Stránka 1 z 3

těsnění motoru?...

Napsal: 15 srp 2006, 09:02
od miltic
Ahoj, tak jsem včera zjistil, že mám pod autem asi tři kapky od oleje ty kapky byly pod olejovou vanou (zhruba). to bude asi těsnění co? mechanik řikal jedině to přetěsnit ale na víc jsem se neptal:( nemáte s tím zkušenost a kolik by to stálo kdybych to nechal komplet přetěsnit? práce, materiál... a vadí to něčemu? jestli se to třeba nějak neničí nebo čemu to vadí kromě oleje na zemi :? díky moc!!!!

Napsal: 15 srp 2006, 09:15
od Petr HC
3 kapky oleje bych asi neřešil, pokud je to z motoru, tak to ničemu nevadí (pokud tě teda neodchytnou greenpeace :D ) a nic se tim nepoškozuje, u starších aut je to poměrně běžná věc. Kdyžtak motor omej ať pak vidíš, odkud to přesně teče, samozřejmě pokud by se ti dostal olej třeba do spojky, tak už by byl problém. Jinak přetěsnění komplet motoru nebude nic levnýho jen sada těsnění bude stát tak cca 3 až 4 tisíce + práce atd. Taky nezapomeň kontrolovat hladinu olej a dolévej ho až k horní rysce, tyhle motory to maj radši.

Napsal: 15 srp 2006, 09:25
od miltic
no to určitě jo kontroluju to pro jistotu kazdých 14dni když se na to trošku šlape tak to docela papká olej je možný že mi to sežralo litr oleje na 3tisíce km??? no a ja nevim jestli to kape vic to musim zjistit ja neparkuju na stejnym miste ale vim ze je orošená cela ta olejová vana a i trošku převodovka...

Napsal: 15 srp 2006, 10:00
od Petr HC
No já jsem v tom měl plnou syntetiku 5w40 Castrol Magnatec, když jsem s tim jezdil v zimě pěkně pomalu a netočit to do vysokejch, tak si to snad nevzalo ani decku, ale když se na to šlape, tak ho to trošku žere. V pátek se tam dal polosyntetiku 10w40 taky magnatec tak uvidim co to provede. Co tam máš za olej?

Napsal: 15 srp 2006, 10:31
od miltic
mám tam přesně to co tam ted jdes davat castrol magnatec 10w 40 tak dej pak vedet jak ti to zere jsem zvedavej ale vis jak muj motor ma dost nalitany...

Napsal: 15 srp 2006, 12:13
od Petr HC
dost nalítaný znamená kolik km?

Napsal: 15 srp 2006, 13:13
od miltic
mam skoro 180.000 km ale s poctivou servisni knižkou...a ty?olej ti ze spod nikde neteče? přemyšlim že to dam fakt na to přetěsnění jak dlouho muže na tom trvat prace?

Napsal: 15 srp 2006, 13:35
od Petr HC
No já mám najeto 116 tis.km, jediný místo, kde mi to trošku sákne je kolem šrubů na ventilovim víku...uvidim co to udělá s tou polosyntetikou, přeci jen ta plná syntetika, když se zahřeje, tak je jak voda.

Napsal: 15 srp 2006, 22:23
od ivan
miltic píše:mam skoro 180.000 km ale s poctivou servisni knižkou...a ty?olej ti ze spod nikde neteče? přemyšlim že to dam fakt na to přetěsnění jak dlouho muže na tom trvat prace?
Pokud hlava ještě nikdy nebyla sundaná a máš vše původní a máš tolik kilometrů nalítáno,tak počítej s tím,že spotřeba oleje se bude zvětšovat,pomalu,ale jistě,bač Ti budou povolovat simerinky na dříkách ventilů a bude Ti olej padat do valců přez ventily!! :wink:
P.s Mezi náma ,už je na čase jí sundat a udělat omlazovací kůru!! :wink:

Napsal: 16 srp 2006, 00:06
od MartasZ
Já mám nalítáno 140000 a olej to papká, při vytáčení.. takže litr na tři tisíce, jestli to nešetříš je v normě.. Jel sem do Mimoně a měl někde mezi ryskama, dal sem si dva dny sprintů a domů sem jel skoro na suchu.. je to standard..
a ty kapky pod motorem.. jednoduše sundat olejovou vanu a přetěsnit.. nemůže to stát víc jak pár stovek.. plus ale asi novej olej, páč ten starej už bych zpátky nelil.. no a taky filtr rovnou :-)
Jinak tu palici bych pro klid duše udělal..

Napsal: 16 srp 2006, 06:44
od Petr HC
MartasZ píše:Já mám nalítáno 140000 a olej to papká, při vytáčení.. takže litr na tři tisíce, jestli to nešetříš je v normě.. Jel sem do Mimoně a měl někde mezi ryskama, dal sem si dva dny sprintů a domů sem jel skoro na suchu.. je to standard..
a ty kapky pod motorem.. jednoduše sundat olejovou vanu a přetěsnit.. nemůže to stát víc jak pár stovek.. plus ale asi novej olej, páč ten starej už bych zpátky nelil.. no a taky filtr rovnou :-)
Jinak tu palici bych pro klid duše udělal..
No přetěsnit vanu bude za pár stovek, ale přetěsnit celej motor za pár tisíc :( Jinak souhlasim ta spotřeba je u těhle motorů při ostřejší jízdě normální.

Napsal: 16 srp 2006, 08:26
od miltic
jo to já asi budu potřebovat přetěsnit spíš tu vanu protože mi to prosakuje někde dole pod motorem kdyz se podívám zvrchu tak je to dole trošku na levé straně,....jinakk omlazovací kůru bych udělal hned ale nevím kolik to může stát a kolik novejch věcí by se tam dávalo aby to pak nebyl ranec a je to asi i spousta práce :? jinak díky za odpovědi :P

Napsal: 16 srp 2006, 08:57
od Petr HC
miltic píše:jo to já asi budu potřebovat přetěsnit spíš tu vanu protože mi to prosakuje někde dole pod motorem kdyz se podívám zvrchu tak je to dole trošku na levé straně,....jinakk omlazovací kůru bych udělal hned ale nevím kolik to může stát a kolik novejch věcí by se tam dávalo aby to pak nebyl ranec a je to asi i spousta práce :? jinak díky za odpovědi :P
No tak jestli se do toho pustíš tak dej určitě vědět na kolik to přijde a co všechno jsi měnil.

Napsal: 16 srp 2006, 15:51
od miltic
no zatit to neplánuju maximálně přetěsni ´tu olejovou vanu nebo prostě tam kde to prosakuje motor se mi nezdá že by prosakoval jen u jednoho šroubu se to trošku rosí to nevadí ne? a GO motoru by vyšlo asi na hodně a to nevim...nevim...jo a Martazs jakou palici jsi myslel sundat????a ješte když je motor studenej tak při chodu motoru v tom malinko klepe jako diesel ale to už sem tu někdu psal tak jestli to s tim nema spojitost

Napsal: 17 srp 2006, 00:35
od MartasZ
miltic píše:no zatit to neplánuju maximálně přetěsni ´tu olejovou vanu nebo prostě tam kde to prosakuje motor se mi nezdá že by prosakoval jen u jednoho šroubu se to trošku rosí to nevadí ne? a GO motoru by vyšlo asi na hodně a to nevim...nevim...jo a Martazs jakou palici jsi myslel sundat????a ješte když je motor studenej tak při chodu motoru v tom malinko klepe jako diesel ale to už sem tu někdu psal tak jestli to s tim nema spojitost
Palice = hlava motoru :P Jak psal Ivan, jestli ti to hodně žere olej, bude potřeba nechat udělat komplet hlavu.. a možná by nebylo od věci nechat ji i srovnat, tim se decánko sníží, tudíž decánko přidáš výkon.. ale jen decánko :twisted:
A to klepání.. to tam mám taky.. a furt mi tvrděj že to je jen tim, než se to ohřeje, ale nevim nevim, páč to dělá i ohřátý.. ale nejni to nijak výrazný.. stejně až budu mít auto hotový, tak zajedu za Ivanem aby to aspoň zkouknul 8)