Stránka 1 z 3

CHIPTUNING

Napsal: 14 zář 2012, 18:45
od ErosKE
Určite sa to tu už písalo, ale sú ľudia, ktorý suhlasia a ktorý nesuhlasia s "chipovaním".
Prešiel som si firmy, ktoré sa zaoberajú chipovaním, ale sú tam dosť veľké rozdiely a vybrať si
cestu, určite laikovy, nieje ľahké si vybrať.
Ísť cestou vyššieho alebo nižšieho krútiaceho výkonu, hmmmmmmmmmm, napr.:

PROFITUNING:
SÉRIA 110kW/150PS-335Nm
CHIP 128kW/178PS-370Nm

SÉRIA 114kW/155PS-343Nm
CHIP 135kW/184PS-450Nm
http://www.profituning.sk/chiping?bid=16

EBCHIPTUNING:
SÉRIA 110kW/150PS-350Nm
CHIP 132kW/180PS-419Nm
http://www.chiptuning.sk/index.php?id=122

RLSCHIPTUNING:
SÉRIA 110kW/150PS-350Nm
CHIP 132kW/180PS-420Nm

SÉRIA 114kW/155PS-343Nm
CHIP 136kW/185PS-403Nm
http://www.rls-chiptuning.sk/znacka.php ... ndai&typ=1

Re: CHIPTUNING

Napsal: 14 zář 2012, 20:14
od kubad
měl sem dvě čipovane auta, obě umřeli,už bych do toho nešel nestojí to za to, můj názor a lidí kolem taky jen kopec problémů.

Re: CHIPTUNING

Napsal: 14 zář 2012, 20:50
od enjoy
Nevím jak velký auto s automatickou převodovkou,ale u mě veliká spokojenost... a až přehodím na zimu 14" místo 17" co mám teď letní,to bude teprve letadlo.
U mě rozhodně znatelný rozdíl..ale k autu se chovám slušně,nehoním ho studený,nehrabu... šlapu mu na krk až od třetího stupně..

Re: CHIPTUNING

Napsal: 20 zář 2012, 09:10
od ErosKE
Len tak ma napadá, čo také najviac odchádza pri chipovaní a prečo.
Veď predsa, verzie sú aj so silnejšími motormi, jedine, žeby tie silnejšie verzie , mali použ. lepšie komponenty.

Hyundai Santa Fe 2.7 V6 139kw/189k - benzín 2009

http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Santa_Fe

Re: CHIPTUNING

Napsal: 20 zář 2012, 09:53
od kubad
ErosKE píše:... jedine, žeby tie silnejšie verzie , mali použ. lepšie komponenty ....
že by to bylo tím :D

Re: CHIPTUNING

Napsal: 27 zář 2012, 10:14
od ErosKE
kubad píše:
ErosKE píše:... jedine, žeby tie silnejšie verzie , mali použ. lepšie komponenty ....
že by to bylo tím :D
OK, nechám si to prejsť hlavou, tie lepšie komponenty na silnejších agregátoch si zistím u známeho v Hyundaii, no
a uvidíme, čo s tým.
Písal som do Profituningu, ten maník mi napísal, že už čipoval manželkinu Santu a všetko je OK, poslal mi aj graf z
merania výkonu na motorovej brzde 4x4.

Re: CHIPTUNING

Napsal: 23 říj 2012, 19:03
od sarkan
Ahojte, nejdem sa vyjadrovať k čiptuningu všeobecne, či áno, alebo nie. Do podrobna je to prebraté tu:
http://www.alfatuning.sk/rizika.php
Je to síce moja stránka, ale účelom odkazu je otvoriť oči všetkým, ktorí slepo vidia iba pozitíva. Neberte to teda ako reklamu.
Na druhej strane, mám upravené oba 2 kusy SantaFe II, 2006 a 2008, 110kW a 114kW.
Pre zaujímavosť - oba softvéry sú naprosto totožné, motory takisto. 4kW dolu v papieroch bol marketing pre niektoré trhy Európy, bez akéhokoľvek rozdielu v autách!!!
A keďže svoje autá si upravujem vždy sám a verím, že po prečítaní mojich stránok pochopíte, že sa tým nezaoberám iba z dôvodu kšeftu, ale hlavne preto, že ma to baví, dúfam, že mi budete veriť aj pri čítaní nasledujúcich riadkov.
Prvé Santa Fe sme kúpli pre manželku. Keďže som pochopil, že SantFe nie je kópia touaregu, ale podobné auto, ktoré má na rozdiel od VW vychytané chyby, začal som manželke tročku závidieť komfort, nehlučnosť a krásny design. Rozhodol som sa kúpiť aj druhé pre seba a tak mám dnes na krku úver. :D
Problémom autal ani nie je slabý motor (114kW je v pohode), ale neideálne odstupňovaná manuálna prevodovka, s čím myslím bude každý súhlasiť. Dvojka je proste krátka a trojka je strašne dlhá. A ak vytočíte dvojku do 3000, trojka má okolo 1800 ot/min. Kým sa pozbiera, trvá to. Nedajbože rozbeh prudkým kopcom, dvojka vypáli jak strela a trojka sa nechce chytiť.
A tak som sa začal hrať so softvérom. Urobil som rozbor fabrického softvéru do detailu. Turbo TB35 sa používa aj vo verzii 194k a má obrovskú rezervu. Začal som ladiť mapy regulácie turba. originál používa maximálne 80% otvorenia regulácie, čo znamená, že turbo dokáže nastúpiť naplno okolo 2000ot/min. Otvoril som softvérovo reguláciu na 100% pod 2000 otáčkami a mohol som pridať tým pádom aj palivo bez rizika dymenia. Uzvrel som EGR ventil a výsledkom je nádherný záťah od 1500 ot/min. Zotrvačník sa ukázal ako pomerne odolný a pri skúškach aj s extrémnymi dávkami obstál na jednotku.
Teraz sa už neprejavuje diera pri preradení z dvojky na trojku. A keďže ma lákal aj vyšší výkon, pokračoval som. Narazil som na hranice, ktoré prekvapivo nie sú v motore. 200k nie je problém, problémom je krútiaci moment. Ak uvažujete nad navyšovaním výkonu, nech to robí ktokoľvek, pozor na moment, lebo spojka nie je schopná preniesť viac, ako 380N.m, ak aj prenesie, nie nadlho.
A tak som upravil priebeh momentu tak, že mám 370N.m od 1800 do 3600 otáčok a výkon mám okolo 210k. Podmienkou bolo, aby auto nedymilo, a turbo netrpelo. Toto turbo dokáže dodať 28 lb vzduchu za minútu, čo zodpovedá cca 1400mg vzduchu na zdvih pri 4000 otáčkach, takže palivo by mohlo ísť do 87mg/zdvih, alebo inak 104mm3/zdvih. Teoreticky by sa výkon dal dostať niekde na 240k, ale nad 95mm3 (220k) ide EGT nad 900 stupňov. Dávku paliva som vo vyšších otáčkach nastavil na 90mm3 (tam nedosahuje taký veľká krútiaci moment), takže rezerva stále zostáva. V nižších otáčkach mám necelých 80mm3, aby netrpela spojka, medzinápravový diferenciál, ani predné poloosy. EGT (exhaust gas temperature) neprekročí 800 stupňov celsia, Garrett udáva dlhodobo prípustnú teplotu 850 stupňov pre TB35.
O výsledku viac napovie video:
http://www.youtube.com/watch?v=mRo8D1JLKAw
Toto (rýchlosti okolo 200km/h) síce nebolo cieľom, ale na demonštráciu je to postačujúce. Nd 190km/h som už nemohol, prekážali mi iné vozidlá.
Každopádne môj názor je - úprava áno, ale navýšenie momentu v miestach, kde dosahuje maximum (2000-2500ot), iba mierne, vo vyšších a nižších otáčkach výraznejšie. Takto upravené auto sa správa na neporovnanie od originálu a dynamika je plne zrovnateľná s menšími vozidlami s výkonom okolo 150k.
Cieľom môjho príspevku naozaj nie je reklama, ani navádzanie na úpravu. Skôr by som chcel varovať pred zásahom tzv. profesionálnych tunerov, ktorí navzdory pôsobivej reklame nekontrolujú emisie, teplotu spaľovacieho priestoru, ani tzv. "surge line" turbokompresora. Auto sa upraviť dá, ale ak chcete, aby jazdilo dlhodobo bez problémov, nejde to urobiť za pár hodín.
Ja som ho dolaďoval postupne 2 mesiace. Ak by mal niekto záujem sa na mojom aute zviezť, môže mi zavolať na 0948011483, rád hopreveziem.
Ak máte odborné otázky, rád zodpoviem, ale prosím emailom na moju adresu, sem zatiaľ často nechodievam. Adresa je na mojej stránke. Všetkým Hyundaiom a Hyundaistom veľa zdaru a veľa šťastných kilometrov.

Re: CHIPTUNING

Napsal: 22 črc 2013, 19:59
od DanielD952
Nemáte někdo v autě tento chip motoru, nebo nemáte nějaké zkušenosti? Cena zajímavá a kdyby to alespon trochu i snížilo spotřebu, tak je to za chvíli doma :) Otázka jestli z toho nemůže něco odejít....

http://aukro.cz/chip-tuning-box-hyundai ... 26025.html

Re: CHIPTUNING

Napsal: 22 črc 2013, 20:10
od sefina
DanielD952 píše:Nemáte někdo v autě tento chip motoru, nebo nemáte nějaké zkušenosti? Cena zajímavá a kdyby to alespon trochu i snížilo spotřebu, tak je to za chvíli doma :) Otázka jestli z toho nemůže něco odejít....

http://aukro.cz/chip-tuning-box-hyundai ... 26025.html
Mne zajímá spíš tento http://www.micro-chiptuning.de/ po namontování není vidět :D

Re: CHIPTUNING

Napsal: 23 črc 2013, 07:53
od DanielD952
To je vesmes to samy...instaluje se to uplne stejne a tamto taky neni velky a ridici jednotka to nepozna, spis by mne zajimala ta funkcnost a bezpecnost...jestli to pak koupim na aukru nebo ebay uz je jedno. Tak nemate to nekdo? :?:

Re: CHIPTUNING

Napsal: 23 črc 2013, 11:16
od 69pavel
spis misto zazracnych krabicek ktere upravuji jenom nektere veci aby se oblbla RJ bych radeji volil chip prepsanim a upravou mapy stavajiciho souboru v RJ(tovarni nastaveni) a tim padem upravu mapy souboru RJ se vsemi potrebnymi ukony ktere se musi upravit a chip byl dokonaly a 100% tak jak to popsal Sarkan

Re: CHIPTUNING

Napsal: 23 črc 2013, 12:44
od DanielD952
69pavel píše:spis misto zazracnych krabicek ktere upravuji jenom nektere veci aby se oblbla RJ bych radeji volil chip prepsanim a upravou mapy stavajiciho souboru v RJ(tovarni nastaveni) a tim padem upravu mapy souboru RJ se vsemi potrebnymi ukony ktere se musi upravit a chip byl dokonaly a 100% tak jak to popsal Sarkan
No jo no, to dava logiku, ale zase za to nechci dat tolik aby to pomalu prevysilo hodnotu auta :D

Re: CHIPTUNING

Napsal: 23 črc 2013, 14:30
od 69pavel
proc prevysilo cenu auta,jsou firmy ktere to delaji v prumeru kolem 5-6 tisic podle typu auta a dokonce nekdy mivaji akce se slevou az 40%,
kdyz vemes ze koupis krabicku za 2200 nebo kolik stoji,k tomu postovne tak jsi na 2400 a mas nejaky powerbox ktery ojebava RJ aby pustila vic nafty a mozna turbo dalo vetsi tlak ale to ze je pri uprave taky potlacit EGR system zvednout dodavku paliva a ostatni veci to uz ta krabicka neresi,nevim mozna mam spatny nazor,ale radeji bych prisetril a sel do poradneho chipu treba zde maj ted akci 30% slevy
skus mrknout http://www.autochip.eu/cz/chiptuning/tabulky/hyundai/ a cena 4543 po sleve,tady tito vedi co delaji a chipy jsou odzkousene v praxi,i nekteri Hyu je maji tak by mohli poreferovat,tusim i Jarous20 ho ma od teto firmy v Accentu,se ho skus zeptat.

Re: CHIPTUNING

Napsal: 23 črc 2013, 14:49
od DanielD952
No jo, jenze kdyz se mrknu na upravu od te firmy co jsi doporucil, vymyka se ta filosofie s tim co psal vyse sarkan...je tam obrovskej kroutak a jde vse do pr....
No nic,to ja jen nevedel co roupama, 155 koni je dostatecny abych odjizdel ze semaforu prvni a na dalnici pridelal vrasky oktavkarum, kteri si hodne casto mysli, ze ten levej pruh je vyhrazen pro ne :-) Jediny co je blby, je ta dira mezi dvojkou a trojkou, ta je fakt na prd, ale 5 litru za to davat nebudu :-) Ta krabicka jde koupit na ebay i pod dva tis, tak jsem jen sondoval zda nema nekdo zkusenost.

Re: CHIPTUNING

Napsal: 25 črc 2013, 20:18
od Bed@
Ja mam zkusenost s podobnou krabickou a popsal jsem to cele zde http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f=23&t=375 dalsi obdobna diskuze je i zde http://www.kia-club.org/viewtopic.php?f=2&t=1625

Jinak znam i cloveka, ktery mel upravene mapy v RJ (za levno) a odeslo mu turbo #-o mel stresti, ze mu ho nejspis vymenili v zaruce, protoze v minulosti primo vyrobce vydal sam upraveny soft pro RJ na ochranu turba, protoze par kusu odeslo za normalniho provozu :idea: