Rapid nebo ix20?
Napsal: 22 říj 2012, 18:33
Doufám že jste také využili možnosti prohlédnout si nového Rapida? Já ano a byl jsem mile překvapen. Dostali jsem i kafe a buchty tak teď musím psát slušně jako ve SM. Jsou to jen dojmy po velmi krátkém seznámení tak to berte velmi s rezervou.
Pryč je hnusný design palubovek fobie a hrumstera. Rapid má elegantní palubovku, šmrncovní výplně dveří, i z venku ok, mě se líbil. Řekl bych že má palubku více dole a i kapotu a člověk si v něm nepřipadá jako v ponorce. Interiér je tak akorát nic moc místa navíc nikde není. Sedadla ve předu na mně působí že jsou krátká a úzká, možná je to ale z hlediska zdravotního a pro delší cestování dobře. Netuším. Výplně dveří i dveře působí pěkně ale jsou jako by vmáčknuté do dveří aby zbylo co možná nejvíc místa pro posádku. Když otevřete dveře a držíte je v ruce tak se až leknete že skoro nejsou jak jsou úsporné.
Mohl jsem absolvovat zkušební jízdu s 1,6/77kW naftou. Raději bych jel s benzínem ale nebylo na výběr. Motor je to zvláštní. Řekl bych že 60% zdvihu plynového pedálu se nic neděje pak se ozve takové zachrochtání a zatáhne pěkně. Asi stejně jako naše 1,6 benzín. Co jsem ale vnímal nepříjemně bylo, jakési podprahové neslyšitelné dunění které mě tlačilo na uši. Jestli to dělá nafta nebo novej tuhej podvozek to sem nezjistil. Podvozek je ale jinak při přejíždění nerovností příjemně odhlučněný, řekl bych jen o malinko líp než naše ix20, ale líp. Sedí to dobře, řízl jsem jednu zatáčku co znám v rámci možností. Prý to také v zatáčce na nerovnostech odskakuje jako každá tuhá náprava, to jsem nezjistil. Tlumič to má chycený za pérem. Asi kvůli zadnímu převisu s velkým…. Po otevření zadního víka zíráte do díry, septiku nebo jak to nazvat. Kladl jsem si otázku na co, proč u takovýho auta? Co tam kdo bude vozit? Do chorvatska už průměrný čech jídlo a dobrou vodu nevozí ne? Možná pro okolní obyvatele jaderných elektráren se to může hodit. No je to legrační. Malý auto a obrovský kufr. Každý záhyb každý výstupek toho kufru je pečlivě vylepený kobercem aby se využil každý litr. To je hloubka. Prodejce na to pyšně upozorňuje stejně jako na nastavování výšky sedadla řidiče a nastavování volantu. To už má …
Škodovka vyhlásila kufrový závody a vítězí. Mnohem víc by mě potěšilo, kdyby tam byla podlážka a rovnej kufr i po sklopení sedadel. Na to v aznp ale kašlou. No jiná filozofie. Proč ne ať je na výběr.
Ten dehet co jsem ho projel byl v tzv. plné palbě za 430 tisíc. Volant byl ale bez čudlíků pokud se dobře pamatuji. To je taky podle mě legrační. Mě by se rapid jevil velmi zajímavě, kdyby začínal na 189 a končil na 330 tj. všechny ceny mínus 100. Uvidíme, linka má být postavená na 50.000 ks ročně to se snad prodá i za ty nastavený ceny. Každopádně přeji Rapídkovi úspěchy, hanbu nám v cizině dělat nebude, pěkná česko-německá práce. Za ix20 bych ale neměnil, je to přece jen jiná kategorie.
Pryč je hnusný design palubovek fobie a hrumstera. Rapid má elegantní palubovku, šmrncovní výplně dveří, i z venku ok, mě se líbil. Řekl bych že má palubku více dole a i kapotu a člověk si v něm nepřipadá jako v ponorce. Interiér je tak akorát nic moc místa navíc nikde není. Sedadla ve předu na mně působí že jsou krátká a úzká, možná je to ale z hlediska zdravotního a pro delší cestování dobře. Netuším. Výplně dveří i dveře působí pěkně ale jsou jako by vmáčknuté do dveří aby zbylo co možná nejvíc místa pro posádku. Když otevřete dveře a držíte je v ruce tak se až leknete že skoro nejsou jak jsou úsporné.
Mohl jsem absolvovat zkušební jízdu s 1,6/77kW naftou. Raději bych jel s benzínem ale nebylo na výběr. Motor je to zvláštní. Řekl bych že 60% zdvihu plynového pedálu se nic neděje pak se ozve takové zachrochtání a zatáhne pěkně. Asi stejně jako naše 1,6 benzín. Co jsem ale vnímal nepříjemně bylo, jakési podprahové neslyšitelné dunění které mě tlačilo na uši. Jestli to dělá nafta nebo novej tuhej podvozek to sem nezjistil. Podvozek je ale jinak při přejíždění nerovností příjemně odhlučněný, řekl bych jen o malinko líp než naše ix20, ale líp. Sedí to dobře, řízl jsem jednu zatáčku co znám v rámci možností. Prý to také v zatáčce na nerovnostech odskakuje jako každá tuhá náprava, to jsem nezjistil. Tlumič to má chycený za pérem. Asi kvůli zadnímu převisu s velkým…. Po otevření zadního víka zíráte do díry, septiku nebo jak to nazvat. Kladl jsem si otázku na co, proč u takovýho auta? Co tam kdo bude vozit? Do chorvatska už průměrný čech jídlo a dobrou vodu nevozí ne? Možná pro okolní obyvatele jaderných elektráren se to může hodit. No je to legrační. Malý auto a obrovský kufr. Každý záhyb každý výstupek toho kufru je pečlivě vylepený kobercem aby se využil každý litr. To je hloubka. Prodejce na to pyšně upozorňuje stejně jako na nastavování výšky sedadla řidiče a nastavování volantu. To už má …
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ten dehet co jsem ho projel byl v tzv. plné palbě za 430 tisíc. Volant byl ale bez čudlíků pokud se dobře pamatuji. To je taky podle mě legrační. Mě by se rapid jevil velmi zajímavě, kdyby začínal na 189 a končil na 330 tj. všechny ceny mínus 100. Uvidíme, linka má být postavená na 50.000 ks ročně to se snad prodá i za ty nastavený ceny. Každopádně přeji Rapídkovi úspěchy, hanbu nám v cizině dělat nebude, pěkná česko-německá práce. Za ix20 bych ale neměnil, je to přece jen jiná kategorie.