Stránka 1 z 1

malý test Hyundai i30 (cw)

Napsal: 17 zář 2012, 10:45
od mikkian
Ahoj,

rád bych se s vámi podělil o své zkušenosti s Hyundai i30 CW v motorizaci 1.6CRDi 81KW

vím, že recenzí je na netu spousta, avšak mi přijde, že všichni autoři "velebí" Hyundai a nenajdou ji jedinou vítku. Tento "článek" bych tak věnoval všem, kteří se rozhodují nad koupí tohoto vozu. Vím, jak těžké rozhodování bylo cca před 3měsíci pro mě (nakonec jsem se pry Hyundai i30 rozhodl). Níže popsaný vůz byl zatím jen půjčený na dovolenou.

Vůz jsem dostal úplně nový, najel jsem 4.500km.
Co vás zajímá asi nejvíce je motor - s tímto motorem mohu říci, že se dá normálně jezdit na hranici 5l/100km. Pokud bude někdo tlačit na spotřebu, bude se pohybovat i kolem 4,5l/100km. Mé zkušenosti jsou takové, že při cestách do práce a ekonomické jízdě bývala spotřeba 4,3l/100km, když jsem to chtěl pořádně "projet" tak spotřeba bývala kolem 5,5l/100km a to byla jízda v maximálních limitech auta. Nejdelší trasa Brno-Makarska-Dubrovnik ve 4lidech, plném kufru byla s 80% jízdou po dálnici na tempomatu 120km/h, klimou 5,2l/100km a to jsem nijak spotřebu nehlídal.
Vzhledem k tomu, že byl vůz opravdu nový a v době dovolené měl najeto 200km, musím říci, že se spotřebou jsem byl velice spokojen.

Jediné,co mě na motoru mrzelo byl jeho výkon. Vím, motor byl úplně nový, ale dle mého zase až tak rapidně nahoru nepůjde - rapidně myslím tak, že se jeho výkon podle mého nezvětší o tolik,kolik bych od 81kw čekal. Tímto chci říct, že kdo má 1.9Tdi s výkon 81KW, bude zřejmě z výkonu tohoto motoru zklamán. Toto je můj názor, každému vyhovuje něco jiného a něco jiného potřebuje. Pro běžnou přepravu rodiny a výletů je však naprosto dostačující.

O podvozku bylo psáno hodně - nemám výtky. Pokud srovnám s hatchem, tak pro mě osobně je lepší v CW. Je na něm cítit, že je trochu tvrdší - tím nemyslím,že by byl méně komfrtní. Co se komfortu týče, je na tom naprosto stejně, jediný rozdíl a příjemný je ten, že se tolik nenaklání do zatáčet jako hatch!

O kufru bylo již napsáno také hodně. Jen bych dodal, že s kufrem octavie combi se srovnat moc nedá. Kvůli (nebo možná díky?) dvojité podlaze ztrácí docela dost objemu. Pokud tak chcete vozit pračky, je to složitější. Pokud však vozíte drobnější věci, můžete si je naskládat pod podlahu a pak je kufr opravdu objemný, téměř jako ve zmiňované Octavii Combi.

Nejvíce bych se však rozepsal o interiéru, zpracování a tak celkově o pojetí vozu, protože nic takového jsem se já při výběru vozu nedočetl. Všude se jen psalo, jak je perfetkní atd...
často jsem se dočýtal v diskuzích od zarytých příznivců VW, jak je Huyndai v interiéru nekvalitní. Přiznám se, že i já jsem příznivec VW a sám jsem s těmito vozy najezdil hodně kilometrů a když je porovnám s vozy italskými, se kterými mám také zkušenost, musím jen potvrdit, že VW je opravdu trochu jinde. Zpět však k Hyundai - na první pohled mě její interiér zaujal, kvalita zpracování i použitý materiál je i ve srovnání s VW na vysoké úrovni, tady se nemusí Hyundai za nic stydět! Vzhled interiéru hodnotit nebudu, každému se líbí něco jiného. Jako jednoznačné plus beru prostor uvnitř vozu a spousty velkých odkládích přihrádek, které jsou k nezaplacení. Při mých cestách jsem ocenil zadní park. senzory a kameru. Trochu jsem byl zklamán z předních park. senzorů, doteĎ jsem nepřišel na to, jak fungují. Ukazují totiž vdálenost - dle mého hodně pozdě a nevydávají tón,pouze ukáží "čárky" na palubáku. Výborné jsou sedadla. I když na první pohled malé boční vedení, ale drží tělo perfektně a nic z nich nebolí. Kompletní vůz je tedy na stejné kvalitě jako držaší konkurence a koncern VW. Jediné mé výtky, které k vozu mám jsou tak následující:
ze zvyku ze škody je pro mě daleko intuitivnější a příjenší ovládat tempomat na páčce,kde jsou blinkry, než na volantu. Další věcí, co mi vadí nejvíce, je to, jak září panel rádia v noci. Pořád jej vypínat je fakt otrava! Kdyby se alespoň nerožínal pokaždé, když si rádio zesílím apod. Další maličkostí je to, že když sedí lidé na zadním sedadle, často mi přišlápnout bezpečností pás u podlahy vedle sedadla a trošku mi jej na břiše utáhnou :)
Škoda, že hodiny nejsou zobrazeny na PP, aby tak byly pořád k dispozici... Ještě bych zmínil drobnost jako je podsvícení tlačítek ovládání zrcátek. Tímto mé výtky končí.

Kdybych to shrnul pro ty z vás, kteří se rozhodují nad Hyundaí a např. Octavií, Astrou atd.. pokud se budeme bavit o kvalitě interiéru,jeho zpracování a materiálu, tak v tomto je Hyundai rovnou konkurencí, naopak kvalitou ovládacích tlačítek a mechanizmů bych řekl, že je daleko lepší než Astra a také se mi vše lépe ovládá než v Octavii. Pokud tak překousnete pár drobných mušek, které jsem zmínil výše, a bude vás hřát to, že Hyundai téměř v plné výbavě budete mít za téměř zákl. model Octavie, vůbec neváhejte :)

Doufám, že jsem někomu alespoň trochu pomohl v rozhodování, vím, jak těžké to je :)

Re: malý test Hyundai i30 (cw)

Napsal: 17 zář 2012, 11:40
od idam.i
Vrátim sa len k výkonu motora.Plne chápem tvoje pocity z výkonu a pri zrovnávaní 1,9Tdi ti to pripadá slabé.Bohužial to je daň ekológii a norme EURO 5.Mal so možnosť porovnávať praktický rovnaké auto ,len jedno bolo EURO 5(malo filter) druhé nie.Bol to obrovský rozdiel a navyše EURO 5 malo vyššiu spotrebu min. o 0,5 litra. ](*,) Preto treba porovnávať s autami vybavenými filtrom.
Pamätníci si možno ešte pamätajú,že niečo podobné sme prežívali,keď začali montovať katalyzátor do prvých áut. #-o

Re: malý test Hyundai i30 (cw)

Napsal: 17 zář 2012, 13:47
od mikkian
je to možné, vím, že filtr výkon ničí. Ale i tak jsem z toho byl zklamaný... opravdu jsem čekal více. Možná i slabý kroutící moment k tomu přispěl - necítil jsem pořádně to "zatáhnutí" do sedadla...

Re: malý test Hyundai i30 (cw)

Napsal: 17 zář 2012, 14:08
od roulage
Kamoš mal na Peugeote chiptuning a celkom si to pochvaľoval.Toto je jedna z možností, ak chceš lepší výkon

Re: malý test Hyundai i30 (cw)

Napsal: 17 zář 2012, 14:34
od mikkian
ano, chip mám na svém (zatím) stávajícím autě - ze 74kw na 96kw a jede to skvěle, ale už bych nechtěl dělat žádné "úpravy" na autě.. a... jde o to,kže když bych to chtěl nachipovat, tak s chipnutým motorem budu na výkonu jiných aut ze základu. Jak říkám - ten motor mě výkonově nepřesvědčil,ale tím neříkám, že je špatný. Jak už jsem psal, rodině a na výlety stačí, pokud má někdo rychlejší svezení, sem tam byl zvyklý ujet 1.9Tdi Passatovi, tak teď na to může zapomenout :)

Re: malý test Hyundai i30 (cw)

Napsal: 17 zář 2012, 15:09
od idam.i
................... sem tam byl zvyklý ujet 1.9Tdi Passatovi, tak teď na to může zapomenout :)[/quote]

Ja som pred časom ušiel na Š 120 aj Ferarri.Keď ma uvidel v zrkalde,tak od strachu (alebo od smiechu)mi uhol na bok.Tak som ho švihol a mám na čo spomínať.
Chcel so tým povedať,že nie každý sa ponáhla.

Skutočne ten filter berie vela radosti z jazdy !!!