Stránka 1 z 6
Ako zabehávať motor?
Napsal: 05 čer 2012, 15:06
od arkonada
Čaute.
Mám objednanú novú i-30ku s motorom 1,6 GDI Style a chcem sa opytať ako správne zabehávať nový motor a ako dlho?
diky za info.
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 05 čer 2012, 15:11
od Limitz
vytáčet jen tak do 3000rpm, střídat při stejné rychlosti převodové stupně a cca do 2000 - 3000km
pokud se pletu, tak mě opravte
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 05 čer 2012, 16:02
od Haer
Jak pise Limitz, jen otackove bych se drzel spise mezi 2000 - 4000 rpm. Az dostanes auto, tak v manualu je k tomu jedna kapitola...
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 05 čer 2012, 16:15
od Limitz
mě by hodně zajímalo jak zajíždět motor s automatem, konkrétně to jak udržet dlouhodobě otáčky nad 3000rpm při stálé rychlosti, napadá mě jenom přepnout na manuální režim, ale zase aby to nemělo potom nějaký negativní vliv na funkci převodovky v plně automatickém režimu.....
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 05 čer 2012, 19:54
od laufas
Tisic lidi, tisic nazoru. Na tomto foru a i na celym netu je milion nazoru, jak zajizdet motor.
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 05 čer 2012, 21:04
od 69pavel
vzhledem k tomu ze dnes uz automobilky dodavaji zabehnute motory tak zabehavani motoru odpava, co ti rekli v servisu, kdy mas prvni garancku vymeny oleje- 1500 km nebo 15000km,pokud prvni volba je treba jednat s motorem jako by byl nove slozeny a pomalu ho zvykat na otacky, pokud ti reknou druhou moznost 15000 je motor zabehnuty a zadne otacky mu neuskodi,jen se musis vyvarovat jizdu s privesnym vozikem aspon prvnich 3500km, u druhe volby nema cenu motor setrit tim ze ho nebudes vytacet,ba naopak mu uskodis tim ze bude podtoceny a udelas znej postupne lenocha,tim nerikam ze bys ho mel tocit na max otacky ale rozhodne 3/4 otacek mu neuskodi,jen prospeje,jinak motor si seda priblizne do 15.000-35.000km,toto plati jak pro benzin tak pro naftu a podle druhu motoru je treba snim zachazet
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 06 čer 2012, 00:43
od majkll
já sem si nastudoval o zajíždění motoru celkem hodně a je to, jak chlapi píšou - tisíc lidí, tisíc názorů..každopádně myslím, že neuděláš špatně, když se k němu budeš chovat rozumě zlatou střední cestou, tj. ani nepodtáčet ani nepřetáčet..tj. ty 2000-4000 by měly být ok...já jezdím v záběhu tak 2000 -3500 a snažím se jezdit hodně různorodé trasy vesnice-okreska-vesnice-okreska, abych hodně řadil a motor musel pořád pracovat v různých režimech kopec-zatáčky-klídek-apod...na co sem si ale prvních 300 km dával větší pozor bylo prudké brždění, před kterým lidi hodně varujou..tj. brzdit prvních pár set km spíše citlivě bez zadupávání..
majkll
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 06 čer 2012, 06:58
od Limitz
tak s tím brzděním je to úplně to samé jako po výměně kotoučů
cca 200km brzdit jen zlehka pokud možno
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 06 čer 2012, 07:36
od enjoy
Panove,tim ze budete motor ucit na ryzny rezimy anebo naopak ho bude drzet nizko... To nezpusobi,ze motor bude dobre zajety,nebo ze bude liny... Tim pouze docilite toho,ze ridici jednotku naucite na vas styl jizdy.
Myslet si,ze tim "ucite motor" je kravina... Zkuste nekdy se zajetym motorem jezdit tyden pianko a pak mu slapnout nakrk.bude liny. Ale kdyz mu budete slapat dyl,tak zase jakoby ozije. S motorem to nema co delat.
Pokud se nekomu zda ze ma auto liny,muze na 15 minut odpojit baterku a naucit si potom auto na jaky jizdni styl chce.
Ale cist tady porad dokola "bacha abysi to nepodtacel,budes mit do smrti auto liny..." To uz mi staci.
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 06 čer 2012, 07:38
od enjoy
Limitz: no to je prece jasny,vzdyt novy auto je defacto po vymene kotoucu,taky je ma novy
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 06 čer 2012, 07:55
od Haer
Kdyby byl zabeh motoru jen natrenovani adaptivniho algoritmu ECU, tak by stare motory s rozdelovacem, kaburatorem atd zadny zabeh nikdy nepotrebovaly. Zabehem se zpravidla rozumi mechanicke usazeni motoru. Jestli se pletu, tak me nekdo zkuseny opravte ...
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 06 čer 2012, 08:12
od FISHkaa
Nepodtáčet, nepřetáčet. Nezatěžovat na max (přívěs, full load).
Měnit otáčky motoru. Dávat extra pozor na vytáčení u studeného motoru.
Já ještě po cca 7mi tis, měním první olej, ale toto dělám pro jistotu...
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 06 čer 2012, 21:54
od Mirec.K
Ako píše enjoy, že niekto bude zabehávať motor piánko (nemýliť si s preradzovaním na vyšší stupeň pri 1500rpm) neznamená, že bude lenivý. Zábeh má zariadiť mechanické "sadnutie" - tak sa tomu hovorilo, dnes samozrejme to nieje v takom rozsahu, no isté obrusovanie a materiálové zmeny tam u čerstvého motora stále budú. Samozrejme, ak si niekto chce vytáčať nový motor, nech sa páči, ale žiadny prínos to mať nemôže. Stačí sa nad tým troška "selským" rozumom zamyslieť.
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 07 čer 2012, 20:56
od řechták
pro limitz - dotaz jak zajet motor s automatem
jelikož všechny má auta byly s automatem tak u své týden "nové i30 gdi" to řeším, přidáním plynu do max 3000 otáček a pak stačí lehce sundat nohu z plynu a automat u i30 si sám přeřadí o stupeň výš, když budeš mít citlivou nohu přes 3500 otáček se nedostaneš, já budu zajíždět tak do 3000 km, max, to auto chce strašně jet a už se nemužu dočkat
Re: Ako zabehávať motor?
Napsal: 09 říj 2012, 10:30
od mikkian
po pročtení všech diskusí, manuálu a rad od prodejce jsem dospěl k závěru, že se svým motorem 1.6GDI bych se měl tedy snažit jezdi v rozmezí 2-4000 otáček, prvních cca 500km nepřesahovat rychlost 120km/h (i když moc nechápu proč) a jezdit zhruba na 3/4 plynu. Toto dodržovat cca 3.000km.
Zkusím se tím řícit, nicméně max 120km/h mi přijde jako zbytečné, ne?
O brdách nepíšu, snad každý člověk už dnes ví, jak na ně