Přední stabilizátory
Napsal: 02 srp 2006, 14:24
Jak se vlastně projevují za jízdy opotřebované stabilizátory?
Forum pro fanoušky značky Hyundai
https://www.hyundaiclub.net:443/
Tak už o tom slyšíš stabilizítory se opotřebý úplně normálně. Jejich součástí je čep a ten se postupem času vymlátí. Já měnil na lantře stabilizátory každej rok. Cena je cca 450kč za kus. Poznáš to že se ti začne auto naklánět na silnici (při prudších manévrech se rozhoupe)Hanz píše:Nechci kecat, ale stabilizátor je tyč podél nápravy (tedy uložená napříč ke směru jízdy), která svým odporem v krutu omezuje náklony karoserie v zatáčce - je to jako kdyby jsi ohýbat ocelové péro. Zatím jsem neslyšel, že by někdo měnil stabilizátor kvůli opotřebení (snad by mohla do úvahy připadat únava materiálu????), jen se mění u závodních aut za tužší právě kvůli omezení náklonu karoserie.
No tak to se na mě Rasty nezlob, ale to co tu popisuješ nejni žádnej stabilizátor ale kost stabilizátoru.. stabilizátor jako takovej je ta tyč co vede od jedný strany nápravy na druhou a na konci je právě přišroubovanej k tý kosti.. jinak je ještě uchycenej na několika místech v gumovejch, nebo nevim z jakýho materiálu to je, silentblocích.. opravte mě někdo jestli se pletu..Rasty píše:Vůbec ne. Já si je měnil sám. je to jen tyčka zakončená z obou stran čepem. Stačí ti jeden klíč, ruce a ty stabilizátory. Špatnej stabilizátor poznáš jednoduše. Chytni spodní čep stabilizátoru a zkus s nim vyklat ze strany na stranu. Pokud má odpor a jde z tuha tak je to OK a je dobrej, ale pokud jde volně tak je na hov... pak zkus vrchní čep stabilizátoru a opakuj postup. To platí pro všechny 4 stabilizátory. Ale je lepší měnit všechny 4ks pač když vyměníš třeba jen v předu a vzadu budou trochu načaté tak ti ty přední odejdou dřív pač budou víc namáhané od těch zadních. A ohledně výměny odšroubuješ vrchní a dolní čep a stabilizátor vytáhneš, dáš novej a utáhneš, toť vše. Jen musíš najít kompromis dotažení. Musí bejt pořádně dotaženej ale zase nesmíš moc aby jsi to nestrhl.
no to máš pravdu, ale to jsem neměnil celou dobu. Prostě se tomu tak říká. Stabilizátor nebo stabilizační tyčky či kost stabilizátoru. Jinej kraj jinej mrav znáš to. Ale dobrá opravuji stabilizační tyčka no Dušička spokojenaMartasZ píše:No tak to se na mě Rasty nezlob, ale to co tu popisuješ nejni žádnej stabilizátor ale kost stabilizátoru.. stabilizátor jako takovej je ta tyč co vede od jedný strany nápravy na druhou a na konci je právě přišroubovanej k tý kosti.. jinak je ještě uchycenej na několika místech v gumovejch, nebo nevim z jakýho materiálu to je, silentblocích.. opravte mě někdo jestli se pletu..Rasty píše:Vůbec ne. Já si je měnil sám. je to jen tyčka zakončená z obou stran čepem. Stačí ti jeden klíč, ruce a ty stabilizátory. Špatnej stabilizátor poznáš jednoduše. Chytni spodní čep stabilizátoru a zkus s nim vyklat ze strany na stranu. Pokud má odpor a jde z tuha tak je to OK a je dobrej, ale pokud jde volně tak je na hov... pak zkus vrchní čep stabilizátoru a opakuj postup. To platí pro všechny 4 stabilizátory. Ale je lepší měnit všechny 4ks pač když vyměníš třeba jen v předu a vzadu budou trochu načaté tak ti ty přední odejdou dřív pač budou víc namáhané od těch zadních. A ohledně výměny odšroubuješ vrchní a dolní čep a stabilizátor vytáhneš, dáš novej a utáhneš, toť vše. Jen musíš najít kompromis dotažení. Musí bejt pořádně dotaženej ale zase nesmíš moc aby jsi to nestrhl.