Stránka 1 z 2

Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 20 čer 2012, 21:22
od radekcz5
Ahoj Sanťáci , ačkoli jsem majitelem Santy od roku 2007 , přihlásil jsem se na forum až dnes. Samozřejmě proto , že mám problém. Auto má najeto 112 000 km a minulý týden se zastavilo. Záruky jsou pryč ( 3 roky a 100 000 km ) a tak jsem do autorizovaného servisu nejel. Bohužel závada není jednoduchá , mám propálený jeden píst. Začal jsem shánět díly a s velkou nevolí jsem zjistil , že pístní kroužky se prodávají pouze v sadě na všechny 4 válce a stojí cca 8 000,- Kč . Momentálně tedy sháním kroužky na jeden píst , případně i píst a dva vstřikovače. Když už to mají hoši rozebrané vyměním i rozvody ( mají se měnit až ve 120 ) , koupil bych tedy i sadu na rozvody a obě těsnění ( hlava + vana ) . Moje Santa je r.v. 07 , 2,2 CRDI AT.

Poraďte prosím

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 20 čer 2012, 21:38
od enjoy
Měl bych jednu radu,zkus firmu Szakal metal.Dělají tyhle věci a mohli by mít...

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 20 čer 2012, 22:13
od FORD
Zdarec,to že se prodávají v sadě má svůj smysl a určitě neměn jen ten špatný ale celou sadu-po pár tisících km bys toho litoval a opět rozebíral...
Máš jistotu,že jsou to reálné km???Je divné že v těchhle km ti vstřiky propálily píst-tato závada se stane ale vždy tomu něco předchází,muselo to viditelně kouřit protože píst propálí jen přebytečné množství nafty...
Pokud to chces mít pořádně udělané-tak všechny vstřiky na repas,vadné vyměnit.
-vyměnit vadný píst a rozhodně všechny kroužky...

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 20 čer 2012, 23:12
od kubad
typl bych to na čipovaný motor, proto se asi ani nejede do origo servisu :hyu:

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 21 čer 2012, 00:50
od Hardcam
Tak si znovu precti prvni prispevek :roll:

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 22 čer 2012, 08:26
od radekcz5
Ahoj,

díky všem co se pustili do diskuze. Jen pro úplnost. Auto je koupené v česku a jsem první majitel, tak že km jsou opravdové. S autem jezdila manželka , proto tak málo km. Myslím , že to je hlavní důvod proč jsme na to nepřišli dříve. Auto jezdí denně 10 km do práce a z práce občas o víkendu na chatu. To je asi ten nejhorší režim pro diesel , který si lze představit. Do značkového servisu nejezdím už dva roky , mám tu dobrý servis s kompletní diagnostikou a nemám s nimi problémy , rozdíl mezi garančkou u Hyundai a zde jsou 3 000,- Kč. Myslím , že výsledkem této diskuse pro mě je , že další auto bude benzínové , alespoň pro manželku , která najezdí takto málo km.

Díky všem Radek

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 23 čer 2012, 14:22
od Richard555
jo máš pravdu Radku, tvou popisované užívání auta je opravdu pro nafťáka nevhodné, za 10km auto na naftu pořádně neohřeješ, ani spotřeba nebude nic moc, nafta je dobrá na delší jízdy, na tvůj způsob jízd je lepší benzín ....

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 24 čer 2012, 11:38
od kubad
nesmysl - auto zahřeje na 10km bez problémů a spotřeba bude výrazně lepší než u benzinu, a s propáleným pístem to nemá nic společného - kam na tyhle pověry chodíte?

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 24 čer 2012, 12:01
od MICHAL77
Na 10km neohřeju ani benzín, pokud to nejní 10km přes Prahu :lol:
Odzkoušeno :mrgreen:

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 24 čer 2012, 12:45
od Vilda
kubad píše:nesmysl - auto zahřeje na 10km bez problémů a spotřeba bude výrazně lepší než u benzinu, a s propáleným pístem to nemá nic společného - kam na tyhle pověry chodíte?
Jako vtip, je to dobrý :lol: ale jestli to míníš vážně, tak větší nesmysl dlouho jsem nečetl ](*,) a hlavně v zimě bych to rád viděl ....

radekcz5 : Kluci ( někteří ) tady maji pravdu ... vyměň všechny kroužky, včetně rozvodů a uvažoval bych o prodeji. Pro ženu, na její ježdění bude ideální menší benzin ....

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 24 čer 2012, 13:13
od Limitz
za 10km se neohřeje ani voda v chladiči, natož tak olej v motoru :roll:

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 24 čer 2012, 13:54
od antek
Asi tak nějak, ten propálený píst má z největší pravděpodobností na svědomí vadný vstřikovač, nafta nevstříkne ale prokápne a neštěstí je hotové.

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 24 čer 2012, 16:24
od kubad
BLESK007 píše:Na 10km neohřeju ani benzín, pokud to nejní 10km přes Prahu :lol:
Odzkoušeno :mrgreen:
na IX55 mám po 10km vše ohřáté, na Yarisovi cca po 4km, pokud venku není -20st.C koncernové TDi potřebuje víc než 10km ale stejně najezdilo bez problémů 190tkm při denním dojíždění kratším nž 4km.
samo k tomu kopec delších tras, ale ne každý den ](*,)
a řeči o vhodnosti jsou fakt akorát na pobavení JE ROK 2012

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 24 čer 2012, 16:25
od kubad
Limitz píše:za 10km se neohřeje ani voda v chladiči, natož tak olej v motoru :roll:
A ON JAKO STUDENÝ OLEJ NEMAŽE?
nebo jak to souvisí s propáleným pístem

Re: Propálený píst - problém s kroužky

Napsal: 24 čer 2012, 16:26
od kubad
antek píše:Asi tak nějak, ten propálený píst má z největší pravděpodobností na svědomí vadný vstřikovač, nafta nevstříkne ale prokápne a neštěstí je hotové.
je to velice pravděpodobné inu kvalitní servis :idea:
pokud auto nebylo čipované tam je to po čase vcelku běžný jev