TPMS - tlak pneu v chladnom obdobi
Napsal: 09 říj 2012, 08:32
Zdravim pani!
tak vcera si tak idem z prace a blik blik - zacala na mna svietit z palubovky informacia "Low tire pressure" s indikatorom ktorej pneumatiky sa to tyka (mam TPMS senzory).
Mam stale obute letne pneu na letnych diskoch a ked sa mi to prejavilo, mohlo byt snad do 12 stupnov. V aute mam hodeny kompresor, tak som ho napichol na pneumatiku, tlak mi nameralo 1,9, pricom v pneu ma byt 2,2. Preto som dofukal na potrebych 2,2. Hlasenie zmizlo a ide sa domov. Nevylucoval som ale ani defekt.
Dnes rano znova idem do prace a pocas jazdy ta ista hlaska s indikatorom inej pneumatiky. mam aj foto tak prikladam. Tymto som uz defekt vylucil a zjavne to suvisi s chladnym obdobim. Tlak v dalsej "low-tire-pressure" pneumatike bol takisto cca na 1,9 urovni, pneu som dofukal.
Predpokladam, ze v chladnom obdobi bude v letnych gumach bud unik vzduchu, alebo sa pneumatika "zmrsti". Dufam, ze sa tak nebude diat na zimnych...
Otazka do plena - mohol som pneu dofukat na potrebnych? Co sa stane, ak sa vonku otepli napr. na 20 stupnov a viac. Nemoze pneu strelit?
Aj ked na jednej strane je dobre, ze tento TPMS system cloveka upozorni na nizky tlak v pneu, nuti ho si pneu dofukat a predide tak pripadnemu poskodeniu pneu, moc sa mi takato "buzeracia" nepaci Ak je v chladnom obdobi z letnych pneu unik vzduchu, budem okolo auta skakat s kompresorom asi kazdy den. Doteraz nikdy som TPMS na aute nemal, tlak som kontroloval sporadicky a nikdy nebola nejak potreba pneu dofukovat...
tak vcera si tak idem z prace a blik blik - zacala na mna svietit z palubovky informacia "Low tire pressure" s indikatorom ktorej pneumatiky sa to tyka (mam TPMS senzory).
Mam stale obute letne pneu na letnych diskoch a ked sa mi to prejavilo, mohlo byt snad do 12 stupnov. V aute mam hodeny kompresor, tak som ho napichol na pneumatiku, tlak mi nameralo 1,9, pricom v pneu ma byt 2,2. Preto som dofukal na potrebych 2,2. Hlasenie zmizlo a ide sa domov. Nevylucoval som ale ani defekt.
Dnes rano znova idem do prace a pocas jazdy ta ista hlaska s indikatorom inej pneumatiky. mam aj foto tak prikladam. Tymto som uz defekt vylucil a zjavne to suvisi s chladnym obdobim. Tlak v dalsej "low-tire-pressure" pneumatike bol takisto cca na 1,9 urovni, pneu som dofukal.
Predpokladam, ze v chladnom obdobi bude v letnych gumach bud unik vzduchu, alebo sa pneumatika "zmrsti". Dufam, ze sa tak nebude diat na zimnych...
Otazka do plena - mohol som pneu dofukat na potrebnych? Co sa stane, ak sa vonku otepli napr. na 20 stupnov a viac. Nemoze pneu strelit?
Aj ked na jednej strane je dobre, ze tento TPMS system cloveka upozorni na nizky tlak v pneu, nuti ho si pneu dofukat a predide tak pripadnemu poskodeniu pneu, moc sa mi takato "buzeracia" nepaci Ak je v chladnom obdobi z letnych pneu unik vzduchu, budem okolo auta skakat s kompresorom asi kazdy den. Doteraz nikdy som TPMS na aute nemal, tlak som kontroloval sporadicky a nikdy nebola nejak potreba pneu dofukovat...