Stránka 1 z 1
Zadžené olejové čerpadlo SONÁTA
Napsal: 03 črc 2012, 19:41
od bedrichha
Dobrý den,
bohužel se mi zadřelo olejové čerpadlo - poškozené "šály" u olejového čerpadla u Sonáty r.v. 2005,
2,4 l, benzín. Snažil jsem se objednat toto čerpadlo v Hyundai nebo aspoň součástky na něj, ale bylo mi sdělo, že nic takového nemají. Nevím jaký způsobem to nechat opravit. Můj automechanik zatím také marně se snaží sehnat díly či nějaké informace. Nabízeli me jen hřídel.....k čepadlu.
Můžete mi poradit co dál...děkuji...
Snad to budu muset prodat na náhradní díly..........
Re: Zadžené olejové čerpadlo SONÁTA
Napsal: 03 črc 2012, 20:06
od Nexus
na vrakáči si nikde nepochodil?
Re: Zadžené olejové čerpadlo SONÁTA
Napsal: 03 črc 2012, 20:13
od Hardcam
Cerpadlo jsem mel, pekny, funkcni, KO byly ojnice. Dva mesice to nikdo nechtel, tak to vsechno slo do sberu za sestnact stovek. Jak ted zjistuju, prodal bych pomalu vsechny zdravy veci
foto zbytku
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... start=3630
Re: Zadžené olejové čerpadlo SONÁTA
Napsal: 03 črc 2012, 22:56
od bedrichha
to je fakt škoda..hned bych ho koupil
Re: Zadžené olejové čerpadlo SONÁTA
Napsal: 03 črc 2012, 22:57
od bedrichha
Nexus píše:na vrakáči si nikde nepochodil?
zatím ani na vrakáči jsem ve středních Čechách nepochodil. Auto už mi stojí skoro 3 měsíce.
Re: Zadžené olejové čerpadlo SONÁTA
Napsal: 02 bře 2017, 21:54
od petr.gr
Zadření olejového čerpadla, které je samo ponořené v oleji (typ 2,4i - verze V od r. 2004 ) je možné snad jen hodně špatným olejem. A i to je téměř vyloučené. Co se ale stává je, že řetěz čerpadla nemá funkční plastový kluzák (prasklý) a idiotsky řešený řetěz pak přeskakuje zuby. Klasický otevřený řetěz toto neudělá, jen použitý půlčlánek. To musel vymyslet magor. Pokud není měněn s rozvodovým řetězem po nějakých 150000 km, je vytahaný a nesedí v rozteči zubů.
Vše se dá bez problémů koupit v Auto Kelly. Vnitřek čerpadla za 13000 Kč.
Re: Zadžené olejové čerpadlo SONÁTA
Napsal: 08 dub 2017, 11:52
od Tad
Zdárek, vidím že se vyznáš
Chystám se na sonátě NF 2.4i nechat vyměnit rozvody.
Do autorizovaného servisu to spíš dávat nebude je to rok 2005. Známý co se mi vždy staral o auto to prý zvládne, jen říkal že díly se musí objednat z Hyundaie, odhadovaná cena jen za díly je prý 15 000,-.
Je to normální cena? Nedá se to koupit někde v ČR?
Předem dík za reakci
Re: Zadžené olejové čerpadlo SONÁTA
Napsal: 08 dub 2017, 15:07
od petr.gr
Jak jsem jinde psal, cena za komplet rozvody s hydraulickými dopínači v Hyundai je viz citace:
" Komplet náhradní díly na Vaši Sonátu, tak jak jste je zadal
do dotazu, by stály maloobchodně včetně DPH 10.832,- Kč
(2x řetěz, 2x napínák, 4x kluzák). "
Tady je odkaz na prodejce.
pavel.grunt@hyundaiolomouc.com
Nejlepší je samozřejmě poslat celý VIN pro kontrolu správnosti.
Je prodejce, nějaký pan Matějček. Ten ovšem inzeruje ceny mnohem nižší, aby po objednání napsal, že díly nelze zajistit a že má jiný, dražší. Našel jsem diskuzi, kde to popisují za jeho běžné jednání. Jde ale o rozvody a neriskoval bych špatný díl od někoho a likvidaci motoru.
Po 160000 km je možná na konci života katalyzátor.
http://www.primavyfuky.cz/doplnky/unive ... 3R%2520E4/
Lambda sonda přední je od 730,-, zadní od 900 Kč.
Problém je s koncovým výfukem, tem lze ale nahradit univerzálním
http://www.eko-raj.cz/eshop/720--5906750101293.html
https://www.aci.cz/vk-p8562-univerzalni ... 49561.html
Re: Zadžené olejové čerpadlo SONÁTA
Napsal: 08 dub 2017, 16:30
od Tad
Ahoj,
díky za rychlou reakci, pánovy určitě napíšeme.
Moje sonáta má najeto 165 xxx km (celou dobu jezdí na LPG), tak s ní radši ani nejezdím když jsem pročítal jak lidem praskají řetězy od olejového čerpadla nebo se vytahují rozvodové řetězy
...
Pořeším nejdříve rozvody, poté budu řešit výfukové potrubí... doufám že porucha na tomto systému nemůže mít tak fatální následky jako výše zmíněné závady
...
Ještě jednou díky
Re: Zadžené olejové čerpadlo SONÁTA
Napsal: 08 dub 2017, 16:57
od petr.gr
Sonata 2,4i, NF má předepsaný olej 5W-20. Je běžně ke koupi. Ten výfuk snad až podle emisí. Mám repasovanou hlavu a v té fimě na LPG nadávají, že to likviduje ventily. Zvýšená provozní teplota a také to, že benzín oplachuje sací ventily, což plyn nedělá a tím se zhoršuje stav ventilů.