malý test Hyundai i30 (cw)
Napsal: 17 zář 2012, 10:45
Ahoj,
rád bych se s vámi podělil o své zkušenosti s Hyundai i30 CW v motorizaci 1.6CRDi 81KW
vím, že recenzí je na netu spousta, avšak mi přijde, že všichni autoři "velebí" Hyundai a nenajdou ji jedinou vítku. Tento "článek" bych tak věnoval všem, kteří se rozhodují nad koupí tohoto vozu. Vím, jak těžké rozhodování bylo cca před 3měsíci pro mě (nakonec jsem se pry Hyundai i30 rozhodl). Níže popsaný vůz byl zatím jen půjčený na dovolenou.
Vůz jsem dostal úplně nový, najel jsem 4.500km.
Co vás zajímá asi nejvíce je motor - s tímto motorem mohu říci, že se dá normálně jezdit na hranici 5l/100km. Pokud bude někdo tlačit na spotřebu, bude se pohybovat i kolem 4,5l/100km. Mé zkušenosti jsou takové, že při cestách do práce a ekonomické jízdě bývala spotřeba 4,3l/100km, když jsem to chtěl pořádně "projet" tak spotřeba bývala kolem 5,5l/100km a to byla jízda v maximálních limitech auta. Nejdelší trasa Brno-Makarska-Dubrovnik ve 4lidech, plném kufru byla s 80% jízdou po dálnici na tempomatu 120km/h, klimou 5,2l/100km a to jsem nijak spotřebu nehlídal.
Vzhledem k tomu, že byl vůz opravdu nový a v době dovolené měl najeto 200km, musím říci, že se spotřebou jsem byl velice spokojen.
Jediné,co mě na motoru mrzelo byl jeho výkon. Vím, motor byl úplně nový, ale dle mého zase až tak rapidně nahoru nepůjde - rapidně myslím tak, že se jeho výkon podle mého nezvětší o tolik,kolik bych od 81kw čekal. Tímto chci říct, že kdo má 1.9Tdi s výkon 81KW, bude zřejmě z výkonu tohoto motoru zklamán. Toto je můj názor, každému vyhovuje něco jiného a něco jiného potřebuje. Pro běžnou přepravu rodiny a výletů je však naprosto dostačující.
O podvozku bylo psáno hodně - nemám výtky. Pokud srovnám s hatchem, tak pro mě osobně je lepší v CW. Je na něm cítit, že je trochu tvrdší - tím nemyslím,že by byl méně komfrtní. Co se komfortu týče, je na tom naprosto stejně, jediný rozdíl a příjemný je ten, že se tolik nenaklání do zatáčet jako hatch!
O kufru bylo již napsáno také hodně. Jen bych dodal, že s kufrem octavie combi se srovnat moc nedá. Kvůli (nebo možná díky?) dvojité podlaze ztrácí docela dost objemu. Pokud tak chcete vozit pračky, je to složitější. Pokud však vozíte drobnější věci, můžete si je naskládat pod podlahu a pak je kufr opravdu objemný, téměř jako ve zmiňované Octavii Combi.
Nejvíce bych se však rozepsal o interiéru, zpracování a tak celkově o pojetí vozu, protože nic takového jsem se já při výběru vozu nedočetl. Všude se jen psalo, jak je perfetkní atd...
často jsem se dočýtal v diskuzích od zarytých příznivců VW, jak je Huyndai v interiéru nekvalitní. Přiznám se, že i já jsem příznivec VW a sám jsem s těmito vozy najezdil hodně kilometrů a když je porovnám s vozy italskými, se kterými mám také zkušenost, musím jen potvrdit, že VW je opravdu trochu jinde. Zpět však k Hyundai - na první pohled mě její interiér zaujal, kvalita zpracování i použitý materiál je i ve srovnání s VW na vysoké úrovni, tady se nemusí Hyundai za nic stydět! Vzhled interiéru hodnotit nebudu, každému se líbí něco jiného. Jako jednoznačné plus beru prostor uvnitř vozu a spousty velkých odkládích přihrádek, které jsou k nezaplacení. Při mých cestách jsem ocenil zadní park. senzory a kameru. Trochu jsem byl zklamán z předních park. senzorů, doteĎ jsem nepřišel na to, jak fungují. Ukazují totiž vdálenost - dle mého hodně pozdě a nevydávají tón,pouze ukáží "čárky" na palubáku. Výborné jsou sedadla. I když na první pohled malé boční vedení, ale drží tělo perfektně a nic z nich nebolí. Kompletní vůz je tedy na stejné kvalitě jako držaší konkurence a koncern VW. Jediné mé výtky, které k vozu mám jsou tak následující:
ze zvyku ze škody je pro mě daleko intuitivnější a příjenší ovládat tempomat na páčce,kde jsou blinkry, než na volantu. Další věcí, co mi vadí nejvíce, je to, jak září panel rádia v noci. Pořád jej vypínat je fakt otrava! Kdyby se alespoň nerožínal pokaždé, když si rádio zesílím apod. Další maličkostí je to, že když sedí lidé na zadním sedadle, často mi přišlápnout bezpečností pás u podlahy vedle sedadla a trošku mi jej na břiše utáhnou
Škoda, že hodiny nejsou zobrazeny na PP, aby tak byly pořád k dispozici... Ještě bych zmínil drobnost jako je podsvícení tlačítek ovládání zrcátek. Tímto mé výtky končí.
Kdybych to shrnul pro ty z vás, kteří se rozhodují nad Hyundaí a např. Octavií, Astrou atd.. pokud se budeme bavit o kvalitě interiéru,jeho zpracování a materiálu, tak v tomto je Hyundai rovnou konkurencí, naopak kvalitou ovládacích tlačítek a mechanizmů bych řekl, že je daleko lepší než Astra a také se mi vše lépe ovládá než v Octavii. Pokud tak překousnete pár drobných mušek, které jsem zmínil výše, a bude vás hřát to, že Hyundai téměř v plné výbavě budete mít za téměř zákl. model Octavie, vůbec neváhejte
Doufám, že jsem někomu alespoň trochu pomohl v rozhodování, vím, jak těžké to je
rád bych se s vámi podělil o své zkušenosti s Hyundai i30 CW v motorizaci 1.6CRDi 81KW
vím, že recenzí je na netu spousta, avšak mi přijde, že všichni autoři "velebí" Hyundai a nenajdou ji jedinou vítku. Tento "článek" bych tak věnoval všem, kteří se rozhodují nad koupí tohoto vozu. Vím, jak těžké rozhodování bylo cca před 3měsíci pro mě (nakonec jsem se pry Hyundai i30 rozhodl). Níže popsaný vůz byl zatím jen půjčený na dovolenou.
Vůz jsem dostal úplně nový, najel jsem 4.500km.
Co vás zajímá asi nejvíce je motor - s tímto motorem mohu říci, že se dá normálně jezdit na hranici 5l/100km. Pokud bude někdo tlačit na spotřebu, bude se pohybovat i kolem 4,5l/100km. Mé zkušenosti jsou takové, že při cestách do práce a ekonomické jízdě bývala spotřeba 4,3l/100km, když jsem to chtěl pořádně "projet" tak spotřeba bývala kolem 5,5l/100km a to byla jízda v maximálních limitech auta. Nejdelší trasa Brno-Makarska-Dubrovnik ve 4lidech, plném kufru byla s 80% jízdou po dálnici na tempomatu 120km/h, klimou 5,2l/100km a to jsem nijak spotřebu nehlídal.
Vzhledem k tomu, že byl vůz opravdu nový a v době dovolené měl najeto 200km, musím říci, že se spotřebou jsem byl velice spokojen.
Jediné,co mě na motoru mrzelo byl jeho výkon. Vím, motor byl úplně nový, ale dle mého zase až tak rapidně nahoru nepůjde - rapidně myslím tak, že se jeho výkon podle mého nezvětší o tolik,kolik bych od 81kw čekal. Tímto chci říct, že kdo má 1.9Tdi s výkon 81KW, bude zřejmě z výkonu tohoto motoru zklamán. Toto je můj názor, každému vyhovuje něco jiného a něco jiného potřebuje. Pro běžnou přepravu rodiny a výletů je však naprosto dostačující.
O podvozku bylo psáno hodně - nemám výtky. Pokud srovnám s hatchem, tak pro mě osobně je lepší v CW. Je na něm cítit, že je trochu tvrdší - tím nemyslím,že by byl méně komfrtní. Co se komfortu týče, je na tom naprosto stejně, jediný rozdíl a příjemný je ten, že se tolik nenaklání do zatáčet jako hatch!
O kufru bylo již napsáno také hodně. Jen bych dodal, že s kufrem octavie combi se srovnat moc nedá. Kvůli (nebo možná díky?) dvojité podlaze ztrácí docela dost objemu. Pokud tak chcete vozit pračky, je to složitější. Pokud však vozíte drobnější věci, můžete si je naskládat pod podlahu a pak je kufr opravdu objemný, téměř jako ve zmiňované Octavii Combi.
Nejvíce bych se však rozepsal o interiéru, zpracování a tak celkově o pojetí vozu, protože nic takového jsem se já při výběru vozu nedočetl. Všude se jen psalo, jak je perfetkní atd...
často jsem se dočýtal v diskuzích od zarytých příznivců VW, jak je Huyndai v interiéru nekvalitní. Přiznám se, že i já jsem příznivec VW a sám jsem s těmito vozy najezdil hodně kilometrů a když je porovnám s vozy italskými, se kterými mám také zkušenost, musím jen potvrdit, že VW je opravdu trochu jinde. Zpět však k Hyundai - na první pohled mě její interiér zaujal, kvalita zpracování i použitý materiál je i ve srovnání s VW na vysoké úrovni, tady se nemusí Hyundai za nic stydět! Vzhled interiéru hodnotit nebudu, každému se líbí něco jiného. Jako jednoznačné plus beru prostor uvnitř vozu a spousty velkých odkládích přihrádek, které jsou k nezaplacení. Při mých cestách jsem ocenil zadní park. senzory a kameru. Trochu jsem byl zklamán z předních park. senzorů, doteĎ jsem nepřišel na to, jak fungují. Ukazují totiž vdálenost - dle mého hodně pozdě a nevydávají tón,pouze ukáží "čárky" na palubáku. Výborné jsou sedadla. I když na první pohled malé boční vedení, ale drží tělo perfektně a nic z nich nebolí. Kompletní vůz je tedy na stejné kvalitě jako držaší konkurence a koncern VW. Jediné mé výtky, které k vozu mám jsou tak následující:
ze zvyku ze škody je pro mě daleko intuitivnější a příjenší ovládat tempomat na páčce,kde jsou blinkry, než na volantu. Další věcí, co mi vadí nejvíce, je to, jak září panel rádia v noci. Pořád jej vypínat je fakt otrava! Kdyby se alespoň nerožínal pokaždé, když si rádio zesílím apod. Další maličkostí je to, že když sedí lidé na zadním sedadle, často mi přišlápnout bezpečností pás u podlahy vedle sedadla a trošku mi jej na břiše utáhnou
Škoda, že hodiny nejsou zobrazeny na PP, aby tak byly pořád k dispozici... Ještě bych zmínil drobnost jako je podsvícení tlačítek ovládání zrcátek. Tímto mé výtky končí.
Kdybych to shrnul pro ty z vás, kteří se rozhodují nad Hyundaí a např. Octavií, Astrou atd.. pokud se budeme bavit o kvalitě interiéru,jeho zpracování a materiálu, tak v tomto je Hyundai rovnou konkurencí, naopak kvalitou ovládacích tlačítek a mechanizmů bych řekl, že je daleko lepší než Astra a také se mi vše lépe ovládá než v Octavii. Pokud tak překousnete pár drobných mušek, které jsem zmínil výše, a bude vás hřát to, že Hyundai téměř v plné výbavě budete mít za téměř zákl. model Octavie, vůbec neváhejte
Doufám, že jsem někomu alespoň trochu pomohl v rozhodování, vím, jak těžké to je