Stránka 1 z 2

Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika

Napsal: 17 zář 2012, 10:38
od Espero
Na srazu v Roudné před týdnem mi Rade 622 ukázal a předvedl svojí sporákovou Elantru a musím říct, že mě to docela chytlo. Mám jenom jenom jeden benzinový vůz a sice Renulta Thalii 1,2, ostatní mám na naftu. Tak jsem si provedl propočet vzhledem k projezdu km a zjistil jsem, že by mi to ušetřilo nějakých 33-34 tisíc Kč ročně, neboli úprava by se do roka vrátila.

Nelenil jsem a protože mám autíčko nové, vyrazil jsem k Renaultům na v Praze na Zličíně s dotazem, jestli by to uměli a jak by to vypadalo se zárukou. Výsledek mě nepotěšil. Jednak mi rovnou řekli, že bych přišel téměř o celou záruku - jednak na motor a palivovou soustavu vč. příslušenství, jednak na karoserii vzhledem k vestavbě nádrže místo rezervy a nutnosti do kastele vrtat a vařit. To bych ještě pochopil. Pak mi řekli, že po novém roce to dělat budou, takže by to uměli, ale budou to dělat jen v souvislosti s prodejem nových vozů na plyn dodaných přímo z fabriky. V průběhu 1. čtvrtletí 2013 chce Renault u nás začít prodávat vozy s plynovým pohonem přímo z fabriky. Úpravu vozů původně na benzin, že prý nedoporučují vzhledem k tomu, že motory na plyn budou mít proti benzinovým z fabriky konstrukční změny, související hlavně s povrchovou úpravou součástí (písty, ventily, ventilová sedla, výfukový systém). Jde o to, že emisí u plynového spalování je vodní pára a ta by u neupravených benzinových motorů prý po čase způsobila zoxidování pístů, stěn válců ventilů a výfukového systému a prý proto podstatně zkrátila životnost motorů.

Neboli, když to někdo nechá udělat u motoru ve 2/3 životnosti a více, nic strašného se asi nestane, otázka je jak to bude u úplně nových motorů. Zatím jsem se tedy rozhodl to po dobu záruky ponechat v původním stavu a mezitím snad získám postupně dost informací, abych se pak definitivně rozhodl to buď udělat nebo ne.

Zajímaly by mě názory na to od ostatních.

Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika

Napsal: 17 zář 2012, 10:50
od cypisek
Espero: to je u snad každeho prodejce, pokuď to neprodavaji ONI, tak je to blbe a zničí to auto atd ... ty kecy, chapu že možna životnost motoru bude menší - což ja osobně na mých autech na PLG jsem radikalně nezpozoroval, je třeba měnit olej atd. kapku se o to starat ..
a počítej kolik ušetřích, ale napiš si klidně do nákladu co 5 let GO motoru - ( dle prodejce bude vprdeli) :-) ... stejně ušetříš 8)

... rozhodnutí je NA TOBĚ ... :wink:

Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika

Napsal: 17 zář 2012, 11:06
od Espero
No to auto mi oni právě prodali a po novém roce by to udělat uměli, dříve ne, právě teď procházejí školením a investicemi na to a pokud jim to přikážu udělat a zaplatím si to, udělají to, ale s důsledkem výše popsaným. Kolik by stála GO motoru nevím. Zatím nevím, zjistím a zavedu to do kalkulace.

Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika

Napsal: 17 zář 2012, 11:11
od Amalfi
No a prave na ochranu motoru kdyz jezdis na plyn se pridava zasobnik a davkovac Flashlube, ktery ti motor ochrani byva to uz snad automaticky soucasti instalace LPG.

Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika

Napsal: 17 zář 2012, 11:29
od Espero
Podíval jsem se na to, požití toho aditivu by zvýšilo náklady na cca 6 kč / 100 km. Neboli při mém průjezdu km by to znamenalo nějakých 1 200,- Kč ročně, takže úspora proti benzinu by klesla na cca 31-32 tisíc. Pořád dobré. Současně tam psali, že u Thalie se ten aditiv používat musí, jinak se motor, hlavně ventily oddělají za cca 20 tis. km provozu. Je otázka, jak je to účinné dlouhodobě, jestli existují testy na dlouhodobou životnost motoru s tím pačokem.

Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika

Napsal: 17 zář 2012, 15:34
od Amalfi
Covece byl jsem na takovem minisraziku kdy to mel jeden clovek v i30 - mel ji predelanou na plyn. A taky rikal, ze by bez toho do plynu nesel, bohuzel si nevzpomenu na nick. Ale nasel jsem fotku kde jsem jeho auto vyfotil. Je to ta nadobka vpravo se zlutym vickem.
Valve saver fluid
Valve saver fluid
ocharana_motoru.jpg (201.04 KiB) Zobrazeno 3270 x

Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika

Napsal: 17 zář 2012, 16:09
od Hardcam
Tak to na sebe uz prasknu :) ja jsem dostal na vyber, bud temer standardni cena, budu mit zaruku, privstrik a kompresor nebo bude cena o tusim bura nizsi, taky BRC, montaz stejnymi lidmi, ale bez zaruky temer na vsechno, bez kompresoru atp. O zaruku se nepripravim ani omylem, takze jsem zvolil tu druhou moznost. Co to vsechno bude obnaset ukaze az cas, ac jsem dlouha leta byl neverici Tomas, tak ceny na totemech CS me donutily do LPG jit. Ted mi zbejva uz jen doufat, ze to bude fungovat.

Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika

Napsal: 17 zář 2012, 16:14
od S0T0
Amalfi: a co souhlas na zveřejnění? :D jinak ta i30 byla moje :wink:

Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika

Napsal: 17 zář 2012, 16:30
od Amalfi
Jeee tak vidis, poznal sis auto :) Tak muzu to tu nechat? :wink:

Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika

Napsal: 17 zář 2012, 16:34
od S0T0
jasně :wink:

Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika

Napsal: 17 zář 2012, 16:51
od severtom
Úpravy z fabriky? Zoxidování pístů? To je opravdu mlžení - vodní pára :-) ta je přítomná ve všech spalných plynech. Kdybys řešil vodní páru po vypnutí motoru, tak všechny součásti až po katalyzátor jsou tak rozžhavené, že vodní pára nemá šanci na nich vydržet.
Za katalyzátorem je to u všech motorů stejná tragédie - skokové snížení teploty plynů a další zvýšení obsahu vodní páry = koroze všeho za katem asi 10x rychlejší než před ním.

Realita je taková, že stále více autorizáků předělává na LPG bez vědomí fabriky, protože je to jednak pěkných 15% navíc k ceně auta, navíc další penízky za LPG servis, filtry, emise... a za druhé dnes to začíná být mocný argument ohledně toho, jakou značku si nerozhodnutý zákazník koupí.

Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika

Napsal: 17 zář 2012, 16:59
od FISHkaa
já už sem skoro rozhodnutý. 30kkč a záruka zůstává... 8)

Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika

Napsal: 17 zář 2012, 17:03
od mnkk
severtom: s poslednou vetou súhlasím.

Mám presne čo som chcel, spotrebu po dialnici v prepočte 5 litrov, dojazd 500km je tiež OK. Normálna spotreba osciluje v prepočte okolo 3,5 litra naturalu/nafty

LPG bol pre mňa silný argument, keby nebola táto možnosť, tak si :hyu: nekúpim.

Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika

Napsal: 17 zář 2012, 17:37
od Farrael
Hardcam píše:Tak to na sebe uz prasknu :) ja jsem dostal na vyber, bud temer standardni cena, budu mit zaruku, primazavani a kompresor nebo bude cena o tusim bura nizsi, taky BRC, montaz stejnymi lidmi, ale bez zaruky temer na vsechno, bez kompresoru atp. O zaruku se nepripravim ani omylem, takze jsem zvolil tu druhou moznost. Co to vsechno bude obnaset ukaze az cas, ac jsem dlouha leta byl neverici Tomas, tak ceny na totemech CS me donutily do LPG jit. Ted mi zbejva uz jen doufat, ze to bude fungovat.
Aaa konečně jsi se nechal zvyklat. Vítej v klubu plynařů :mrgreen: Při dnešních cenách to fakt už pomalu nejde jinak. E85 je sice taky cesta, ale to je podle mě spíš slepá ulička.

Re: Přestavba benzinu na plyn - obecná problematika

Napsal: 17 zář 2012, 19:53
od Nexus
nějak se nám ten počet rozrůstá :lol: :lol:

Hardcam: není důvod aby to nefungovalo :roll: uděláš peněžence radost =D>

Espero:k flashlube jsem :!: velmi, velmi skeptický. Dokud nebylo, všichni jezdili. Najednou je a ejhle, potřebuje to každej motor :roll: neřikám že to uškodí ale slova servisáka "můžou se propálit písty, můžou se podpálit ventily,..." každý nerad slyší a v ten okamžik si nechá doporučit a namontovat snad vše... Jinak co se týče konec záruky, to řiká hodně lidí že potom. Ale víš jak se řiká, potom je nikdy :mrgreen: navíc záruku máš kolik? 2-3 roky? A za ty 3 roky ušetříš cca 60tis (při dnešních cenách po instalaci lpg) a to po záruce bude možná tak cena auta. Nehledě na to, že celý systém plynu se dá přehodit do dalšího auta, se stejným počtem válců a obdobným výkonem. Protože jsou různé sady např. do 100,300 a 500koňových aut, koně musíš nakrmit a slabý reduktor, vstřiky a další věci ti z auta udělají plečku. To je vesměs jediné omezení a přehození do jiného auta je práce na jeden den, takže řádově 3tis kč, materiál není potřeba nový žádný, vše lze použít znova, pokud nepřekročíš 10let u nádrže... takže až mi odejde sonata do věčných lovišť, koupím další V6 a nechám si dát silnější reduktor, já mám nějaký sráč na 100kW tuším a při sprintech na letišti pod plným jsem ho chudáka přemrazil :-# ale za běžné jízdy se mi to ještě nikdy nestalo. Teď to bylo poprve :-k