Stránka 1 z 2

dlouhodobý test i30 1.6GDI

Napsal: 26 zář 2012, 07:43
od mikkian
No, moc dobře nám jej teda nepochválili. Tak teď nad tím přemýšlím, jestli jsem si vybral a objednal správně :shock:

http://www.auto.cz/hyundai-i30-1-6-gdi- ... estu-69972

Re: dlouhodobý test i30 1.6GDI

Napsal: 26 zář 2012, 07:49
od paserak
aaa

Re: dlouhodobý test i30 1.6GDI

Napsal: 26 zář 2012, 08:01
od PPP
mikkian - a co se ti nezdá? Vždyť tam byly (poruchy) jen prkotiny, které nemají vliv na provoz auta. Navíc je ten článek napsán férově, bez emocí,bez předsudků nebo nadržování.
Co mě zaujalo,tak to jsou ty dvě varianty servisní prohlídky po jednom roce. To fakt takhle funguje? Ta levnější servisní prohlídka bez najetých km,kdy se mění jen olej?

Re: dlouhodobý test i30 1.6GDI

Napsal: 26 zář 2012, 09:41
od mikkian
tak nezdá se mi třeba ten volant - mám objednané auto v kůži,tak teď mám strach, aby ta kůže nebyla tak "kvalitní" jak ten "pokůžovaný" volant. Jinak uznávám, že jsou to prkotiny - jde mi spíš o to, že jsem myslel, že je to auto trošku precizněji udělané. ALe je to jeden test, uvidíme časem, jak se co bude projevovat. Ale přiznám se, že mě to trošku sklamalo.

co se těch prohlídek týče, tak to je normální věc... pokud máš servis po 30 tis km, tak jej přece nebudeš provádět při dřívějším servise u výměny oleje? :)

Re: dlouhodobý test i30 1.6GDI

Napsal: 26 zář 2012, 09:54
od FISHkaa
loupající volant není fault jenom u :hyu: . Navíc uznávají reklamaci a nové auta již budou v cajku.
Nemluvě o faktu, že testované auto bylo z jedné z prvních sérií...

Re: dlouhodobý test i30 1.6GDI

Napsal: 26 zář 2012, 10:04
od idam.i
Problém s volantom má určite aj Seat aj Renault a mnohí iní.Musím povedať,že aj ja som si všimol prvé olupovanie na volante.Zatial je to malé a len na jednom mieste,no plánujem to v budúcnosti reklamovať. :(

Re: dlouhodobý test i30 1.6GDI

Napsal: 26 zář 2012, 10:12
od Skyline
Nevim jakou kuzi ma na volantu I30 II, ale mel jsem ted IX20 a ta ma na omak kuzi prisernou, spise bych rekl kozenku, s Octavii neporovnatelne, navic jsem mel v O II volant v kuzi a ten byl premontovany z jine OII a ta mela najeto pres 200.000 a ja najel dalsich 200.000 a volant byl jen vrchni strane trosicku loupnuty. Skoda zase nenabidne tak vyborny motor jako 1,6GDI, ovsem nebyt fatalni chyby u 1,2 1,4 TSI, ´same kdyby.

Jinak normalni test.

Re: dlouhodobý test i30 1.6GDI

Napsal: 26 zář 2012, 10:19
od FISHkaa
jestli má někdo pocit, že do aut této kategorie se dává pravá kůže, tak je zcela mimo mísu. Je to umělá směs koženky, laků a dalších kravinek. Já osobně mám nalítáno cca 52kkm a volant je stále naprosto ok 8)

Nicméně, pokud někdo trvá na koženém volantu, tak existují čalounické firmy, specializující se na potahy volantů - za poměrně slušnou cenu máš nový a kvalitní kožený potah s prošíváním dle tvého přání 8)

edit: k opotřebování volantu - závisí samozřejmě na tom jak se s autem jezdí - dálniční koráb těžko rychle ošoupe volant. Naopak provoz ve městě dává volantu zabrat. Nemluvě o různých krémech na ruce a dámských nehtících... :mrgreen:

Re: dlouhodobý test i30 1.6GDI

Napsal: 26 zář 2012, 10:44
od mikkian
čalounické firmy existují, ale zase se ti zvětší průměr volantu - toho věnce, takže se pak hůř drží v ruce, jinak je to dobré řešení.

Vím, že se sem nebude dávat asi pravá kůže, ale je to škoda. Zapltil bych si o 1.000 víc za tu kůži na volantu. Jak je možný, že i já v současné jedničkové Fabii mám "kůži" lepší?

Určitě tím nechci pomlouvat Hyundai, i tak se na ni moc těším - ještě ale musím týden vydržet. Jen mě to trochu mrzí vzhledem k tomu, na co jsem zvyklý, ale uvidíme, třeba budou mít už volanty v těchto nových seriích lepší [-o<

Re: dlouhodobý test i30 1.6GDI

Napsal: 26 zář 2012, 10:51
od FISHkaa
myslíš "vzhledově" lepší :mrgreen: Ono záleží na preferencích řidiče. Já mám raději tlustší věnec volantu 8)

Re: dlouhodobý test i30 1.6GDI

Napsal: 26 zář 2012, 11:04
od Skyline
Neocekavej ze IX20 vydrzi to co jeste poctiva Fabia I generace. Proste ceny sly tak silene dolu ze na kvalite nekterych komponentu se to musi projevit. Fabia combi 1,9 tdi Elegance v roce 2005 porizovaci cena 549.000,-!!!! (priplatkova xenony cca 20000,- + 15" kola a sport sedadla) takze bez priplatku 495.000,- a jezdi s ni kolege dodnes co jsi ji odkoupil. Ma pres 300.000 a puvodni turbo a zadne poruchy. Dneska mas jeste lepe vybavene auto o tridu vys za 350.000,-

Re: dlouhodobý test i30 1.6GDI

Napsal: 26 zář 2012, 11:36
od PPP
Jen malá technická poznámka. Maloobchodní cena (nejen automobilu) a náklady na výrobu jsou dvě naprosto odlišné záležitosti...

Re: dlouhodobý test i30 1.6GDI

Napsal: 26 zář 2012, 11:49
od PPP
mikkian píše:tak nezdá se mi třeba ten volant - mám objednané auto v kůži,tak teď mám strach, aby ta kůže nebyla tak "kvalitní" jak ten "pokůžovaný" volant. Jinak uznávám, že jsou to prkotiny - jde mi spíš o to, že jsem myslel, že je to auto trošku precizněji udělané. ALe je to jeden test, uvidíme časem, jak se co bude projevovat. Ale přiznám se, že mě to trošku sklamalo.

co se těch prohlídek týče, tak to je normální věc... pokud máš servis po 30 tis km, tak jej přece nebudeš provádět při dřívějším servise u výměny oleje? :)
Je fakt že o problému kůže na volantu jsem věděl už před koupí :hyu: ,takže to beru jako fakt a neřeším to,radši oloupaný volant,který se dá řešit při plánované servisní návštěvě :hyu: než neplánované rozsvícení kontolky SERVICE na dálnici 1000km od domova. Proto říkám prkotina.

Co se týče servisu,tak já měl za to že běžná praxe je při každé servisní prohlídce kromě oleje i výměna např. filtru kabiny,doplnění náplní,apod.

Re: dlouhodobý test i30 1.6GDI

Napsal: 26 zář 2012, 13:55
od mikkian
myslím ,že ne. Alesapoň u mě ne. Ať jsem měl koncern, nebo Itala. Možná to bylo tím, že jsem se pohyboval mezi auty a tak jsem věděl, co se má kdy dělat a kdy co měnit. Ale opravdu mi to přijde jako samozřejmost.


Co se volantu týče - jak říkáš, je to prkotina oproti tomu, kdyby ti auto někde zůstalo stát. Ale je to nepříjemné, nekomfortní, nebo jak to říct... taková prkotina, ale zamrzí

Re: dlouhodobý test i30 1.6GDI

Napsal: 12 říj 2012, 12:09
od Haer
Tak jsem si rekl, ze by neskodilo shrnout poznatky po pul roce jezdeni a najezdu pres 13 tisic km. Co mne mrzelo nebo naopak tesilo zpocatku pouzivani auta (popisovano v prvnich dojmech), tak se po case malinko zmenilo, i kdyz to hlavni asi zustalo.
Minusy:
- Zacina se mi soupat volant, olupuje se vrchni asi lakovana vrstva na umele kuzi. Budu reklamovat, uvidime, co na to reknou
- Nekolikrat jsem se setkal s tim, ze neco za jizdy (nad 100km/hod) drnci, jako kdyby vibroval nejaky volny plast na kraji palubky pod sklem. Protoze to pripominalo hluk z aerodynamiky, napadlo me, ze za to mohou sterace, ze pri proudeni vzduchu se nejak rozvibruji a klepou do skla. Asi ano, staci je spustit a zmizi to. Poptam se v servise, az tam pojedu.
- Parkrat se mi stalo, ze zapnuta uvitaci a loucici melodie nehrala ciste, ale jako kdyz je neco v repraku a chrasti to. Vyskyt sporadicky, ale neprijemny. Taky upozornim pri navsteve servisu.
- Hloupe delany kufr, ktery v mem pripade neprijemne snizuje uzitny objem, napraveno vlastnimi silami
- Neskodilo by lepsi odhlucneni podvozku, na to si netroufam
- dopredu sklonena linka skel ponekud zkresluje pocit o tom, jak auto stoji, hur se stavi rovne mezi lajny na zemi
- asistent rozjezdu do kopce - nejvetsi chybka, ze nejde vypnout a chova se nepredvidatelne
- promerujici PP na prumerne spotrebe - ukazuje mezi 0.3-0.5 l/100km lepsi spotrebu nez je realita
- chybejici automaticky dojezd oken pri zamceni vozu
- EDIT: jeste jsem opomenul uvest rozcilujici parkovaci senzory, ktere jsou v cinnosti, i kdyz auto stoji s neutralem a nahozenym motorem. Uvital bych, kdyby sly defaultne vypnout, abych si je zapnul jen kdyz je budu potrebovat
Plusy:
- I po pul roce se zalibenim koukam na auto, kdyz k nemu jdu, a jeste radeji do nej usedam. Prvni auto, ve kterem jsem rad a je mi tak nejak blizsi nez jen jako priblizovadlo.
- Vyborny motor - spotreba v mezich, vic nez dostacujici vykon (pro me potreby)
- Vyborny podvozek - mekky a presto stabilni. Uvidime, co provoz v zime
- celkove velmi pozitivni dojem z jizdy, clovek ma neustale pocit, ze jede vyrazne pomaleji, nez ve skutecnosti jede
- Parkovaci kamera - jednoduse nema chybu, uz bych auto bez ni nechtel
- Bezklicovy vstup a startovani tlacitkem - super vec, kterou jsem zpocatku povazoval za naprostou zbytecnost. Ani presne nevim, jak klic vypada, staci ho mit jen u sebe a o nic dalsiho se nestarat.
- prisvecovani do zatacek mi drive prisla taky jako hloupost, ale docela se to uzije, zvlast kdyz jsou kratsi dny a noci bez mesice na obloze
- sklapeni zrcatek a osvetleni pri priblizeni se k autu - dalsi malickost, ktera potesi a obcas pomuze.
Rozporuplne pocity:
- automat na rozsveceni svetel a pousteni steracu - kdyz to funguje spravne, je to skvele. Bohuzel to nefunguje vzdy spravne
- handsfree - vzhledem k tomu, ze HF je predevsim pro ridice (i z umisteni mikrofonu v aute), tak bych uvital, kdyby se HF aktivovalo jen kdyz je detekovan klic v aute. Nastve, kdyz vybehnete z auta ven, potrebujete zavolat a hovor se presmeruje do auta. Ale jinak HF funguje velmi dobre
Shrnuto:
Zadna zavada, jen malickosti, ktere ale zamrzi. Presto pokud bych se rozhodoval znovu nebo mel radit, novou i30 bych doporucil a jeji koupe nelituji