Stránka 1 z 6

Vykon a kroutici moment

Napsal: 20 kvě 2012, 08:54
od mnkk
=D>

To co nas tlaci do sedacky su Nm a preto na pocit je diesel rychlejsi. Kw su hore pri kazdom motore. Aj nafta, aj benzin. Zalezi len na tom ake ma kto priority, alebo co toleruje. Ad spotreba: 6,1 vs 5,3 klobuk dole. Parada...

EDIT Haer : prispevky presunuty sem z diskuze https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=161&t=24151

Re: První dojmy

Napsal: 20 kvě 2012, 17:41
od Deegr
To, co tlačí dosedačky nejsou NM,ale kW :-) Nebo si myslíš, že stará M5 s V10 o výkonu 507PS a 520Nm tě do sedačky zatlačí stejně, jako diesel 3.0 s 250PS a 500Nm? Zde se jedná jen o pocity, protože lidi z nafťáku jsou zvyklí motor netočit a pak se diví, že benzín nejede ve 2000ot/min. Ale pokud pojede benzín vs nafta vedle sebe a benzín bude mít vytočen motor přes 4000, tak slabšímu nafťáku ujedete,ani nebudete vědět jak. Schválně vytočte motor na 5000 ot/min a nezrychlujte, pak na to dupnete a budete až překvapeni,jak to jede.

Re: První dojmy

Napsal: 20 kvě 2012, 18:53
od Deegr
To jsem také neřekl, jen chci vyvrátit mýtus, že to, co vás tlačí do sedaček je krouťák, to je samozřejmě blbost. Samozřejmě záleží na hmotnosti auta, zpřevodování, a další ztráty. Také záleží na ztrátách v převodovce,diferáku, atd. Samozřejmě automaty a 4x4 budou ty ztráty větší, takže z těch 99kW se dostane na silnici stejně jen nějakých 80kW.

Re: První dojmy

Napsal: 20 kvě 2012, 19:04
od Mirec.K
Rozoberať tému kW nemá význam, je veľa premenných. Sprevodovanie, hmotnosť, straty, výkonová krivka (je rozdiel, ak má motor v polovici rozsahu otáčok viac ako 90% výkonu a ak ho má len v 10%). Pozerať pri kúpe iba na kW je blbosť. 99kW pôjde lepšie ako 70kW, určite ho na dráhe porazí (predpokladajme, že totálne zlé prevody dnes nemá nikto), no pocitovo to môže vypadať ináč.

benzin vs diesel

Napsal: 24 kvě 2012, 09:00
od mnkk
Deegr píše:To jsem také neřekl, jen chci vyvrátit mýtus, že to, co vás tlačí do sedaček je krouťák, to je samozřejmě blbost. Samozřejmě záleží na hmotnosti auta, zpřevodování, a další ztráty. Také záleží na ztrátách v převodovce,diferáku, atd. Samozřejmě automaty a 4x4 budou ty ztráty větší, takže z těch 99kW se dostane na silnici stejně jen nějakých 80kW.
Absolútne nesúhlasím s tebou Deegr. My chceš povedať, že tvoja 99kW gdi tlačí do sedačky viac, alebo aspoň rovnako ako ako crdi 94kW. Na to rovno zabudni, Obe vytoč do max. Nm a zošlapni pedál, najlepšie na 2 al. 3 prevodovom stupni. A uvidíš ten rozdiel, pričom crdi má o 2kW menej. Keď porovnávaš BMW, M5 je iná kategoria o tom sa nebavme. Zober si klasickú 5. 530d a 530i. Benzín má o 30koní viac a v pružnom zrýchlení je pomalší. a keď chceš porovnať M5, tak s 550d. Do sedačky tlačia Nm, lebo pri rovnakom výkone diesel tlačí ovela viac, než benzín. Keď porovnám 1,9 tdi 66kW a :hyu: 1,4 cvvt 80kW tak mi je do smiechu- u cvvt nieje o tlačení do sedačky ani náznak. A prečo? Lebo ma iba 137 Nm a tdi 210 Nm, pritom má tdi o 20 koní menej. Nič nehovorím o zrýchlení, iba o pocite zrýchlovania (tlačenia do sedačky). A že to trvá iba medzi 1700 až 2500 ot., to vobec nevadí. Ďalšie porovnanie: 3,0 tdi 225k brutal, subaru 3,0H6 245k nič moc.

Nie je to mýtus, je to holý fakt.

Re: První dojmy

Napsal: 24 kvě 2012, 09:17
od mnkk
Deegr píše: Ale pokud pojede benzín vs nafta vedle sebe a benzín bude mít vytočen motor přes 4000, tak slabšímu nafťáku ujedete,ani nebudete vědět jak.


Ani toto pravidlo neplatí pre všetky výkony. Zajdi na stránku BMW a presvedčíš sa sám- zrovna BMW uvádza aj pružné zrýchlenie. Uznávam, že BMW robí najlepšie naftové motory a výborné benzínové motory a nedajú sa presne porovnať so zvyškom sveta.

Benzín a nafta pojdu rovnako vedla seba 60 Km/h, obé sú automat, rovnaký vodiči, obaja šlapnú na plyn až na podlahu, automat vie čo to znamená a podradí ako je treba. Čo sa stane? nafta bude rýchlejšia minimálne o dĺžku auta pri 100 Km/h. Benzín odíde s :^o

Re: První dojmy

Napsal: 24 kvě 2012, 09:57
od frawd
Baviť sa o tom, že či do sedačky tlačia Nm, alebo kW, je dosť nerozumné. Hlavne keď sa porovnávate maximálne hodnoty pri ÚPLNE rôznych otáčkach.

Krútiaci moment a výkon spolu úzko súvisia. hodnota výkonu pri daných otáčkach vychádza z daného krútiaceho momentu a z otáčok samotných, čiže ak chceme porovnávať dva motory (a zanedbať prevodovky, diferenciál a pod.) treba si pozrieť graf priebehu výkonu v závislosti od otáčok. Ten povie koľko výkonu bude mať motor v konkrétnom prípade.

Ako príklad si uveďme ix20 1,4 66kW benzín a 1,4 66kW diesel. Tam pri 2000 ot/s má benzín cca 35 koníkov, diesel 55. Čiže pri týchto otáčkach nás "potlačí do sedačky" viac diesel. Diesel má viac výkonu až do cca 4000 ot/s, kde začne mať navrch benzín. V tomto momente už pri diezli treba preradiť na vyšší prevodový stupeň, kde je výkonu menej, ale treba poznamenať, že diesel sa ku 4000 ot/s dostal vďaka väčšiemu výkonu rýchlejšie, takže je z grafu ťažké povedať, kto koho predbehne. :)

Zhrnuté a podčiarknuté - do sedačiek nás tlačí aj krútiaci moment, aj výkon. Treba ale poznať konkrétne otáčky, aby sme vedeli veci porovnávať.

[EDIT] Pri porovnávaní som vychádzal z grafov na stránke hyundai.sk. Boli to dosť nekvalitné a nepresné obrázky, tak sa to dosť zle čítalo. Navyše graf pre diesel bol čudný, lebo pri žiadnych otáčkach nešiel do 66 kW.

Re: První dojmy

Napsal: 24 kvě 2012, 10:32
od Amalfi
frawd to popsal pekne. Neni to o zadnych max hodnotach kroutaku nebo vykonu. Zatlaceni je o zrychleni. Je treba si uvedomit ze vykon je funkci otacek a tociveho momentu. Prevodovka u ropaka je poskladana jinak, protoze se pohybuje v mensich otackach. Turbo motor (benzin i nafta) maji prave kvuli linearnimu narustu vykonu pasmo otacek s temer stejnym tocivym momentem. Za timto pasmem jiz kroutak klesa a tim se zpomaluje narust vykonu (odpor vzduchu ale roste kvadraticky, takze auto jiz zrychluje pomaleji). Normalni benzinovy motor pak ma pasmo vyssiho vykonu az za hranici 4000 otacek, tam se zacina naplno motor nadechovat. Tam kde naftak jede na 4-5 tam muze a musi jet benzin porad na 3 (u mne cca do 140km/h) aby mel reakci na plyn takovou ze poskytne nejvetsi zrychleni. A vo tom to je. Nemuzes srovnavat zrychleni ze 2 tisic otacek a na 3 rychlostni stupen u naftaku a benzinaku, je to nesmysl. Benzin prave ve vysokych otackach dokaze lepe zrychlovat nez nafta a s absenci turboefektu je prerazeni efektivnejsi taky u benzinu, protoze ten po prerazeni je stale v pasmu nekvyssiho vykonu.
Pokud bys chtel s nekym zavodit "po meste" tak s naftakem nepochodis, protoze pokud by benzinak pouzival jen jedna a dve tak nemas sanci. Nelze proste porovnavat 2 ruzne motory jak se chovaji za podminek zvyhodnujicich uz dopredu jeden z nich.

Re: První dojmy

Napsal: 24 kvě 2012, 12:15
od mnkk
Ok, je v tom kúsok pravdy, ale ja som napísal: benzín v maxime svojho Nm a diesel v maxime svojho Nm. To znamená benzín pri 4000 a diesel pri 2000 ot. Tiež som napísal, že to neplatí pre všetky výkony, že bude nafta rýchlejšia, ide iba o pocit zatlačenia do sedačky. A ten má nafta lepší. Či mi na semaforoch ujde benzín alebo nie neviem. Jedno viem isto: keď na i30 v 80 Km/h na 3. stupni dám plný plyn, tak nemam taký pocit zatlačenia do sedačky ako s 66kW tdi na 4. stupni v tej istej rýchlosti. A oba motory pracujú vtedy v max. svojho Nm. To je celé. Nezatracujem benzín ani naftu, ale viac posobí na zatlačenie do sedačky Nm, než výkon. To je fyzika...

Re: První dojmy

Napsal: 24 kvě 2012, 13:16
od frawd
mnkk píše:Nezatracujem benzín ani naftu, ale viac posobí na zatlačenie do sedačky Nm, než výkon. To je fyzika...
Nemáš pravdu, z princípu krútiaci moment a výkon sú zviazané veličiny. Fyzika nepustí. To, že ťa pri 80km/h 66kW TDi na 4. stupni zatlačí do sedačky viac ako i30 benzín na trojke s vyšším maximálnym výkonom znamená to, že pri 80km/h má ten TDi vyšší výkon ako i30 benzín.

Re: První dojmy

Napsal: 24 kvě 2012, 13:38
od mnkk
Mám to chapať tak, že nafta pri 2000 ot. má 60koní a benzín pri 4000 iba 40? To snáď nemyslite vážne. potom by údaj o Nm nemal význam. Áno kW doplňajú Nm, ale nie zatlačením do sedačky.

Prečo je potom výkonnejší 3,0 benzín pomalší než slabší 3,0 nafta??? Hmmm? No preto lebo ma skoro o polovicu menší Nm. Formula by potom mohla jazdiť aj hore kopcom- veď má 1000 koní a nejazdí (koli prevodovke to nie je)

Re: První dojmy

Napsal: 24 kvě 2012, 13:43
od Hardcam
To co vas do sedacky je setrvacna sila, ktera je primo umerna zrychleni v primem smeru, tedy F = m*a. To se probiralo na zakladni skole :wink:
Jestli nekdo chybel v sedmy tride na zelvy a dodne nevi, co to je, rad mu poradim :mrgreen:

Re: První dojmy

Napsal: 24 kvě 2012, 13:44
od mnkk
Tu je krásny graf aby som neplácal do vetra

Re: První dojmy

Napsal: 24 kvě 2012, 13:54
od mnkk
Z grafu vyplíva, že nafta dosiahne výkon benzínu (pri 4000 ot.) až v 3000 ot.

Vyššie sme písali, že nafta má v nízkych ot. vyšší výkon než benzín, graf píše niečo iné Benz. má 62 koní a nafta iba 40 koní. Ako je teda možné, že na pocit zrýchluje nafta lepšie pri 2000 než benzín pri 4000? nepíšem to od boku- obe auta mám doma a najazdených x tisíc km. Jediný rozdiel je Nm.

Re: První dojmy

Napsal: 24 kvě 2012, 14:21
od Haer
A uz je to tu zas - bitva benzinu a nafty.. :? Presunu to jinam, tohle tema by melo zustat pro podeleni se pocitu z prvni projizdky s novou i30.
Muj prvni moderatorsky zasah, snad se podari... :)