovat? Jak jsem psal výše, tak jsem narazil také na super odborníka a jestli by to šlo, tak bych to raději přešel....
Pokud je to jen sundání krytu a počítání zubů, tak bych to měl zvládnout... Teda myslím...
Napsal bys nějaký stručný postup prosím...
Re: Servis G4CP
Napsal: 17 črc 2012, 15:21
od cypisek
tady to máš ... nebo si ztahni cely manual a studuj
http://cypisek.spsei.cz/
Re: Servis G4CP
Napsal: 17 črc 2012, 19:02
od cecilek
Týjo.... Děkuji. Dám vědět, na co jsem přišel...
Re: Servis G4CP
Napsal: 17 črc 2012, 19:18
od cypisek
hlavně nezapoměň na aretaci vyvažovaci vačky, (což jsem tady vlastně na obrazku neukazal) .. ono to pojede, ale bude to s motorem vibrovat zbytečně, však koukni na cely ten maual (ale je jen angličtině )
Re: Servis G4CP
Napsal: 18 črc 2012, 01:18
od Kony5
nejlepší obrázek je z esitronicu..naskenuju a dám ho sem....vyvažovací hřídel aretaci nemá je tam jen klasicky šipka...je hnaná malým řemenem za hlavním rozvodákem.... já měl ze servisu vyvažovák o 90°otočený takže uplně naopak a motor neskákal jen měl trošku horší chod....zuby ti utečou při dotáhnutí kladky...a málo kdo to na několikrát natahuje a nasazuje rozvodák ... já si to dělal krásnou hodinu než jsem byl spokojený
a je to tak že ti někdo musí podržet napnuté vačky (drží vačky na zdvihatkách napružené) ty nasadíš řemen dotahneš a je to ok..pokud dáš řemenice na značky..nasadíš řemen utáhneš ...máš tam 1cm rozdíl na vačce od rysky...není špatný automechanik - je jen automechanik lempl a pedant...
Re: Servis G4CP
Napsal: 18 črc 2012, 18:46
od cecilek
No hezký.... O víkendu na to mrknu. Pokud to nebude sedět na ryskách a otočení kol, jestli nebude tak, jak ukazujete na obrázcích, tak to jistě poznám. Docela mě to zajímá...
Zatím děkuji.
Re: Servis G4CP
Napsal: 19 črc 2012, 22:37
od cypisek
Kony: měl jsem na myslim toto