Stránka 1 z 1
Poradíte se spojkou ??
Napsal: 14 srp 2006, 07:56
od Zicar
Ahoj všem.
Mám menší problém zdá se mi, že začala prokluzovat spojka.
Tak jsem si řikal že jí došteluju jako jsem byl dříve zvyklej, ale ouha.Tam je vlastně hydraulická a už jsem na to jenom koukal.Nevíte někdo jak se dá poštelovat aby neprokluzovala a kdyby to nešlo tak jak je to s výměnou ??
Nějak se ty problemy začínaj hromadit
Napsal: 14 srp 2006, 08:36
od Romcis
Treba se ti to jenom zda
Me se to uz taky kolikrat zdalo a je zatim ok porad.Kolik mas najeto?
Jj,je tam hydraulika takze podtrzeno secteno na to sestelujes pekny kulovy
Bohuzel...
Napsal: 14 srp 2006, 09:46
od Zicar
najeto mám 140 tis. km a je to asi opravdu spatny, protoze kdyz se rozjizdim tak mi otacky hrozne vylitnou a to slysis ze to nezabira tak jak ma a hlavne me to stve kdyz jedu 90 mam tam 5 a potrebuju pridat a nekoho rychle predjet tak je to to samy, otacky vylitnou začneto to klouzak a nejdeto za plynem.Nevis jak by se dala presneji ta spojka otestovat ?? a nemuze to bejt treba jenom zavzdusnenim ??
Napsal: 14 srp 2006, 10:33
od daf7
spis bych to videl na vymenu...pri 140 000 je uz na to relativne zrala....
pokud mas zajem o lamelu mam jednu zanovni...mne se totiz utrhlo jedno tahlo (nebo jak to nazvat) a nevedel jsem co to je, tak mi v servise vymenili celou spojku a tedy relativne zbytecne jsem platil za vse...
Napsal: 14 srp 2006, 10:37
od Vita
Co se tyka testovani spojky, tak mi rikal jeden znamy mechanik, ze to delaji tak, Ze zabrzdis auto, Nastartujes, zeslapnes spojku, zaradis 4ku a pustis spojku ... motor by mel zdechnout ....
Pak je to ok ....
Napsal: 14 srp 2006, 13:21
od Zicar
A netušíte jak se ta výměna provádí ?? Kam stou kapalinou.Klasickou spojku jsem už dělal ale nikdy ne hydrauliku abych něco nezkur..
Napsal: 14 srp 2006, 14:07
od Rasty
Jestli nejsi mechanik tak si to nech raději udělat. Mění se lamela, ložisko a přítlačák
Napsal: 14 srp 2006, 14:11
od Zicar
No jak jsem psal.Klasickou spojku už jsem měnil, jak přítlačak tak lamelu tak ložisko ale nevím jestli se má ta kapalina vypustit a pak ji tam mužu vrátit atd atd.Není tady někdo kdo to již dělal ??Předpokládám, že ta kapalina tam je pouze na ovládání stejně jako na klasické spojce lanko, takže bych si toho ani nemusel všímat, ale radši se ptám.
A ještě jeden dotazek koukal jsem na
www.hmaservice.com ale nejsem schopen tam nikde nic najit.Pomuze nekdo z orientaci kde najít informace.
Napsal: 14 srp 2006, 17:49
od Mates
Zdarec.
Měnil jsem komplet spojku při 108000 km hlavně protože bylo rozlomeno spojkové ložisko, ale ani lamela nebyla nic moc. Tím chci říct aby si se nesnažil ušetřit a neměnil jen lamelu, ale celý komplet. Jen zkušenost.
Napsal: 14 srp 2006, 22:46
od Rasty
Vita píše:Co se tyka testovani spojky, tak mi rikal jeden znamy mechanik, ze to delaji tak, Ze zabrzdis auto, Nastartujes, zeslapnes spojku, zaradis 4ku a pustis spojku ... motor by mel zdechnout ....
Pak je to ok ....
je to dobrý návod ale podle mě nanic. Zdechne to vždycky pokud alespoň trochu zabírá. To už by nesměla zabírat vůbec aby to nezdechlo. Jen můj názor. Podle mě je nejlepším testem praxe. Co nejprudší kopec. Dát 2ku a s citem se rozjíždět, žádná zbrklost. Pokud je nečatá tak se rozjede s odřenýma ušima. Vyzkoušeno.
Napsal: 14 srp 2006, 23:05
od Vita
Jsem to asi napsal blbe .... Ma to byt tak, ze jako se snazis rozjet na tu 4 ku a udusis to ....
Ale je to bez zaruky ... kdo vi, jak je tahle metoda stara ...
Jak jsem nakoupil, tak prodavam ...
Napsal: 14 srp 2006, 23:26
od Romcis
Kapalinu si klidne vypust a dej novou,je to obycejna brzdova kapalina
pak to staci jen ovzdusnit....
treba jenom zavzdusnenim ??
Napsal: 02 říj 2006, 19:57
od edorum
kdyby byla zavzušněná,tak nebude vystavovat.Soudím,jestli to pracuje na stejným principu,jako Škoda 130,kterou sem pár let vlastnil.Nyní sem se stal majitelem 114 koníků,tak se taky jen učím
Napsal: 02 říj 2006, 20:15
od Dastin
tak já momentál měním jednomu z našeho klubu komplet spojku(lamela, přítlačák i spoj.ložisko Lantra 1.6 16V 1997) a je třeba odpojit poloosi,vymontovat airbush,odpojit řazení,náhon tachometru,spinač konektoru zpátečky,demontovat pomocný váleček spojky.Pak se převodovka odpojí od silenbloků a šroubů které ji drží k motoru.Pak se převodovka vysune. A hle čučí na tebe přítlačák přišrubovaný na setrváku.Pod ním nalezneš lamelu. Na hřídeli převodovky je ložisko.Pokud demontuješ přítlačák tak lamela vypadne. Při montáži se musí lamela vystředit a vše tam namontovat.A jak už tu psal Romcis, tak to s tou hydrospojkou je.Je tam Hlavní spojkový válec a na převodovce je pomocný.Tak přeju hodně štěstí při výměně.
_________________________________________
Hyundai Lantra combi 1.6 16V 84kW 1997 LPG
Napsal: 02 říj 2006, 20:59
od Hardcam
Rasty: takze je dobre, kdyz se na dvojku do kopce rozjedu nebo to neni dobre? Muzes tu proceduru trochu popsat?