Čaute! Takže po najazdení 8000km by som rád zhrnul v plusoch a mínusoch moje pripomienky, nazory a pocity z auta. Vám, ktorí sa rozhodujú o podobnom modeli ako ja, to dúfam pomôže...
poruchy:
- zamrzol mi bluethooth na obrazovke navigačného systému. Nedalo sa pustiť rádio ani CD, fungovala iba navigácia. Vypnutie a zapnutie motora tiež nepomáhalo. Vyriešite to v nastaveniach vymazaním telefónu.
- búcha mi v zadnej časti panoramatické okno pri prejazde normálnych výtlkov na ceste a zvlnenom asfalte. Keďže z motoristických testov viem, že strecha nebúcha, tak zrejme niečo niekto zabudol dotiahnuť... Budem to riešiť až na servisnej kontrole po 15000km.
- pri rýchlosti 105km/h - 115km/h (iba pri tejto rýchlosti), auto zvláštnym spôsobom rezonuje v pravideľných intervaloch. Nie je to veľmi počuť, ale cítim to v nohách pri dverách, ako keby to vychádzalo z priestoru motora...
plusy:
- v aute nič nevŕzga, teda okrem strechy (to v minulom Focuse...škoda hovoriť)
- na danú kategóriu veľa miesta vo vnútri interiéru (mám 192cm a mám miesta dostatok)
- auto sa mi stále páči!
- vynikajúci bezkľúčový vstup (bez tohto auto už nechcem)
- parkovacia kamera, ktorá je funkčná pri akomkoľvek počasí a svetle (bez tohto auto už nechcem)
- komfortný a tichý podvozok (okrem kamienkov a mokrého snehu na ceste, vtedy je podvozok všetko, ale nie tichý...)
- ticho a kľud v interiéri do rýchlosti 120km/h
- príjemný a tichý (do 3500 otáčok) motor
- v prípade, že je v kufri diaľkový ovládač a ja zamknem auto gombíkom, tak sa auto nezamkne, lebo detekuje kľúč vo vnútri.
- prehrávanie muziky z mobilu alebo ipadu je veľmi príjemné a komfortné cez navigačnú obrazovku
mínusy:
- automatická prevodovka neradí vždy na 100%. Občas to "cukne", občas nepreradí vyšší prevodový stupeň a pritom aj žena by zistila, že už by sa malo preradiť (kopec)...
- v zime pri ľade zamrzne gombík na otváranie auta a vysúvanie kamery (treba otvoriť diaľkovým ovládaním a ľad z loga hyundai rozbiť)
- zadné tlmiče pri prejazde retardérov alebo "zhupnutí" na ceste prepružia a je to veľmi nepríjemný pocit (nestretol som sa s tým ani v Citroene, Forde, Nissane, Mazde, Ssangyongu, Roveri) - veľké MÍNUS auta
- neskutočne mi chýbajú hodiny, ktoré by boli stále na tom istom mieste a bolo ich stále vidno. Chýba mi aj dátum. Napríklad keď vypnem motor, chcem vypísať parkovací lístok, musím vyťahovať mobil, aby som sa dozvedel koľko je hodín a koľkáteho je dnes...
- navigačný systém pri bluethooth obrazovke nezobrazuje hodiny a pri navigačnej mape je čas malinkým napísaný, takže vlastne ani neviem koľko je hodín. A napríklad vedľa ukazovateľu stupňov celzia je plno miesta na ukazovateľ hodín, ktorý by mohol svietiť až do uzamknutia vozidla
- pri vypnutí displeja, no zapnutom rádiu sa nedá nastaviť ukazovateľ hodín (ten veľký, ktorý sa zobrazí pri vypnutom prístroji)
- svetlá, ktoré svietia veľmi dobre keď je úplná tma, ale keď je šero, nič nevidím... a sveteľný senzor aktivuje stretávacie svetlá podľa môjho názoru neskoro, už pri stmievaní sa. Ďalej by som napríklad navrhoval, že keď silnejšie prší, aby sa so zapnutými stieračmi dlhšie ako napríklad 5 minút zapli aj svetlá...
- motor je pri obsadenosti 4 osobami už nespôsobilý na príjemnú cestu po diaľnici. Napríklad musím dávať na diaľnici manuálny režim redenia prevodovky, lebo pri zapnutom tempomate a pri jemnom kopčeku už automat preraďuje na nižší prevodový stupeň. Na diaľnici to nepotrebujem...nech to inžinieri z kórei naučia prevodovku pri jazde do kopca... a nevytiahol som pri 4 osobách z toho viac ako 180km/h.
- spotreba? neviem či je spotreba mínusom... ja som chcel benzín. Ale myslím, že tých okolo 7,5-8,0 litra na 100km je fajn
- auto je veľmi nízke, taký milimetrík vyššie by som prijal. Stáva sa mi pravideľne, že "bozkávam" obrubníky pri parkovaní
- ESP zasahuje podľa môjho názoru neskoro, ale keď zasiahne, tak veľmi decentne. To vo focuse som myslel, že sa mi utrhne koleso
- búchanie strechy a to, že keď zatváram strechu, tak sa automaticky zatiahne aj roleta. Pritom tam sú dva ovládače na to...
- pri každom rannom štartovaní mi vylezú otáčky až na 1500-2000 otáčok za minútu podľa teploty vzduchu a držia sa tam cca 1 minútu. Neviem, ale v dnešnej dobe by som povedal že by to malo vyletieť tak maximálne na 1200 otáčok...
- mám pocit, že auto je občas hlučné pre nedostatočnú izoláciu bočných dverí, cez ktoré ide najviac hluku z cesty a to hlavne pri kamienkoch. Taktiež keď sedím v aute a nič nerobím, tak počujem veľmi veľa ruchov z okolia...možno by to vyriešili hrubšie sklá
Inak som s autom spokojný a zrejme by som si ho kúpil aj nabudúce, ale s trošku silnejším motorom. V prípade, že si na niečo ešte spomeniem, tak to dopíšem do tejto mojej recenzie zvýraznenou farbou...
Majte sa krásne, veľa kilometrov bez nehody!