Stránka 1 z 5
1,4 CRDi versus 1,6GDI
Napsal: 26 čer 2012, 16:09
od Lubka
Ahoj.
Můžete se někdo podělit o své dojmy s motorem 1,4 CRDi? A docela by mě zajímalo jeho srovnání s motorem 1,6 GDI (pružnost,záběr od spodu,hluk,spotřeba atd).
Který s těchto motorů by jste doporučili při předpokládaném ročním ujetí cca 15 000 km.
Dík.
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Napsal: 26 čer 2012, 16:18
od caruser
Pri tak nízkom ročnom nájazde diesel nedáva zmysel. Pouvažoval by som ešte na klasickou 1,6kou
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Napsal: 26 čer 2012, 17:00
od Lubka
Rozdíl v ceně je 30 000,-Kč. Při předpokládané menší spotřebě (occa 1,5 - 2l) by se měli náklady do 4 roků vrátit.
Mám objednanou i30 1,6 GDI,ale není problém objednávku změnit. O 1,6GDI je napsáno hodně ,ale o 1,4CRDi moc informací nemám (když neberu v potaz redakční testy). Chtěl bych znát názor víc lidí, nejlépe někoho,kdo má osobní zkušenost.
Dík.
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Napsal: 26 čer 2012, 21:56
od Limitz
právě že 1.4 crdi se zase tolik neprodává a ani prodávat nebude, takže možnost "neredakčního" porovnání nejspíš nebude, a k tomu nájezdu.... těch 15 000km ročně obnáší co?? krátké cukačky, město, delší přesuny?
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Napsal: 26 čer 2012, 22:51
od Lubka
Většinou delší víkendové výlety (geocaching) + nějaké cukačky v týdnu (lékař,nákupy,kultura).
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Napsal: 27 čer 2012, 00:07
od Limitz
tak to pří výběru motorizace nepomůže
u nafty musíš počítat s většími servisními náklady (větší množství oleje, který je zároveň dražší) nafta bude mít lepší záběr od spodu, benzín bude zase pružnější, co se spotřeby týče k oběma motorům se dá připlatit 7000 za ISG což by mělo alespoň podle papírů snížit spotřebu na 5 litrů u gdi a 4 litry u crdi, pokud ti jde o nízkou spotřebu, tak bys měl ještě zvážit motor 1,6 MPI v kombinaci s LPG, který bude o 15 000 levnější než nafta
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Napsal: 27 čer 2012, 07:42
od mnkk
Dobrý rozptyl: najslabší a najsilnejší motor. Na 15 000km by som zobral 1,4 benzín (išiel som na nej) alebo 1,6 88kW benzín. oba sú lacnejšie než 1,4 crdi. Ak naftu, tak 1,6 81kW.
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Napsal: 16 srp 2012, 13:50
od mfabko
Zdravim. Rozmyslam na kupou i30, bud ten benzin 1,4 alebo crdi 1,4, nenajazdim toho az tak vela, rocne mozno este menej ako tu pan, co uvadza 15tis km. Radite jednoznacne benzin? Ma ta 1,4 benzinova dobry tah? Hlavne ma zaujima pri nejakej zatazi alebo pri zapnutej klime. Teraz mam totiz 1,2 vw a to je pri vacsej vahe a halvne klime uplne na nic. Dakujem
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Napsal: 16 srp 2012, 14:50
od XMira
1.4 Jede překvapivě dobře. Výhody 1.6 poznáš jedině s naloženým autem nebo na dálnici. Ve městě a na okrskách není důvod pro 1.6. Pokud by ses už rozhodl pro 1.6, tak bych radil GDI. CVVT přidusili a oproti 1.4 je rozdíl menší, než u první generace.
S naftou neporadím, ale při tak malém nájezdu bych do nafty nešel...
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Napsal: 16 srp 2012, 19:45
od Chasnik
Srovnání benzínu a nafty je vždycky složité, nejvíce záleží na preferencích řidiče. Co člověk, to názor.
Každopádně z ekonomického hlediska, při ročním nájezdu 15 tkm jsem jednoznačně pro benzín. Ale každý svého štěstí strůjcem...
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Napsal: 16 srp 2012, 19:57
od enjoy
Osobně mám naftu a momentálně bych neměnil,ale kdybych měl vybírat jako ty,tak jednoznačně GDI.
Zaprvé to nežere 9 litrů(město) jako ostatní benzíny a co se týče tý 1.4 CRDi,je to slabý,budeš to točit,bude to řvát a nebude to úsporný.Jízdní projev se ti taky líbit nebude.
To GDI bude pohodlný,tichý,docela úsporný(kluci tu hází čísla málem lepší jak u nafty) sice v tom těch 99kW v životě nenajdeš,ale to je vedlejší.
Šel bych do něj,při návratnosti za 4 roky není o čem...nebudeš na to v zimě muset dávat tak bacha,bude to hned topit atd atd..
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Napsal: 16 srp 2012, 20:44
od idam.i
Z tejto ponuky by som určite vybral GDI.
Enjoy môžem ťa ubezpečiť,že keď to podržíš nad 5.000 otáčok,tak tam tých 99kw veru nájdeš.
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Napsal: 16 srp 2012, 20:54
od enjoy
něvěřím tomu.. jel jsem s tímhle motorem v Kia Sportage a to bylo tak líný..Jelo to vlastně přibližne stejně jako v té době můj escort 1.6 66kW.
A jsem si poměrně jistý,že starý 2.0 mondeo s 96kW tomu ukáže záda jak prd,protože to taky vím moc dobře jak jede.
Já vůbec netvrdím,že to auto nebo ten motor nejede,ale je přinejmenším divné,že jiní renomovaní výrobci z 1.6 vytřískají 74kW a Hyundai si jen tak z čista jasna vystřelí jedna šestku s výkonem dvoulitru.
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Napsal: 16 srp 2012, 23:14
od idam.i
Kolko s tých 1,6 od renomovaných výrobcov malo priame vstrekovanie paliva ?
Ešte k tomu Sportage.Kolko to malo najazdených kilometrov a skúsil si podržať tie otáčky až hore ? Ja mám teraz najazdené cez 15.000 km a motor sa stále zlepšuje.
Re: 1,4 CRDi versus 1,6GDI
Napsal: 16 srp 2012, 23:21
od Skyline
Mitsubishi uz za franty klacka