Stránka 1 z 1

Vrzání při zatáčení

Napsal: 15 říj 2012, 07:56
od lyachin
Mám problém a potřeboval bych radu někoho zkušeného. Pokud zatáčím vlevo, tak mi něci vrže v "asi" řízení. Dělá to jen při malé rychlosti a pomalém otáčení volantu. Brzdy mám dělané před dvěma měsíci, tyčky stabilizátoru taky. Čepy na ramenech mám dělané před necelým týdnem. Fakt nevím, čím to je. Během jízdy rovně se nic neprojevuje.


Model: New Santa 2.2 CRDi, 4x4

Re: Vrzání při zatáčení

Napsal: 16 říj 2012, 17:05
od Honza K
Tlumič

Re: Vrzání při zatáčení

Napsal: 16 říj 2012, 17:33
od enjoy
Tlumič nebo uložení tlumiče?

Re: Vrzání při zatáčení

Napsal: 17 říj 2012, 06:55
od lyachin
Díky za rady. Podívám se na to a dám vědět. Každopádně vrzání trvá, řemen neklouže, olej v servu je, nic však neškube apod.

Re: Vrzání při zatáčení

Napsal: 17 říj 2012, 07:56
od ErosKE
Ja som to mal podobne vo Fabii, ale nielen pri zatáčení, ale hocikedy kedy prdný tlmič tlmil nerovnosti
na ceste, vtedy to bolo uloženie tlmiča, ale aj tlmiče boli na figu, takže som to vymenil všetko a bol pokoj.
Navrhoval by som ísť na test tlmičov, aby si nemenil zbytočne tlmiče. :hyu:

Re: Vrzání při zatáčení

Napsal: 17 říj 2012, 08:47
od lyachin
Díky, tlumiče nechám určitě otestovat.

Re: Vrzání při zatáčení

Napsal: 17 říj 2012, 17:29
od lyachin
Tak závada se začala projevovat i na místě, když auto stojí. Stačí jen malounko zatočit vlevo. Vrzá to jen při mírném pootočení, dále to nevrže. Dokonce i v krajní poloze volantu nic nevrže.

Re: Vrzání při zatáčení

Napsal: 24 říj 2012, 11:36
od lyachin
Tak píšu pro info. původ závady. Normálně je to v řízení. Není to ani posilovačem, ani tlumičem. Tak trochu si začínám drbat hlavu, že jsem si vůbec Santu koupil. Mám SUV od jiného koncernu, které mi najezdí mnohem více kilometrů, ale nepotřebuje pořád nějaké opravy :( :( :(

Re: Vrzání při zatáčení

Napsal: 24 říj 2012, 20:35
od Zdeněk ČB
Podobné vrzání jsem měl hned z počátku. Stačilo mírně pootočit volantem na místě a vrzalo to. Vzhledem k tomu, že jsem byl v záruce, moc jsem neřešil co přesně to bylo, ale snad prý tenkrát měnili celý sloup řízení či co ....

Re: Vrzání při zatáčení

Napsal: 25 říj 2012, 08:11
od sarkan
Pozor na servis, kde to dělají!!! V řízená nemá co vrzat. Je tam hřeben, který se vysouvá na jednu stranu, nebo druhou, otáčením ozubeného kola. Řízení múže téct a tlouct, ale nikdy nevrže. Takže pozor, jestli Tě nechtějí jen zkásnout. Mimochodem -repasy řízení dělají u nás za 250 Eur.
Vrzání vzniká otáčením ložiska horního uložení tlumiče, které sa časem zanese prachem a struna pne a skáče a pak to vydává tyhle zvuky. Říct z brucha, že je to z řízení, mi přijde naprosto neprofesionální.
Osobně si myslím, že ti zbytečně budou šahat do řízení, pak zjistí, že se nic nezměnilo, tak namažou ložiska a bude to OK: Abys to zaplatil, tak řeknou, že řízení bylo totálně zničené - tím se zdánlivě blysnou, jak to přesně diagnostikovali a Ty zaplatíš....
Taky jsem měl SUV jiných značek, teď mám 2ks SantaFe a nemúžu si stěžovat.
Jedno má 250tis km a druhé 190tis. Obě pravidelný servis, oleje, desky, kotouče, filtry. Všechny mé investice za púl roku do oprav byly:
převodník kontaktú pod volantem - slimák, cívka klimakompresoru, pneumatiky, vypálené žárovky a jedna hadice, kterou sežraly kuny.
Naproti tomu jedno hodně podobné SUV mě sežralo všechny úspory a nervy...
Takže zkus se stavit u jiného mechanika, ať ti namaže to uložení, dáš mu 2 stovky a máš do hodiny po problému.

Re: Vrzání při zatáčení

Napsal: 30 říj 2012, 14:07
od lyachin
Díky za radu. Dám vědět, jak to dopadlo.

Re: Vrzání při zatáčení

Napsal: 30 říj 2012, 14:23
od FISHkaa
nevím jestli to bylo pořešené, ale na Mazdě 6 mi při zatáčení a propružení děsně vrzalo rameno na přední nápravě. Byl to multilink... Nicméně řízení a tlumiče byly 100% ok - výměna ramena a byl klid (asi by stačil silent blok ramena, ale tady to nešlo)...

hodně štěstí 8)

Re: Vrzání při zatáčení

Napsal: 30 dub 2013, 07:33
od lyachin
Tak nepomohlo ani promazání uložení tlumičů a tlumiče jsou taky OK. Vlezl jsem pod auto a skutečně to vychází odněkud z řízení, ale rozebírat s mi to nechce. Vrže to jen při pootočení volantu směrem vlevo i bez nastartovaného motoru. Jak začala zima, vrzání samo přestalo a vrátilo se po oteplení.