Paserakov: Biely Style Kréém combi 1,6 crdi 128hp
Napsal: 20 říj 2012, 22:03
Takže pekne vás tu vítam na vynovenej recenzii môjho kombíku.
Svoju prvú recenziu som z portálu stiahol a nechal si veci uležať v hlave, takže hádam bude táto verzia čitateľná a príliš sa nebudete nudiť. Začnem trochu netradične a načriem do nedávnej minulosti. Písal sa rok 2008, kedy som sa vracal zo sveta a rozmýšľal som ako miniem ťažko zarobené úspory. Áno trošku sentimentu nikomu nezaškodí a aj preto sa neustále vraciam k spomienkam, kedy jedniná dilema na výber motorového tátoša bol neľútostný sú boj medzi Swiftom1,3l a Fábiou 1,2l. Nebudem Vám klamať Swift bol láska na prvý pohľad, i keď v tomto prípade za lásku som bol ochotný platiť. Ku cti nám slúžili 3 odpracované rôčky a 45.000tis km, bez jedinej závady. Bol to prototyp auta ku ktorému sa môžete správať ako ku psovi ktorý vás nikdy nenechá v štichu . Nehovorím o tom že som sa k autu choval zle, poviem to tak .... mladý človek a jeho prvé auto .... Ako to v živote býva dostal som ponuku ktorá sa neodmieta v roku 2011 som upgradoval Swifta na SX4 1,6l. Môžem zodpovedne povedať že sa mi značka Suzuki vnorila hlboko pod kožu a tom som ešte ani na žiadnej poriadnej motorke nesedel. K autu bez výhrad, čo na tom že sa vyrába od roku 2008, čo tam po 6 prevodovom stupni to všetko človek oželie ..... no ale s narodením syna človek zisťuje že s 270L SX4 kufrom neurobíte zázraky. Doba sa zmenila od čias kedy rodičia jazdili na dovolenky s trabíkom 90km/h s rodinou a s batožinou na výlety do tatier sú ta-tam. Koncom roku 2012 s SX4 a s najazdenými 15000km som sa rozhodol, aj vďaka dostatku financií jednoducho to poviem... urobiť si radosť . V zhľadom na moju terajšiu prácu som sa rozhodol, že pôjdem do nejakého pohodlného rodinného kombíku na dlhé trate. Môja žena rýchlo pochopila že svoju vyhrážku aj dokonám. Presedené desiatky, keď nie stovky hodín za internetom kde som pozeral a čítal video recenzie. Pozeral som ich tak intenzívne, že dokonca aj moja žena začala mať prehľad o značkách a typoch predávaných áut a bol teda výkon. Pre zaujímavosť kupoval som si svoje tretie auto a ešte nikdy v živote som nebol na žiadnej testovacej jazde. Rozhodnutie pre Hyundai i30 combi bolo spontánne, s maximálnym ohľadom na cenu a úžitkové vlastnosti. Po pár vetách z distribútorom Hyundai som bol odporučený na bývalú predajňu AutoPalace na Vajnorskej. Auto objednané (zaplatená záloha) 04.07.2012 a dodané (na predajňu) 10.10.2012 dodacia lehota 14 týždňov.
Výbava style + biela farba + modrý interiér + tónovanie zadných skiel + ,,brzdový paket,, + elektrická ručná brzda + kamerka v spätnom zrkadle + 16 zimné elektróny s pneu + panorama. Všetko by bolo skvelé na jednotku len ma zamrzel prístup Autopalace – výkup starého auta väčšiu hodnotu za staré auto ponúklo aj AAA, termín dodania údajná chyba pracovníka na importe doba dodania sa neúmerné pretiahla napriek sľubom o promptnosti no a výmena zimných gúm si ma technik na servise aj napriek potvrdenému termínu mailom v jeden den nepamätal na druhý deň vôbec nevedel čo chcem a na ďalší deň ani nebol prítomný na prevádzke keďže som vec zmiznutých pneu riešil s predajcom – Kocúrkovo ako vyšité. Viac o danej kauze na https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=161&t=26879. Medzičasom som investoval do nových držiakov na ŠPZ ten nápis Autopalace ma nejako iritoval.
No a teraz k samotnému autu, nesťažujem stále si myslím že lepšiu alternatívu nenájdem. Auto je pohodlné aj na ďaleké cesty, jazdievam aj 700km na otočku na Slovensko a viac menej som si už zvykol. Prvotnú spotrebu som mal nové auto 110km/h na diaľnici 5,3l na 700km. Jazdieval som slimačím tempom (prírastok do rodiny) dodržujem predpísané limity. V poslednom čase z hrôzou zisťujem, že keď sa chcem svižnou jazdou dostať na 50km/h tak auto si vypýta aj cez 6L. Na to že sa jedná o dízel sa mi zdá že nástup výkonu na 128koni je ako pri 70konovom benzíne. Áno keď sa dostane do otáčok nad 2500rpm tak potiahne ale to zväčša už prekračujem rýchlostný limit. Nehovoriac o predpisovej spotrebe 4,8L sa pri takomto na benzín normálnom spôsobe jazdy šplhá pri dízly aj na 7L. Ostávam verný slimačiemu rozjazdovému tempu a radeniu pri 1500rpm a snažím sa spotrebu držať na 5,5-5,8l. V minulej recenzii som spomenul využívanie tempomatu ako prostriedku na znižovanie spotreby, nemám ťažkú nohu ale pri zapnutom tempomate mi pri rovnakej rýchlosti ukazuje o jeden-dva dieliky a na panely aktuálnej spotreby menej ako pri normálnej jazde. Dosť dlho som si musel zvykať aj na prevodovku , Hyundai je prvé auto pri ktorom som na začiatku dosť často omylom zaraďoval tretí prevodový stupeň namiesto prvého (rozjazd). Mal som najazdeného vyše 70.000km a nie a nie si zvyknúť . Samozrejme zvykol som si rýchlo len ma to dosť prekvapilo aby mi auto skapínalo v tak často ako z čias autoškoly. K chodu prevodovky nemám námietky je krásne čistá a presná a ako som spomenul už som si radenie dotrénoval na jednotku . Maximálku som si vyskúšal na DE diaľniciach kde mi kombík swišťal 193km. Momentálne mám najazdených vyše 14.000km a zachvíľku ma čaká prvý servisný interval. Momentálne nič ďaľšieho nenapadá asi si to pojdem pospisovať a recenziu samozrejme dokončím + pofotim auto.
http://img11.imageshack.us/img11/7432/kh49.jpg
http://imageshack.us/a/img12/3142/sh5w.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/6802/9abm.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/8673/pp67.jpg
http://imageshack.us/a/img62/7743/992p.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/4182/oyhs.jpg
http://img833.imageshack.us/img833/8829/1lgt.jpg
http://img20.imageshack.us/img20/1620/pxr3.jpg
Svoju prvú recenziu som z portálu stiahol a nechal si veci uležať v hlave, takže hádam bude táto verzia čitateľná a príliš sa nebudete nudiť. Začnem trochu netradične a načriem do nedávnej minulosti. Písal sa rok 2008, kedy som sa vracal zo sveta a rozmýšľal som ako miniem ťažko zarobené úspory. Áno trošku sentimentu nikomu nezaškodí a aj preto sa neustále vraciam k spomienkam, kedy jedniná dilema na výber motorového tátoša bol neľútostný sú boj medzi Swiftom1,3l a Fábiou 1,2l. Nebudem Vám klamať Swift bol láska na prvý pohľad, i keď v tomto prípade za lásku som bol ochotný platiť. Ku cti nám slúžili 3 odpracované rôčky a 45.000tis km, bez jedinej závady. Bol to prototyp auta ku ktorému sa môžete správať ako ku psovi ktorý vás nikdy nenechá v štichu . Nehovorím o tom že som sa k autu choval zle, poviem to tak .... mladý človek a jeho prvé auto .... Ako to v živote býva dostal som ponuku ktorá sa neodmieta v roku 2011 som upgradoval Swifta na SX4 1,6l. Môžem zodpovedne povedať že sa mi značka Suzuki vnorila hlboko pod kožu a tom som ešte ani na žiadnej poriadnej motorke nesedel. K autu bez výhrad, čo na tom že sa vyrába od roku 2008, čo tam po 6 prevodovom stupni to všetko človek oželie ..... no ale s narodením syna človek zisťuje že s 270L SX4 kufrom neurobíte zázraky. Doba sa zmenila od čias kedy rodičia jazdili na dovolenky s trabíkom 90km/h s rodinou a s batožinou na výlety do tatier sú ta-tam. Koncom roku 2012 s SX4 a s najazdenými 15000km som sa rozhodol, aj vďaka dostatku financií jednoducho to poviem... urobiť si radosť . V zhľadom na moju terajšiu prácu som sa rozhodol, že pôjdem do nejakého pohodlného rodinného kombíku na dlhé trate. Môja žena rýchlo pochopila že svoju vyhrážku aj dokonám. Presedené desiatky, keď nie stovky hodín za internetom kde som pozeral a čítal video recenzie. Pozeral som ich tak intenzívne, že dokonca aj moja žena začala mať prehľad o značkách a typoch predávaných áut a bol teda výkon. Pre zaujímavosť kupoval som si svoje tretie auto a ešte nikdy v živote som nebol na žiadnej testovacej jazde. Rozhodnutie pre Hyundai i30 combi bolo spontánne, s maximálnym ohľadom na cenu a úžitkové vlastnosti. Po pár vetách z distribútorom Hyundai som bol odporučený na bývalú predajňu AutoPalace na Vajnorskej. Auto objednané (zaplatená záloha) 04.07.2012 a dodané (na predajňu) 10.10.2012 dodacia lehota 14 týždňov.
Výbava style + biela farba + modrý interiér + tónovanie zadných skiel + ,,brzdový paket,, + elektrická ručná brzda + kamerka v spätnom zrkadle + 16 zimné elektróny s pneu + panorama. Všetko by bolo skvelé na jednotku len ma zamrzel prístup Autopalace – výkup starého auta väčšiu hodnotu za staré auto ponúklo aj AAA, termín dodania údajná chyba pracovníka na importe doba dodania sa neúmerné pretiahla napriek sľubom o promptnosti no a výmena zimných gúm si ma technik na servise aj napriek potvrdenému termínu mailom v jeden den nepamätal na druhý deň vôbec nevedel čo chcem a na ďalší deň ani nebol prítomný na prevádzke keďže som vec zmiznutých pneu riešil s predajcom – Kocúrkovo ako vyšité. Viac o danej kauze na https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=161&t=26879. Medzičasom som investoval do nových držiakov na ŠPZ ten nápis Autopalace ma nejako iritoval.
No a teraz k samotnému autu, nesťažujem stále si myslím že lepšiu alternatívu nenájdem. Auto je pohodlné aj na ďaleké cesty, jazdievam aj 700km na otočku na Slovensko a viac menej som si už zvykol. Prvotnú spotrebu som mal nové auto 110km/h na diaľnici 5,3l na 700km. Jazdieval som slimačím tempom (prírastok do rodiny) dodržujem predpísané limity. V poslednom čase z hrôzou zisťujem, že keď sa chcem svižnou jazdou dostať na 50km/h tak auto si vypýta aj cez 6L. Na to že sa jedná o dízel sa mi zdá že nástup výkonu na 128koni je ako pri 70konovom benzíne. Áno keď sa dostane do otáčok nad 2500rpm tak potiahne ale to zväčša už prekračujem rýchlostný limit. Nehovoriac o predpisovej spotrebe 4,8L sa pri takomto na benzín normálnom spôsobe jazdy šplhá pri dízly aj na 7L. Ostávam verný slimačiemu rozjazdovému tempu a radeniu pri 1500rpm a snažím sa spotrebu držať na 5,5-5,8l. V minulej recenzii som spomenul využívanie tempomatu ako prostriedku na znižovanie spotreby, nemám ťažkú nohu ale pri zapnutom tempomate mi pri rovnakej rýchlosti ukazuje o jeden-dva dieliky a na panely aktuálnej spotreby menej ako pri normálnej jazde. Dosť dlho som si musel zvykať aj na prevodovku , Hyundai je prvé auto pri ktorom som na začiatku dosť často omylom zaraďoval tretí prevodový stupeň namiesto prvého (rozjazd). Mal som najazdeného vyše 70.000km a nie a nie si zvyknúť . Samozrejme zvykol som si rýchlo len ma to dosť prekvapilo aby mi auto skapínalo v tak často ako z čias autoškoly. K chodu prevodovky nemám námietky je krásne čistá a presná a ako som spomenul už som si radenie dotrénoval na jednotku . Maximálku som si vyskúšal na DE diaľniciach kde mi kombík swišťal 193km. Momentálne mám najazdených vyše 14.000km a zachvíľku ma čaká prvý servisný interval. Momentálne nič ďaľšieho nenapadá asi si to pojdem pospisovať a recenziu samozrejme dokončím + pofotim auto.
http://img11.imageshack.us/img11/7432/kh49.jpg
http://imageshack.us/a/img12/3142/sh5w.jpg
http://img832.imageshack.us/img832/6802/9abm.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/8673/pp67.jpg
http://imageshack.us/a/img62/7743/992p.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/4182/oyhs.jpg
http://img833.imageshack.us/img833/8829/1lgt.jpg
http://img20.imageshack.us/img20/1620/pxr3.jpg