Stránka 1 z 1

Zamrzá mi čerpadlo

Napsal: 12 pro 2012, 17:48
od DaveNy
Zdravim, potřebuju poradit
Když je pod nulou tak mi občas zamrzne naftový čerpadlo, auto ani nehlesne a teče z čerpadla nafta - pustim na něj na 3 min fén - auto naskočí jako fík

Re: Zamrzá mi čerpadlo

Napsal: 14 pro 2012, 10:21
od Slavek8
No to by jsme mohli kdych věděli jaky auto maš a naftovy čerpadlo u santafecka je v nadrzi, to jako pokazde kdys chces nastartovat tak rozeberes pulku auta?? A to že ti teče nafta z čerpadla je vpořadku ona totiž musi tect :mrgreen:

Re: Zamrzá mi čerpadlo

Napsal: 14 pro 2012, 18:40
od FORD
Daveny,
nevím jak jsi došel k tomu že ti zamrzá nafta v čerpadle ale budiž...
Jedno čerpadlo je v nádrži a to dodává palivo přes filtr do vysokotlakého čerpadla a při používaném kvalitním palivu tak už většinou nafta ztuhne ve filtru-koukni na něj...
Pokud je vše o.k. tak bych se podíval na žhaviče....

Re: Zamrzá mi čerpadlo

Napsal: 15 pro 2012, 09:54
od Richard555
No co k tomuhle napsat..... nafta z čepadla na motoru by téct neměla, slavek to napsal tak trochu s humorem a myslel tím určitě to podávací čerpadlo v nádrži...... z naftovýho čerpadla prostě nic téct nesmí !!!!!! Je to hodně nebezpečný, hlavně proto že čerpadlo je umístěno nad spojkou a pokud teče, teče ti nafta do spojky ta začne klouzat a spálíš jí .....tak bacha!!!!!
Tomuhle čerpadlu Bosh nedělá dobře delší nečinnost hlavně v zimě, problém je v tom pístku co je otočen směrem k spojce, teda směrem k zemi, jak víte je nafta lehčí než voda (trochu vody je v naftě vždy) a ta se drží právě v tom pístku co je otočen směrem dolů no a ty krystalky ledu mohou poškodit těsnění je tam spousta "O" kroužků.... takže pokud ti čerpadlo rosí, nebo v horším případě teče, nepodceňuj to a řeš to rychle..... přetěsnění čerpadla v Bosh servisu stojí cca 5000,- včetně provozní zkoušky na stolici s protokolem a zárukou....... mě čerpadlo rosilo, a najednou během 15 km jsem přišel o skoro 1/2 nádrže !!!!!! teklo to z něj jak z děravýho hrnce...... podotýkám že se pracuje s tlaky 1400 atmosfér.... tak asi tak

Hlavně by bylo dobrý dát si do podpisu typ auta co máš a do nicku odkud jsi nikdo, po tobě nechce adresu, ale aspoň město je dobrý uvést třeba zrovna tam je někdo se stejným autem, který podobný problém řešil a může pomoct...... :wink:

Re: Zamrzá mi čerpadlo

Napsal: 15 pro 2012, 10:08
od Peko
santa 2crdi má podávacie čerpadlo vedľa nádrže možno mu zamrzne a tečie to lebo voda skôr zamrzne vo filtri ako vo vysokotlakovom čerpadle ktoré je až za filtrom.Podávacie čerpadlo je prvé na ceste ak je voda v nádrži.

Re: Zamrzá mi čerpadlo

Napsal: 08 led 2013, 10:11
od Slavek8
Tak hoši aby bylo jasno, pokud funhuje vyhrev filtru nafta nemuze zamrznout, ve vysokot. čerpadle taky nemuže nafta zamrznout pokud neni -30. Tam se voda nedostane a to minimum (nekvalitni filtr) neublizi cerpadlu, ale spise vašim pistum. Čerpadlo se da přetesnit i za mnohem menši penize než tu bylo uvaděno, ja diagnostiku delam za 1500,- a s tim tlakem je to taky trochu přehnany, provozni tlak je kolem 400baru. Vystup ze stolice je 380 myslim tim diagnostiku ne pr*el :lol:
S tou spojkou Richard to napsal naprosto spravne, uz nekolik fecek sem mel v servise s mokrou lamelou, ani neni třeba aby se spalila, když spojka je studena tak to vice meně jde, ale když se ohřeje tak pak to začina klouzat protože se odpařuje nafta z ty lamely, a to je na vyměnu lamely, tu naftu z toho nedostanete, stejny je jako kdyby jste molitan namočily do oleje, kolik ho neperete porad je mastny.

Re: Zamrzá mi čerpadlo

Napsal: 21 srp 2013, 12:29
od tempest
Slavek8 píše:Tak hoši aby bylo jasno, pokud funhuje vyhrev filtru nafta nemuze zamrznout, ve vysokot. čerpadle taky nemuže nafta zamrznout pokud neni -30. Tam se voda nedostane a to minimum (nekvalitni filtr) neublizi cerpadlu, ale spise vašim pistum. Čerpadlo se da přetesnit i za mnohem menši penize než tu bylo uvaděno, ja diagnostiku delam za 1500,- a s tim tlakem je to taky trochu přehnany, provozni tlak je kolem 400baru. Vystup ze stolice je 380 myslim tim diagnostiku ne pr*el :lol:
S tou spojkou Richard to napsal naprosto spravne, uz nekolik fecek sem mel v servise s mokrou lamelou, ani neni třeba aby se spalila, když spojka je studena tak to vice meně jde, ale když se ohřeje tak pak to začina klouzat protože se odpařuje nafta z ty lamely, a to je na vyměnu lamely, tu naftu z toho nedostanete, stejny je jako kdyby jste molitan namočily do oleje, kolik ho neperete porad je mastny.
400 bar je tam možná tak na volnoběh.