Stránka 1 z 2

Smrdí spojka

Napsal: 13 čer 2012, 12:54
od BiG FooT
Ahoj, koupil jsem coupé, má najeto 20tis (servis u hyundaie) a trápí mě jedna věc - mám úzkou garáž do kopečka a ještě do zatáčky a špatně se do ní nacouvává, takže se mi při nájezdu dost zapotí spojka. Jak couvám, tak pak v kabině (asi jak nasává ventilátor) cítím pach spáleniny. Stejně jsem ji občas cítil, když jsem v pátek na jedničku popojížděl v koloně aut. Jinak spojka zabírá v pohodě, neprokluzuje.
Myslíte, že s tím něco může být, nebo to mám ignorovat?

Re: Smrdí spojka

Napsal: 13 čer 2012, 13:53
od r_e_n_e
Aky rocnik, kubatura, 20 tisic po servise, alebo celkove?

Re: Smrdí spojka

Napsal: 13 čer 2012, 14:05
od BiG FooT
2008, 2.0l, těch 20tis. je celkově. Stálo to v garáži...

Re: Smrdí spojka

Napsal: 13 čer 2012, 19:20
od Borek
Spojku jsem cítil jen jednou a to po 10 sprintech za sebou na srazu.Jinak v provozu,popojíždění v kolonách......nikdy.Mám stále původní a to lítám. 8-[

Re: Smrdí spojka

Napsal: 13 čer 2012, 20:14
od Tringi
Tak to já jsem spojkou u nového auta smrděl při každém druhém couvání a když se mi občas nepodařil agresivní rozjezd.
Začala klouzat okolo 70 Mm a výměna byla akutní při 80 Mm, nebo tak zhruba.

Re: Smrdí spojka

Napsal: 13 čer 2012, 21:09
od r_e_n_e
pri cuvani mi spojka este nesmrdela... :)

No raz ked som si dupol na Jahodnej, tak som citil spojku aj ja. #-o
Ja by som to neriesil a vychutnaval skor "prijemny zapach" spekaneho azbestu... :D

Ale nie som si isty, ci nase spojkove lamely maju azbestovy material. :-#

Re: Smrdí spojka

Napsal: 14 čer 2012, 07:02
od LiberaleMiguel
já bych to teda řešil. Chce to zapracovat na lepší práci ze spojkou :-)

jinak jestli chceš tak se přidej do skupiny Tuscani Club CZ&SK na Facebooku

Re: Smrdí spojka

Napsal: 14 čer 2012, 09:01
od BiG FooT
Už jsem objednanej do servisu na prohlídku, ještě je tam pár drobností, co se mi zvukově nezdají, ale nejspíš to bude tím, že jsem byl zvyklej na diesl.

Nj, lepší práce se spojkou... já do toho kopečka potřebuju couvat pomalu, takže se ta spojka prostě protáčet musí a jestli je trochu napálená, tak si asi zasmrdí, no:)) Včera jsem zacouval rychleji, tak jsem necítil nic. Ale když couvam v noci a vidim hovno (světlo tam není, jen couvačka), tak mam prostě strach, abych to nenabořil do garáže:)))

Jinak teda kupátko je krásný auto:) Úplná spokojenost, až na tu spotřebu, když se mu trochu přišlápne plyn :-D

Re: Smrdí spojka

Napsal: 14 čer 2012, 17:49
od LiberaleMiguel
Ona sice ta spojka teď může ještě držet dobře, ale půjde s takovou hodně rychle do sraček. Být tebou tak buď do garáže jezdím předkem :D nebo si to garážování rozmyslím, bo měnit spojku každý rok není levná sranda :D

Re: Smrdí spojka

Napsal: 14 čer 2012, 19:07
od Limitz
ona by asi byla nejlepší možnost do garáže zajíždět předkem a pak z garáže jednoduše na neutrál vycouvat :roll:

Re: Smrdí spojka

Napsal: 14 čer 2012, 20:37
od BiG FooT
Jo, to bych rád. Na jedničku se dá jet s citem. Ta zpátečka zabírá děsně rychle. Bohužel, garáž je nakonci nájezdu ne rovně, ale v pravym úhlu, není tam místo, předkem bych auto nevytočil :'-( Takže couvání je jediná možnost. Vzhledem k tomu, že teď bydlím v Praze, tak je to jediná možnost, jak auto uchránit před odřením, vandaly apod...

Ale stejně je to divný. Přešel jsem z Focusu, 115k, TDCi. Koupil jsem ho při 178 000km a prodával při 210 000, spojka úplně bez problémů. Měl krásně měkký převody, a to turbo... couval jsem takřka bez plynu, úplně hladce. Nechápu, proč má Coupé zaprvé tak šíleně citlivej plyn hned na začátku, jako kdyby nemohl mít trochu dál, aby se daly snáz korigovat otáčky v rozmezí těch 1500 - 3000, tady šlápnu trochu, je tam 1000, šlápnu lehce víc a hned vyjede na 3000, a pak ta zpátečka je v porovnání s focusem "tvrdá" jako blázen. No musim si zvyknout :-D

Re: Smrdí spojka

Napsal: 14 čer 2012, 20:57
od Borek
Chlape,jestli ty nemáš těžké boty :D .Na plyn si nikdo nestěžuje-jezdím víc aut a nevidím rozdíl v citlivosti.Otáčky jdou v pohodě a POMALU regulovat.Měkké převody u Focusu je co?Nebo "tvrdá"zpátečka??Dám zpátečku a i bez plynu se můžu pohybovat po mm.A ten povzdech-"to turbo" se 115k :mrgreen: v dehtu také nějak nechápu.
Otázka je,co má ten :tus: za sebou a jak s ním zacházel předcházející majitel.Nekupoval jsi ho nový a to je vždy sázka do loterie,i když :tus: jsou max.spolehlivé.Zkus si :tus: někoho jiného,ať porovnáš jak chodí spojka/převodovka.

Re: Smrdí spojka

Napsal: 14 čer 2012, 21:09
od enjoy
No,nechci tě tady vyučovat jak se má couvat,ale zkus místo spojky u podlahy,přidanýho plynu a pouštění spojky do záběru udělat to,že necháš plyn plynem,budeš pouštět spojku do záběru a když budeš mít pocit že už to zdechne,tak polechtat plyn.Takhle ti spojka smrdět nemůže...
A co se týče citlivýho plynu,vím přesně o čem mluvíš...,mám to s mazdou 3 v práci úplně stejný,v podstatě nejjednodušší způsob jak se s tím rozjet jsou hrábě.Protože citlivě to prakticky vychytat nejde.Naštěstí s ní jezdím málo.

Re: Smrdí spojka

Napsal: 14 čer 2012, 21:10
od Davidos
Mám sice Lantru ,ale v pohodě jedu na zpátečku bez plynu do kopce jak po mm tak normálně... :P

Re: Smrdí spojka

Napsal: 14 čer 2012, 23:24
od r_e_n_e
Coupe a citlivy plyn???
Tak to si asi nesedel este vo Fabii s elektronickym plynom. :D

Myslim si, ze prave Coupe ma krasne nastelovany plynovy pedal (nie je nad mechaniku a la lanko).
Co sa tyka spojky, tak mam voci nej par vyhrad. Asi najviac mi vadi, ze sa neda upravit poloha zaberu.
Ja mam rad, ked spojka zabera v strede. Tu na Coupe si musis zvyknut, ze je to az uplne hore.

Ale po tych par jazdach si na to uz clovek ani nespomenie.

Asi si len musis zvyknut na jazdecky styl... Ale ako pisu chalani.
Najdi si niekoho, kto ma tu istu generaciu Coupe a porovnaj.
Mozno fakt mas nieco na plyne/spojke dosahane.
Azda este...skontroluj kapalinu v nadrzke... Mozno je zavzdusnena, lebo predchadzajuci majitel ju zabudol doliat. Potom ti kludne moze zostavat visiet pedal...no to by si asi citil pri preradovani... :-k