Stránka 1 z 3

1.6 CRDI 85kW Delší start za studena

Napsal: 22 říj 2012, 16:15
od tempest
Mám 1.6 CRDI 85kW, r.v. 08 a při teplotě pod 10C trvá někdy cca. 5s, než motor chytne a to i přes to, že motor nechám nažhavit. Diagnostika nic nehlásí. U zahřátého motoru je to OK. Mám obavy, jak se to bude chovat v zimě.
Jinak palivový filtr je nový a nafta Shell, nebo TESCO. Nemá to vliv. Jnak jak motor chytne, tak chod je pravidelný, běží na všechny válce.

Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena

Napsal: 22 říj 2012, 18:21
od Hardcam
Motor by mel spravne bez problemu nastartovat ihned jak zhasne zhaveni (jeho delak se meni dle okolni teploty). Ja to vidim na zhavicky popr. baterku, u 4 roky staryho auta (resp. to bude asi 5. zima), pokud uz nebylo meneno, to neni nic neobvyklyho. Vesmes i sam od sebe bys mel auto na zimu pripravit a myslim, ze po 4-5 letech by si auto zaslouzilo novy zhavice nebo novou baterku.

Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena

Napsal: 22 říj 2012, 19:13
od tempest
Hardcam píše:Motor by mel spravne bez problemu nastartovat ihned jak zhasne zhaveni (jeho delak se meni dle okolni teploty). Ja to vidim na zhavicky popr. baterku, u 4 roky staryho auta (resp. to bude asi 5. zima), pokud uz nebylo meneno, to neni nic neobvyklyho. Vesmes i sam od sebe bys mel auto na zimu pripravit a myslim, ze po 4-5 letech by si auto zaslouzilo novy zhavice nebo novou baterku.
Co jsem měl starou Octavku, tak tam žhaviče byly origo a baterka se měnila, až úplně klekla. Říkám si, že kdyby to byl žhavič, tak se nechytne jeden válec, teda pokud nejsou špatné všechny.

Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena

Napsal: 22 říj 2012, 19:16
od Hardcam
S vynechanim valce pri startu jsem se setkal jen u odstavenyho disela, ale chytnul se za chvilinku. Ty predpokladam jezdis denne.

Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena

Napsal: 22 říj 2012, 20:42
od Vladak
Ochcávka je v kvalitě bohužel jiná třída, ale jak říká klasik, co bys chtěl za ty prachy :cry:

Souhlasím s Hardcamem, mohly by to být žhaviče už z toho důvodu, že teplej nahodíš dobře, s baterkou zkušenosti nemám. Dobrej dehet v létě nastartuje i se všemi špatnými žhaviči. S klesající teplotou je to už horší a horší.
U hnůjdaje čekej vadný žhaviče i po roce.
Ale zjistit vadné žhavení můžeš i bez jakékoliv demontáže čehokoliv ( maximálně horního plast krytu).
Od nějakýho elektrikáře si vypůjč stejnosměrný klešťák a změř proud před konektorem k hřebínku ke žhavičům. Přívod je jeden, takže změříš celkovej proud. Ať ti někdo otočí klíčkem na žhavení. V prvních 4 sekundách by měl být cca 64 plus minus 6A, pokud jsou origo žhaviče, relé a baterka OK. Já naměřil 63A.
Pokud je víc žhavičů přerušených, pak jsou to násobky 16A. Pokud při více měřeních naměříš velmi rozdílné hodnoty, mohlo by to být relé ( nebo taky malý či žádný proud). Relé se dá vyzkoušet i samostatně, ale to už je jiná.

Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena

Napsal: 03 lis 2012, 08:43
od tempest
Vladak píše:Ochcávka je v kvalitě bohužel jiná třída, ale jak říká klasik, co bys chtěl za ty prachy :cry:

Souhlasím s Hardcamem, mohly by to být žhaviče už z toho důvodu, že teplej nahodíš dobře, s baterkou zkušenosti nemám. Dobrej dehet v létě nastartuje i se všemi špatnými žhaviči. S klesající teplotou je to už horší a horší.
U hnůjdaje čekej vadný žhaviče i po roce.
Ale zjistit vadné žhavení můžeš i bez jakékoliv demontáže čehokoliv ( maximálně horního plast krytu).
Od nějakýho elektrikáře si vypůjč stejnosměrný klešťák a změř proud před konektorem k hřebínku ke žhavičům. Přívod je jeden, takže změříš celkovej proud. Ať ti někdo otočí klíčkem na žhavení. V prvních 4 sekundách by měl být cca 64 plus minus 6A, pokud jsou origo žhaviče, relé a baterka OK. Já naměřil 63A.
Pokud je víc žhavičů přerušených, pak jsou to násobky 16A. Pokud při více měřeních naměříš velmi rozdílné hodnoty, mohlo by to být relé ( nebo taky malý či žádný proud). Relé se dá vyzkoušet i samostatně, ale to už je jiná.
Našel jsem tam, že jedna svíčka byla zkratovaná k tepelnému štítu, co tam je od výfuků. Ale i tak, když jsem to po opravě toho zkratu měřil, tak klešťák furt ukazuje, že tam při otočení klíčkem nic neteče. Nevíš, kde to má čidlo teploty motoru? Zkusil bych ho odpojit, to by pak snad mělo žhavit na maximum.

Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena

Napsal: 05 lis 2012, 00:25
od tomason
Nechal bych so otestovat žhavky kolega z práce na Ceedu je měnil ve 46000km :roll:
Na mém Focusu vydrželi minimálně jednou tolik.Celkem palba za žhaviče 800 kus.

Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena

Napsal: 05 lis 2012, 21:04
od Nancy
Tyto problémy jsem řešila loni a byly kaput všechny (!) žhavící svíčky. A výměna byla pěkná chuťovka, servisman si na tom málem vykloubil ruce.... A byla to zhruba 4.500 Kč :(.

Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena

Napsal: 05 lis 2012, 21:10
od enjoy
Za dva a půl litru do kapsy mu to stálo,takže ti ho líto být nemusí..

Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena

Napsal: 05 lis 2012, 21:18
od M.Ela1600
:D tak nejak se ten pseudo-kapitalismus musi podporovat...

Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena

Napsal: 05 lis 2012, 22:31
od Mexican
ked to tak citam, hovorim si zlaty D4FA :-) 154 000 a povodne zhavice.. uvidime tuto zimu

Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena

Napsal: 05 lis 2012, 22:42
od enjoy
164 000

Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena

Napsal: 06 lis 2012, 19:25
od Vladak
tempest: čidlo teploty chl. kapaliny je na boku motoru naproti vzduch. filtru. Ale pokud jsi tam měl zkrat, tak se podívej pod kapotu k pojistkám, pravděpodobně ti odešla 80 A pojistka žhavení a kdo ví jak po tom zkratu vypadají kontakty relé, jestli nejsou spečené.
btw: tos venku ráno nastartoval i při těchhle teplotách bez žhavení?

Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena

Napsal: 07 lis 2012, 14:25
od tempest
Vladak píše:tempest: čidlo teploty chl. kapaliny je na boku motoru naproti vzduch. filtru. Ale pokud jsi tam měl zkrat, tak se podívej pod kapotu k pojistkám, pravděpodobně ti odešla 80 A pojistka žhavení a kdo ví jak po tom zkratu vypadají kontakty relé, jestli nejsou spečené.
btw: tos venku ráno nastartoval i při těchhle teplotách bez žhavení?
Klešťák už jsem vrátil, takže to probliknu žárovkama. Na tu pojistku se podívu. Jinak to teď nastartuju, ale točím tak cca. 5s.

Re: 1.6 CRDI 85kW Delší start za studena

Napsal: 07 lis 2012, 15:48
od bruno75
Trochu amaterske riesenie ale (ne)funkcne zhavice zistis ak po sebe 2-3 krat nazhavis, idealne v zime este pred ohriatim motora, tak by si mal citit aj na dotyk, ze je zhavic teply. Ak nie je tak je po smrti.