Stránka 1 z 2
i30 2012 teplota motoru
Napsal: 09 říj 2012, 21:50
od lukij
Zdravím, mám zbrusu novou i30 kombi, 1.6 CRDI 81kW, zatím najeto pouze cca 500 km, ale po celou dobu ať už při dlouhé či kratší cestě se teplota chladící kapaliny dostane na nějakých 85, možná 80 st. C. (asi jeden, možná dva dílky na digitálním ukazateli pod 90). U předchozích vozů (Škoda, Volkswagen) jsem byl zvyklý, že teploměr ukazoval vždy přesně 90 st. C. Otázka tedy zní je to pro Hyundai normální? Nebo jsou na místě nějaké obavy o technický stav nového vozu. Díky.
Re: i30 kombi 2012 ukazatel teploty motoru
Napsal: 09 říj 2012, 21:57
od enjoy
Každý termostat otevírá při jiné teplotě.. co výrobce auta,to originál.Ale třeba ti nějaký majitel odpoví přesněji..
Re: i30 kombi 2012 ukazatel teploty motoru
Napsal: 10 říj 2012, 08:57
od pietro32i
Je to normálne, už sa to tu kdesi riešilo, mne to tiež trvalo ukazuje pod 90 °C a to mám benzín.
Re: i30 kombi 2012 ukazatel teploty motoru
Napsal: 10 říj 2012, 09:39
od Haer
lukij: Mas novou generaci i30? Ja jen ze bych pak Tvuj prispevek presunul tam, pises totiz do sekce I. generace i30
U me na i30-2012 ukazatel ukazuje nejakych cca 85 stupnu.
Re: i30 kombi 2012 ukazatel teploty motoru
Napsal: 10 říj 2012, 11:16
od lukij
Za dotaz do fóra patřící předchozí verzi i30 se omlouvám, ano mám novou i30 a děkuji za info, že teplota je v tomto rozmezí běžná.
Edit MOD Haer: To je v pohode
Tema presunuto...
Re: i30 kombi 2012 ukazatel teploty motoru
Napsal: 10 říj 2012, 11:54
od FISHkaa
ahoj, je to normální. Dělají to všechny
digitální zobrazovače teploty.
Re: i30 2012 teplota motoru
Napsal: 25 led 2013, 20:41
od janulo
Ja mam teplotu takúto
Re: i30 2012 teplota motoru
Napsal: 25 led 2013, 21:15
od Hardcam
Tak je to v poradku. Nevim o zadnem Hyu, ktery by mel provozni teplotu 90 stupnu a je uplne jedno, jestli je ukazatel digitalni nebo analohovy.
Re: i30 2012 teplota motoru
Napsal: 25 led 2013, 22:05
od lada 71
lukij. janulo: Já mám tedy původní verzy i30 (2010), ale teploměr chladicí kapaliny v motoru, mi taky ukazuje "jen" nějakých 85°C. Na devadesát se nedostane ani omylem. Ale co by mě zajímalo, u vašich novějších motorů CRDi, jak reaguje teplota motoru teď v takových mrazech? Pokud máš motor normálně jízdou zahřátý na provozních 85°C a zůstaneš stát dejme tomu někde v koloně a motor ti běží na volnoběh, tak teplotu motoru máš stále stejnou, nebo začne postupně klesat? A to samé, pokud sjíždíš z táhlého kopce a necháš zařazený kvalt a využíváš decelerace motoru. Teplota se nezmění, nebo začíná postupně klesat? Mě právě u původní verze motoru v obou případech teplota klesá a samozřejmě v servisu mi to odůvodnily, že to je u motorů CRDi zcela normální a běžné. Tak jak to je u nových motorů CRDi?
Re: i30 2012 teplota motoru
Napsal: 25 led 2013, 22:52
od janulo
Pokles teploty po zastaveni a behu motora na volnobeh som si vsimol len raz, a to bolo kratko po starte. Motor mal cca 60st. Potreboval som na niekoho pockat v aute a kedze bola zima, nechal som bezat motor. Po chvili mi teplota klesla tusim az pod 50st a auto kurilo potom menej.
V inych pripadoch som pokles zatial nepozoroval, ale netvrdim, ze nenastal. Skusim to posledovat a dam vediet ak nieco nove zistim.
Re: i30 2012 teplota motoru
Napsal: 25 led 2013, 23:09
od jostrih
U dieselu je toto uplne normalny jav. Pokial nie je motor v zatazi tak zacne teplota postupne klesat (v zime). Na minulom aute, ktore bolo diesel sa mi stavalo v extremne nizkych teplotach (okolo -15 a menej) ze po zjazde z dialnice na okresku klesla teplota motoru. V kolone zletela teplota ovela rychlejsie. Holt je to dan za mensie tepelne straty u nafty
Re: i30 2012 teplota motoru
Napsal: 25 led 2013, 23:50
od Chasnik
Ten samý problém jsem řešil u C-Maxe TDCi. Chvíli se jelo z kopce a teplota spadla někam k 70 stupňům.
Je to daň za vyšší účinnost motoru, která jde ruku v ruce se sníženou tvorbou tepla. Pro common-rail motory běžná věc, netřeba se kvůli tomu vzrušovat.
i30 2012 teplota motoru
Napsal: 10 lis 2013, 20:16
od janulo
Mal som v aute pripojený bluetooth prevodník (ELMxxx) na zbernici auta a cez aplikáciu v mobile som sledoval teplotu chladiacej kvapaliny. Kolísala medzi 80 až 90 st., (zrejme ako sa otváral a zatváral nejaký termostat) zatiaľ čo ukazovateľ na prístrojovke sa ani nepohol. Možno som sledoval inú teplotu, alebo auto naschvál neukazuje takéto štandardné výkyvy v rámci nejakej tolerancie, nech nerozptyľuje vodiča.
Ešte som zistil, že napr. pri rýchlosti 140km/h na tachometri, bolo na CANe 134km/h, podla GPS v mobile 134km/h. Takže auto vie presne koľko ide, len tachometer úmyselne pridá niečo navyše
Re: i30 2012 teplota motoru
Napsal: 10 lis 2013, 20:23
od Hardcam
Tolerance mezi ukazatelem a rychlosti musi byt v toleranci 5%. 140kmh tacho vs. 134kmh GPS je zcela v poradku.
Re: i30 2012 teplota motoru
Napsal: 09 úno 2016, 22:16
od Coldwind
Ukazuje mi to presne tak ako tebe. Myslím si že je to tak nastavené od výrobcu nijaké problémy mi to nesposobuje