Stránka 1 z 3

Buben za kotouč

Napsal: 05 čer 2012, 20:42
od Elmartyn
Zdravím chci u prvního getze vyměnit zadní pochopitelně :lol: bubny za kotouče. Má s tím někdo zkušenosti? Sem mechoš takže v tom nevidím žádný velký problém, ale chci se zeptat jestli je potřeba komplet náprava s celým osazením nebo je to stejný a stačí jen popřehazovat komponenty z jedné na druhou?

Re: Buben za kotouč

Napsal: 05 čer 2012, 20:47
od JoKo
na toto ti neodpoviem, ale zo zvedavosti, papierovacky okolo toho uz mas poriesene? :o

Re: Buben za kotouč

Napsal: 05 čer 2012, 20:56
od Limitz
myslím že žádné papírování k tomu není potřeba, nikde v TP jsem nenašel zmínku o typu brzd

Re: Buben za kotouč

Napsal: 05 čer 2012, 20:56
od 69pavel
no papirove by nemel byt problem,nikde neni dane podle vyr.cisla ze musis mit buben ci kotouc,v jeho pripade to bude trochu vice nez vymena bubnu za kotouc,hlavni brzd.valec,pokud je ABS tak jednotka ABS,mozna je stejna ale s ruznymi hodnotami,takze seridit na kotouce,dale system rucni brzdy je jiny.vic me momentalne nenapada,rozhodne to neni jen vymenit buben za kotouc,je toho trochu vicero

Re: Buben za kotouč

Napsal: 05 čer 2012, 21:02
od Elmartyn
tak hlavní ABS nemám a ruční brzda bude to poslední jen se koupí lana na kotouče karoserie a uchycení podle me bude stejný.
A s tím papírováním určitě nebude problém to nikdo nikde nezjistí a pokud to bude někoho zajímat tak max na technické... :D

Re: Buben za kotouč

Napsal: 05 čer 2012, 21:09
od 69pavel
na stk to nikoho nezajima zda mas kotouce ci bubny, auto musi brzdit dle norem, nejsem si jisty stim hlavni valcem ale jde o privedeny tlak do valecku(pistku) tak aby to brzdilo v spravnem pomeru predek -zadek,muze se stat ze kdyz to vymenis tak zadek bude brzdit min nez predek neb opacne a bude to delat neplechu. jinak skus pohledat na ruskym foru tam to myslim resili a vymenovali.oni jsou trochu dal nez my u nas.

Re: Buben za kotouč

Napsal: 05 čer 2012, 21:29
od Elmartyn
No taky si myslím že je to bez problémů a tyhle rozdíly co říkáš v té učinosti by měl řešit regulátor učinosti zadní nápravy. podle zatížení atd...

Re: Buben za kotouč

Napsal: 05 čer 2012, 21:40
od 69pavel
no ten regulator pokud tam je tak muze byt stejny,neb jiny ale i presto nejdriv porovnej celou brzd.soustavu bez kotoucu a s kotouci,zda jsou podle katalogu stejna cisla celeho systemu nebo jsou rozdily a pokud jsou rozdily tak v cem,muzou byt jine jen prumery ci velikostne(mysleno obsah treba omezovace kolik je schopen pojmout obsah kapaliny),taky se podivej na nektere typy KIA ,mely to stejne jako Getz a mely vzadu kotouce.
kdyz zajdes na servis ci za prodejcem a hodis s nim rec tak urcite ti vyjde vstric a budes vedet daleko vice nez tady se dohadovat a predvidat co a jak. a z katalogu ti vyjed presna oznaceni co potrebujes pro svou potrebu k prestavbe na kotouce.

ja treba timto zpusobem zjistil ze muzu na sveho Accika domontovat bez jakykoliv uprav tempomat ktery se prestal davat v 2007 a mam pritom 2008.proste jen dodat ovladaci prvky a zapojit,vse je nachystane.proc delat neco slozite kdyz to jde jednodusse

Re: Buben za kotouč

Napsal: 05 čer 2012, 21:44
od Elmartyn
tak našel sem všechno ale vlatně nic :D viz 7fotka
http://www.hyundaiforum.ru/showthread.php?t=662

Re: Buben za kotouč

Napsal: 05 čer 2012, 22:35
od 69pavel
podivej,nejjednodussi cesta jak to zjistit,zajdi za prodejcem ktery ti to prodaval at se koukne do compu dle tveho modelu a at ti napise primo rozdily jake byly pouzite dily pro kotouce a pro bubny,co musis vymenit a napise ti primo cisla dilu Hyu, pokud to mas zdruhe ruky tak navstiv prodejce Hyu a skus hodit dlouhou rec snim az zmekne a vysledky ti rad napise na papir,cisla dilu ktera byly pouzita pro dany typ,pak se muzes rozhodovat,poku budes na nej prijemny ,mylsim ze ti sdeli i cisla pod kterymi to ma Kia.

Re: Buben za kotouč

Napsal: 05 čer 2012, 22:40
od Hardcam
To jsem zevdavej, kterej servis to udela, protoze pokud zakaznikovi neco ukazuji (napr. rozpocet), maji zakryvat OEM cisla prave proto, aby to nesel koupit jinam.
Prekvapuje me, ze kdyz tady nekdo jde ze 14tek na 15ky, je kolem toho hombuku jak pri zemetreseni, ale zmena dost podstatny casti na aute s nikym ani nehne. A v TP jsou brzdy uvedeny taky, plati naprosto stejny podminky jako u kol.

Re: Buben za kotouč

Napsal: 05 čer 2012, 22:44
od Limitz
brzdy jsou uvedeny v TP?? já je tam nikde nemám :-)

Re: Buben za kotouč

Napsal: 05 čer 2012, 22:46
od 69pavel
harde trochu si odporujes,ukaz ve velkem TP kde je psane zda mas vzadu kotouce ci bubny,

,pokud mi je znamo tak v TP je uvedeno zda jsou provozni brzdy ANO-NE,zda je ABS, zda je parkovaci brzda a zda je odlechcovaci brdza ale o typu buben kotouc tam neni ani zminka,klidne se stebou budu prit do mrte tela,pokud mas v TP/ vyslovne uvedeno buben kotouc tak to sem nahod,jinak se zdrz komentare,jsi mimo misu

Re: Buben za kotouč

Napsal: 05 čer 2012, 22:48
od 69pavel
navic ja nepsal o servisu ale o prodejci a vtom je velkej rozdil, servis ma tropchu jinej program nez prodejci a dokazou tam vycist co vse lze na dany typ auta domontovat, servis ti rovnou rekne ze to je nemozne

Re: Buben za kotouč

Napsal: 05 čer 2012, 22:55
od 69pavel
jinak je to neco podobneho, kdy servis ti rekne ze do Getzu nelze namontovat Crdi 81kW ale jak zajdes za prodejcem tak ten ti rekne ano muze tato varinta byt ale budete 1/2roku cekat nez vam to vyrobime,a pis si ze v CR tato varinta jezdi,overeno v Hyu servisu,pritom se toto vubec neprodavalo v zakladni nabidce pro CR,tusim Getz byl 66kW nebo kolik mel