Montáž nerezových svodů JAPARTS
Napsal: 06 srp 2012, 12:31
Zdravím všechny majitele Coupečka.
Po zjištění, že mám svody ruplé a to po zavaření od předchozího majitele asi na 4 místech, jsem se rozhodl pořídít svody nerezové.
Koupil jsem svody od JAPARTS na HPP včetně těsnění šroubů apod. cenovka byla podstatně nižšší než u seriových s katem. Kdo je ekolog tak má smůlu a musí koupit origo nebo si poradit jinak. Já radši pár koníku navíc takže jsem pořídíl nerez bez katu.
Sváry i materiál jsou ucházející.
Montáž
První co jsem udělal bylo, že jsem vzal metr a aspoň polehku kouknul na rozměry a kde všude bude potřeba něco tvořit.
První problém je s délkou následné trubky. Je o cca 100mm kratší. Nejspíše je určená pro montáž s komplet nerezovým výfukem. Ten ale stojí dalších cca 7.000,-. Prohlídnul jsem web a na jednom z britských for jsem objevil obrázky jakého si mezikusu. Proto jsem dokoupil nerezovou přírubu na kratší trubku s vlnovcem, následně díl výfuku uni - trumpeta rozměr dle trubky výfuku a průměru příruby.
Svařená část mezikusu. druhý díl jsem uříznul z původního výfukového potrubí. Při samotné práci je největší problém rozebrat staré díly výfuku - většinou flexou. Svody šli sundat v pohodě ale zbytek prorezlé. Všechno vyndat - zadní a prostřední díl výfuku přebrousit a přestříkat žáruvzdornou barvou. Starý díl s vlnovcem vyndat a uříznout část za vlnovcem s držákem.
Dál sundat:
Ventilátor chladiče (pouze ventilátor)
Držák původního výfuku dole na motoru spona na dva šrouby drží objímku před vlnovcem - jinak se tam svody nevejdou.
Dál přendat lambdu
Nasadit těsnění na blok a začít lákat nové svody přírubou na motor. Za boha to nešlo díry byly cca 1mm mimo, nevim jestli ty šrouby nevohly předešlé svody, byly do vrtule podcházelo těsnění. Takže lehké násilí (pozor na závity šroubů, když se to tam MLÁTÍ tak přez dřívko) Nabušil jsem to tak že koukaly začátky závitů. Pak nasadit matice a postupně střídavě dotahovat. Nevěřil jsem že to pujde (nepřesné díry) ale kupodivu si to sedlo bez větších obtíží - dole pod motorem se dolní příruba zapírá o dekl převodovky a dře potřeba taky polechtat kladivem.
Když byly svody na místěnašrouboval jsem trubku s vlnovcem. Dál zadní díl a střední usadit na gumy a sešroubovat (příruby jsem lehce přebrousil, je v nich připečený původní těsnění). Pak jsem se uvelebil pod autem a v ruce měl pokrácený původní kus už bez vlnovce a navařenou přírubu s trumpetou - trumpetu nasadit a přišroubovat. Dál už je to laborování - dle oka zakracovat když to tak nějak sedělo tak ven a nabodovat cočkem (nabodovat zdatně jinak to pod autem ujede a prdne) když po sešroubování všech přírub vše sedí a nedrnčí nikde tak ven a dovařit. Pak už jen vše nasadit včetně nových těsnění auto dolu a nastartovat.
Ještě jsem použil původní tepelný štít - můžete nemusíte co člověk to názor.
Dodám další foto apod.
Po zjištění, že mám svody ruplé a to po zavaření od předchozího majitele asi na 4 místech, jsem se rozhodl pořídít svody nerezové.
Koupil jsem svody od JAPARTS na HPP včetně těsnění šroubů apod. cenovka byla podstatně nižšší než u seriových s katem. Kdo je ekolog tak má smůlu a musí koupit origo nebo si poradit jinak. Já radši pár koníku navíc takže jsem pořídíl nerez bez katu.
Sváry i materiál jsou ucházející.
Montáž
První co jsem udělal bylo, že jsem vzal metr a aspoň polehku kouknul na rozměry a kde všude bude potřeba něco tvořit.
První problém je s délkou následné trubky. Je o cca 100mm kratší. Nejspíše je určená pro montáž s komplet nerezovým výfukem. Ten ale stojí dalších cca 7.000,-. Prohlídnul jsem web a na jednom z britských for jsem objevil obrázky jakého si mezikusu. Proto jsem dokoupil nerezovou přírubu na kratší trubku s vlnovcem, následně díl výfuku uni - trumpeta rozměr dle trubky výfuku a průměru příruby.
Svařená část mezikusu. druhý díl jsem uříznul z původního výfukového potrubí. Při samotné práci je největší problém rozebrat staré díly výfuku - většinou flexou. Svody šli sundat v pohodě ale zbytek prorezlé. Všechno vyndat - zadní a prostřední díl výfuku přebrousit a přestříkat žáruvzdornou barvou. Starý díl s vlnovcem vyndat a uříznout část za vlnovcem s držákem.
Dál sundat:
Ventilátor chladiče (pouze ventilátor)
Držák původního výfuku dole na motoru spona na dva šrouby drží objímku před vlnovcem - jinak se tam svody nevejdou.
Dál přendat lambdu
Nasadit těsnění na blok a začít lákat nové svody přírubou na motor. Za boha to nešlo díry byly cca 1mm mimo, nevim jestli ty šrouby nevohly předešlé svody, byly do vrtule podcházelo těsnění. Takže lehké násilí (pozor na závity šroubů, když se to tam MLÁTÍ tak přez dřívko) Nabušil jsem to tak že koukaly začátky závitů. Pak nasadit matice a postupně střídavě dotahovat. Nevěřil jsem že to pujde (nepřesné díry) ale kupodivu si to sedlo bez větších obtíží - dole pod motorem se dolní příruba zapírá o dekl převodovky a dře potřeba taky polechtat kladivem.
Když byly svody na místěnašrouboval jsem trubku s vlnovcem. Dál zadní díl a střední usadit na gumy a sešroubovat (příruby jsem lehce přebrousil, je v nich připečený původní těsnění). Pak jsem se uvelebil pod autem a v ruce měl pokrácený původní kus už bez vlnovce a navařenou přírubu s trumpetou - trumpetu nasadit a přišroubovat. Dál už je to laborování - dle oka zakracovat když to tak nějak sedělo tak ven a nabodovat cočkem (nabodovat zdatně jinak to pod autem ujede a prdne) když po sešroubování všech přírub vše sedí a nedrnčí nikde tak ven a dovařit. Pak už jen vše nasadit včetně nových těsnění auto dolu a nastartovat.
Ještě jsem použil původní tepelný štít - můžete nemusíte co člověk to názor.
Dodám další foto apod.