Stránka 1 z 1

Netesnost klimatizacie

Napsal: 23 črc 2012, 11:57
od Tomas_i30
Ahojte. Chcem sa opytat ci niekto z vas nemal problem s netesnostou klimatizacie na I30 - r.v. 2011. Problem je ze klima zatial chladi akurat v motorvej casti v spojke hadic a chaldica unika nejaky olej. Je to mastne a za 1 rok to zamastilo komplet hlinikovu trubku a jej okolie az po spodok chaldica. V servise ma odbavali s tym ze vsetko tesni tak ako ma takze podla nich ten olej asi vyraba nejaky skriatok a nalieva ho na tu spojovaciu cast :-). Skuste mi poradit co s tym a ako to mam reklamovat. Dakujem.
Detail netesnosti klimatizacie
Detail netesnosti klimatizacie
I30Detail_WEB.jpg (96.36 KiB) Zobrazeno 2232 x
CElkovy pohlad na motor
CElkovy pohlad na motor
I30Global_WEB.jpg (60.8 KiB) Zobrazeno 2232 x

Re: Netesnost klimatizacie

Napsal: 23 črc 2012, 14:44
od XMira
Pokud vím, tak diagnostika netěsnosti se dělá tak, že se do média přidá reflexní kapalina a pak se hledá netěsnost UV lampou. Pokud Tě to nenechává klidným (a mě by asi nenechalo), tak bych si v servisu, co se specializuje na klimu nechal diagnostiku udělat a pak jim to šel do origo servisu omlátit o hlavu. Ale bude to stát nějaký oběživo.
Druhá možnost, kterou tady kolegové často zmiňují, je změnit servis. V jednom z Tebe dělají trotla a v druhém se chovají v poho a zproblém uznají...

Re: Netesnost klimatizacie

Napsal: 23 črc 2012, 14:48
od Hardcam
Auto je rok stary, neresit na foru, resit se servisem, at to uvede do poradku.

Re: Netesnost klimatizacie

Napsal: 23 črc 2012, 15:03
od XMira
No on Tomas_i30 asi spíš chce poradit, jak by měl argumentovat. Případně hledá nějakej precedens. Ale pokud to v servisu tvrdošíjně odmítají, tak asi opravdu jedině zkusit jiný :hyu: servis.
Já takovou zkušenost nemám, protože zatím byly všechny problémy poměrně jasný a v servise nikdy problémy nedělali - až na nízký otáčky u Getze 1.4 :roll:

Re: Netesnost klimatizacie

Napsal: 23 črc 2012, 15:23
od Hardcam
Zase to nejde delat tak, ze tady mi to neudelaji, tak jdu jinam. A nebo jit jinam za predpokladu, ze puvodni servis napsal zpravu o tom, ze nic nezjistili a tu preposlat p. Jedlickovi, at ma o svych oveckach rozhled. Pokud je netesnost evidentni (ja jsem ted na malym displeji, tak vidim prd), nemelo by se to nechat do stadia, kdy se z mikropraskliny stane krater. A to musi udelat servis a ne majitele instalaterskou paskou na sidlisti pred barakem (doufam, ze ma hyperbola byla pochopena :) )

Re: Netesnost klimatizacie

Napsal: 23 črc 2012, 17:03
od Tomas_i30
Dakujem Vam za odpovede. Este ma napadla taka vec. V klimatizacii je len jeden druh obeziva ? Myslim jeden druh kvapaliny ? Pretoze to co s tamat unika je zjavne mastne ako olej a neviem ci freon je mastny. Napadlo ma ci tam nie su dva druhy kvapalin jedna na baze oleja a druha ta kde je freon. Viete o tom nieco viac ? Pristup servisu bol dost zvlastny nedali mi o tom ze je to v poriadku ziaden papier a skontrolovali to asi za 3 minuty. Nemam pocit ze tam davali nejaku florescentnu kvapalinu alebo nieco. Trapi ma to nie pretoze som pedant a puntickar ale pretoze to odniekaial s nejakeho okruhu unika a casom tej kvapaliny bude malo a pokazi sa vdaka tomu drahsia vec ako napr kompresor klimatizacie alebo podobne.

Re: Netesnost klimatizacie

Napsal: 23 črc 2012, 17:11
od severtom
Klimatizaci honí kompresor. Kompresor potřebuje olej. Olej se do okruhu naplní při plnění chladiva. Samozřejmě může vychcávat ven, to je normální, když je v okruhu dírka. Proto se taky do klimy dáva malinko speciálního UV barviva, které je kompatibilní s olejem a umožní při úniku snadno UV lampou rozlišit, zda jde o olej z klimy nebo jiný olej z okolí.