Ako vybrat poistku alternatora?
Napsal: 21 pro 2012, 01:32
Zdravim Vas,
tento vikend som si po prvykrat uzil vsetky kombinacie sposobene alternatorm/regulatorom napatia:
1. Sobota, Nedela - Prebijanie - z nicoho nic sa rozziarili svetla, stierace ako keby mali vyletiet, ventilator fucal ako divy, Airback kontrolka zacala svietit. Tak som sa snazil nedvihat velmi otacky nech nieco nezhori.
Tak som myslel ze odisiel regulator napatia.
2. Pondelok-Streda - Normalka - vsetko sa zdalo OK. Kontrolka dobijania svietila pri pretoceni kluca a zhasla po nastartovani. Svetla a kontrolky sa tiez rozjasnili pri nastartovani ale pri zvysovani otacok uz zostavali stabilne.
Myslel som ze reulator napatia sa spamatal/znova pripojil, ...
3. Stvrtok - Nedobijanie - najprv som si to nevsimol lebo kontrolka nedobijania nesvietila. Lenze zrazu zacali stierace spomalovat, kontrolky zhasinat az mi nakoniec zdochol motor. Tak som pochopil ze som isiel len na baterku. Cely den som ju dobijal, ale po chvilke jazdy som pochopil ze je to to iste - elektrina ide len z baterky, pritom vsak kontrolka dobijania nesvieti. Tak som auto radsej zaparkoval, skusil odpojit baterku a samozrejme auto zdochlo.
Takze teraz je v prdeli cely alternator?
Kedze vsak kontrolka dobijania nesvieti, tak myslim ze alternator stale generuje prud, len sa nedostava do systemu. Podla schemy na ktoru pozeram by to tak mohlo byt (http://www.justanswer.com/car/1z8dw-hyu ... nator.html).
Nemam pri sebe ziadny merak, takze nemam vela moznosti na skusanie jednotlivych dielov. Tak predtym nez zacnem zhanat nahradny alternator a menit ho, chcel by som byt isty ze je to v tom. Myslel som, ci by nemohla zhoriet poistka od alternatora (100A). Lenze som ju nevedel vytiahnut. Tak neviem, ci tam prihorela, alebo je nejaky trik, aby isla von. Vsetky tie ostatne velke poistky isli von v pohode.
Su tam nejake skrutky, ale nemyslim ze drzia poistku. Skusal to uz niekto vybrat? A myslite ze je sanca aby poistka od alternatora zhorela?
Vdaka,
Tino
tento vikend som si po prvykrat uzil vsetky kombinacie sposobene alternatorm/regulatorom napatia:
1. Sobota, Nedela - Prebijanie - z nicoho nic sa rozziarili svetla, stierace ako keby mali vyletiet, ventilator fucal ako divy, Airback kontrolka zacala svietit. Tak som sa snazil nedvihat velmi otacky nech nieco nezhori.
Tak som myslel ze odisiel regulator napatia.
2. Pondelok-Streda - Normalka - vsetko sa zdalo OK. Kontrolka dobijania svietila pri pretoceni kluca a zhasla po nastartovani. Svetla a kontrolky sa tiez rozjasnili pri nastartovani ale pri zvysovani otacok uz zostavali stabilne.
Myslel som ze reulator napatia sa spamatal/znova pripojil, ...
3. Stvrtok - Nedobijanie - najprv som si to nevsimol lebo kontrolka nedobijania nesvietila. Lenze zrazu zacali stierace spomalovat, kontrolky zhasinat az mi nakoniec zdochol motor. Tak som pochopil ze som isiel len na baterku. Cely den som ju dobijal, ale po chvilke jazdy som pochopil ze je to to iste - elektrina ide len z baterky, pritom vsak kontrolka dobijania nesvieti. Tak som auto radsej zaparkoval, skusil odpojit baterku a samozrejme auto zdochlo.
Takze teraz je v prdeli cely alternator?
Kedze vsak kontrolka dobijania nesvieti, tak myslim ze alternator stale generuje prud, len sa nedostava do systemu. Podla schemy na ktoru pozeram by to tak mohlo byt (http://www.justanswer.com/car/1z8dw-hyu ... nator.html).
Nemam pri sebe ziadny merak, takze nemam vela moznosti na skusanie jednotlivych dielov. Tak predtym nez zacnem zhanat nahradny alternator a menit ho, chcel by som byt isty ze je to v tom. Myslel som, ci by nemohla zhoriet poistka od alternatora (100A). Lenze som ju nevedel vytiahnut. Tak neviem, ci tam prihorela, alebo je nejaky trik, aby isla von. Vsetky tie ostatne velke poistky isli von v pohode.
Su tam nejake skrutky, ale nemyslim ze drzia poistku. Skusal to uz niekto vybrat? A myslite ze je sanca aby poistka od alternatora zhorela?
Vdaka,
Tino