Sonáta NF 2,4 2006, 142000km čo je normálne a čo nie...
Napsal: 05 črc 2012, 16:09
Zdravím všetkých skúsených užívateľov NF 2,4 16V CVVT.
Mám na svojej Sonátke 142000km, niektoré veci ktoré pravdepodobne majú aj niektorí z vás a tak sa chcem poradiť.
Ďakujem za každý váš postreh.
- Pri otáčaní volantom niečo vŕzga a praská na prednej náprave. Pri súčasnom brzdení a otáčaní v malej rýchlosti je to vŕzganie a praskanie hlasnejšie. Navyše mám pocit, že sa volant ťažšie otáča ako kedysi a keď je auto v pokoji je pri otáčaní počuť hluk serva najmä pri studených štartoch.
Oleja v serve je dosť, je tam od novoty a nestráca sa.
Ako som pri obhliadke zistil, predná náprava je riešená tak, že pri otáčaní volantom sa neotáčajú predné pružiny s tlmičmi na hornom uložení ale je tam horné a dolné rameno s čapmi na ktorých sa otáča koleso s nábojom. Takže to vŕzganie asi horné uloženie nerobí. Vôle týchto čapov ani čapov riadenia mechanik nezistil.
- Pri studenom štarte v záťaži na malých otáčkach (rozjazd) má motor zvuk ako diesel. Tomuto som neprikladal nejaký problém, pretože predošlé autá čo som mal (xantia 2,0 8V benzín, P406 2,0 16V benzín mali tiež podobný klapotavý zvuk pri studených štartoch).
Chcem sa len opýtať či to má každý alebo len ja. Diagnostika nič neukázala. V zime to bolo počuť ešte viac.
- Po poslednej výmene oleja v motore a filtra, je počuť semtam na malých otáčkach a volnobehu zvuky typu "favorit/felicia 1,3 s velkou vôlou ventilov".
Dobre to by som pochopil, keďže tento motor nemá hydroštely ale podložky. Takže povedzme, že už tie vôle ventilov sú vačšie ako by mali byť.
Potom mi ale nejde do hlavy, prečo je to počuť viac pri pustení plynu z otáciek 1500 dolu. Na vyžších otáčkach to už nie je počuť.
Po úplnom zohriatí dlhšou jazdou aspoň 50km už nie je počuť nič alebo len veľmi jemne na voľnobehu.
V súvislosti s týmto sa pýtam kto z vás už dával nastavovať vôle ventilov a kedy sa mení rozvodová reťaz.
Či s výmenou reťaze ešte počkať alebo keď už pôjdu dolu vačky kvôli výmene podložiek, vymeniť aj tú reťaz prípadne napinák. Aké sú ceny v autorizovanom servise? Každopádne predpokladám, že toto zverím môjmu mechanikovi s tým že diely kúpi org. od Hyundai.
Používam ol. filter Niparts a olej Total quartz 9000 5W40. Výmeny sú po odjazdení max 10t km ale to bolo len raz, vačšinou po 8000km alebo aspoň raz ročne.
- Predné a zadné tlmiče taktiež zamýšľam vymeniť, ale zatiaľ som našiel len Kayaba. Existujú aj iné a čo kvalita a ceny? Aké odporúčate?
- Na spolujazdcových dverách po odomknutí centrálom nejde z vonku otvorit, len zvnútra, takže motorček je ok, páčka sa prepína pri odomykaní a zamykaní. Myslíte že sa tam niečo zlomilo alebo tak nejako?
Premýšlam dalej o zakúpení budíku tlaku oleja motora, keďže tu už niekto spomínal že mu odišlo olejové čerpadlo. Doteraz som to mal na každom predošlom aute a je to výborné v tom, kedy olej vymenit a pri prípadnej poruche mazania predísť zadretiu, keďže nejazdím ako nedelný jazdec. Navyše sa mi nepáči, že tento motor má volnobežné otáčky po zahriatí len okolo 550-600 ot/min (ked je klíma vypnutá).
Snažím sa len predísť veľkým výdajom typu ojnica 3. valca, kluka, ložiská keďze tieto motory sú asi náchylné na takéto havárie.
Ešte jeden dotaz: Kedy sa mení olej v prevodovke? Na báchorky typu "doživotná náplň" dávno neverím. Musí tam ísť org. hyundai ako je písané v brožúre, alebo stačí niečo s rovnakými špecifikáciami?
Nepáči sa mi, že podvozok je už dosť hrdzavý, ale myslím že korejce a japonce celkovo dost hrdzavejú, každopádne oproti predošlému P406 je to strašné.
Mám na svojej Sonátke 142000km, niektoré veci ktoré pravdepodobne majú aj niektorí z vás a tak sa chcem poradiť.
Ďakujem za každý váš postreh.
- Pri otáčaní volantom niečo vŕzga a praská na prednej náprave. Pri súčasnom brzdení a otáčaní v malej rýchlosti je to vŕzganie a praskanie hlasnejšie. Navyše mám pocit, že sa volant ťažšie otáča ako kedysi a keď je auto v pokoji je pri otáčaní počuť hluk serva najmä pri studených štartoch.
Oleja v serve je dosť, je tam od novoty a nestráca sa.
Ako som pri obhliadke zistil, predná náprava je riešená tak, že pri otáčaní volantom sa neotáčajú predné pružiny s tlmičmi na hornom uložení ale je tam horné a dolné rameno s čapmi na ktorých sa otáča koleso s nábojom. Takže to vŕzganie asi horné uloženie nerobí. Vôle týchto čapov ani čapov riadenia mechanik nezistil.
- Pri studenom štarte v záťaži na malých otáčkach (rozjazd) má motor zvuk ako diesel. Tomuto som neprikladal nejaký problém, pretože predošlé autá čo som mal (xantia 2,0 8V benzín, P406 2,0 16V benzín mali tiež podobný klapotavý zvuk pri studených štartoch).
Chcem sa len opýtať či to má každý alebo len ja. Diagnostika nič neukázala. V zime to bolo počuť ešte viac.
- Po poslednej výmene oleja v motore a filtra, je počuť semtam na malých otáčkach a volnobehu zvuky typu "favorit/felicia 1,3 s velkou vôlou ventilov".
Dobre to by som pochopil, keďže tento motor nemá hydroštely ale podložky. Takže povedzme, že už tie vôle ventilov sú vačšie ako by mali byť.
Potom mi ale nejde do hlavy, prečo je to počuť viac pri pustení plynu z otáciek 1500 dolu. Na vyžších otáčkach to už nie je počuť.
Po úplnom zohriatí dlhšou jazdou aspoň 50km už nie je počuť nič alebo len veľmi jemne na voľnobehu.
V súvislosti s týmto sa pýtam kto z vás už dával nastavovať vôle ventilov a kedy sa mení rozvodová reťaz.
Či s výmenou reťaze ešte počkať alebo keď už pôjdu dolu vačky kvôli výmene podložiek, vymeniť aj tú reťaz prípadne napinák. Aké sú ceny v autorizovanom servise? Každopádne predpokladám, že toto zverím môjmu mechanikovi s tým že diely kúpi org. od Hyundai.
Používam ol. filter Niparts a olej Total quartz 9000 5W40. Výmeny sú po odjazdení max 10t km ale to bolo len raz, vačšinou po 8000km alebo aspoň raz ročne.
- Predné a zadné tlmiče taktiež zamýšľam vymeniť, ale zatiaľ som našiel len Kayaba. Existujú aj iné a čo kvalita a ceny? Aké odporúčate?
- Na spolujazdcových dverách po odomknutí centrálom nejde z vonku otvorit, len zvnútra, takže motorček je ok, páčka sa prepína pri odomykaní a zamykaní. Myslíte že sa tam niečo zlomilo alebo tak nejako?
Premýšlam dalej o zakúpení budíku tlaku oleja motora, keďže tu už niekto spomínal že mu odišlo olejové čerpadlo. Doteraz som to mal na každom predošlom aute a je to výborné v tom, kedy olej vymenit a pri prípadnej poruche mazania predísť zadretiu, keďže nejazdím ako nedelný jazdec. Navyše sa mi nepáči, že tento motor má volnobežné otáčky po zahriatí len okolo 550-600 ot/min (ked je klíma vypnutá).
Snažím sa len predísť veľkým výdajom typu ojnica 3. valca, kluka, ložiská keďze tieto motory sú asi náchylné na takéto havárie.
Ešte jeden dotaz: Kedy sa mení olej v prevodovke? Na báchorky typu "doživotná náplň" dávno neverím. Musí tam ísť org. hyundai ako je písané v brožúre, alebo stačí niečo s rovnakými špecifikáciami?
Nepáči sa mi, že podvozok je už dosť hrdzavý, ale myslím že korejce a japonce celkovo dost hrdzavejú, každopádne oproti predošlému P406 je to strašné.