Stránka 1 z 1
Ťažký zimný štart motora CRDi
Napsal: 07 led 2013, 17:18
od peteren
Mám Trajet CRDi 2,0 ( diesel ) už 10 rokov, najazdené cca 350 tis. Posledné 3 - 4 roky je problém zo štartovaním v zime. Studený motor nenaskočí sám. S novou batériou točím až 30sek. a až potom ledva - ledva naskočí. Akonáhle je motor zohriaty naskočí hneď. Žhaviace sviečky aj žhavenie je v poriadku, štartér je po výmene kontaktov - ináč v super stave, štartovacie otáčky - myslím že sú v poriadku . Mal niekto podobný problém ? Budem vďačný za každú radu. Ďakujem.
Re: Ťažký zimný štart motora CRDi
Napsal: 07 led 2013, 22:49
od Hujer
Repase vstrikovacu.
Re: Ťažký zimný štart motora CRDi
Napsal: 07 led 2013, 23:02
od 69pavel
na diagnostiku a zkontrolovat tlaky v liste railu,zhavice,vstriky,cidla,mozna kompres ve valcich,,mohlo nejake cidlo odejit a RJ spatne vyhodnocuje
Re: Ťažký zimný štart motora CRDi
Napsal: 08 led 2013, 08:09
od peteren
ĎAkujem veľmi pekne za odpovede, začnem vstrekovačmi - a uvidíme. Určite oznámim výsledok pre skúsenosť iným.Ďakujem.
Re: Ťažký zimný štart motora CRDi
Napsal: 25 led 2013, 09:24
od peteren
Vyriešené !!!
Ďakujem všetkým za radu . Začal som demontom vstrekovačov a ich vyčistenie a repas v odbornom servise. Motor mal 350 tis a vstreky som po uvoľnení strmeňov vybral len rukou - išli ľahlo. Výsledok z diagnostiky vstrekov ?? Po vyčistení boli tri v poriadku a jeden prepúšťal do prepadu. Prepúšťanie do prepadu jedného vstrekovača bola celá príčina ťažkého až nemožného štartu studeného motora . Prečo ?? Netesnosť prepadu len v jedinom vstrekovači spôsobí nedostatočný tlak v "raili " ( rail- zásobník natlakovaného paliva pre vstrekovače ) pre ostatné vstrekovače. Tým pádom aj dobré vstrekovače nevstreknú správnym spôsobom palivo vo válca a motor neodpáli . Po oprave motor naskočil okamžite - to bola radosť páni.
Ak by to niekoho zaujímalo, zverejním foto návod demontu vstrekovačov .
ĎAKUJEM .
Re: Ťažký zimný štart motora CRDi
Napsal: 26 led 2013, 16:26
od Bolo
To je paráda
tolik km s trajetem. Ty vstřiky byly původní?
Re: Ťažký zimný štart motora CRDi
Napsal: 27 led 2013, 09:17
od peteren
áno, sú pôvodné - a ešte vydržia , značka Bosch. Servisman mi potvrdil, že opotrebovanie vstrekovačov ako aj ich zakarbónovanie závisí len od kvality nafty - samozrejme tiež v prípade , že cez krúžky nepretláča motorový olej do priestoru spaľovania. Dlhodobo tankujem len Shell. V dobe keď som sa ulakomil na cenu nafty a skúšal som tankovať lacnejšie druhy nafty u všelijakých ( neznačkových ) benzínových púmp, mal som problémy s filtrom nafty, ktorý zaregistroval vodu v palive ( vo filtri pri motore sa voda usadila na dno filtra a kontrolka svietila) a tiež s chodom motora -začal byť nepravidelný. Údajne som za túto lakomosť mohol zaplatiť všetkými vstrekovačmi . Vtedy stačilo rýchlo zmeniť značku nafty - filter od vody sa vyčistil, do palivovej sústavy som pridal ( už neviem presne akú značku ) prípravok na prečistenie vstrekovačov a bolo po probléme. V tom čase mal motor okolo 180-190 tis. km. Poučenie - hlavne pre mňa, čoraz novšie konštrukcie motorov a vstrekovačov , si vyžadujú čistú a kvalitnú naftu. U Shell-u sú pumpy lacnejšie aj drahšie. Mám v okolí vyhliadnutú tú lacnejšiu - nehovorím že najlacnejšiu - ale hlavne je na nej intenzívna prevádzka - to znamená že palivá často dopĺňanú novým a prípadný vodný kondenzát v zásobníkoch sa rýchlejšie rozptýli.
Prajem všetko dobré.
Re: Ťažký zimný štart motora CRDi
Napsal: 27 led 2013, 09:26
od Zbyněk Hanáček
Tolik kilometrů
.To bych jezdil 25 let s mým nájezdem za rok.Tak ať slouží Trajet dále.
Re: Ťažký zimný štart motora CRDi
Napsal: 27 led 2013, 09:42
od Bolo
Peteren, mohl by jsi se trochu rozepsat o závadách, během 350tisíc km? Turbo, čerpadlo a nejvíc mě zajím převodovka. díky
Re: Ťažký zimný štart motora CRDi
Napsal: 27 led 2013, 13:03
od peteren
Správna otázka. Trajet som kúpil z dôvodu ,že sa mi rozrástla rodina a 5-miestny Citroen - Berlingo bol pre moju rodinu malý . V júli ( červen ) 2002 bol nový Trajet náš. Veľmi sme sa mu tešili, pohodlné veľké vozidlo - trochu sparťanská výbava ( napr. oproti Alhambre ) ale tešili sme sa . A závady ? Zväčša spôsobené autorizovaným servisom v Žiline. Prvá závada sa objavila tesne po prejdení záručného počtu kilometrov , teda pri 111 000 km, mi odišla prevodovka a s ňou aj spojka. A prečo ?? Po celú dobu záručných servisných prehliadok stále u jedného servisu , neprišli na to , že spojkový pedál nemá správny voľný chod. Ja som to na pedáli necítil a tiež som si to nevšimol , ale po oprave prevodovky a výmene spojky už pedál mal voľný chod a hneď som si to aj všimol. ( Volný chod pedála myslím stlačenie pedála kým nezačne tlačiť do spojky) Toto zničilo synchrony na 1 rýchl. stupni a spojka bola !!! zodratá !!! Prijímací technik mi napr. závadu spojky skomentoval slovami " že neviem jazdiť " . Ďalej som toho blba ani nepočúval a jednal som so slovenským importérom vozidla . Ten prikázal servisu aby závadu odstránil ako čiastkovú reklamáciu . Totiž, na problematické radenie " jednotky " som upozornil pri poslednej kontrole pred skončením záruky , ale kedže som túto požiadavku nemal zapísanú v protokole o požiadavke, vyriešil to dotyčný prijímací technik so mnou len ústne. Chybu priznal aj importér a postavil sa k veci veľmi profesionálne. Pochopil , že to bola chyba jednoznačne servisu. Tam to ale neskončilo. Prevodovku neopravili dôkladne a po času sa rovnaký problém objavil opäť. Dal som to opraviť do Poľska. Oprava od poliaka vyšla na 20 000 Sk a opravil ju dobre. !!! Ale zasa servis ( tentoraz iný ) si nevšimol , že poliak dal k oprave záručný list, na ktorom bolo veľkými písmenami napísané , že pred montážou prevodovky do vozidla musia vymeniť obe guferá na poloosiach . Nevymenili a do 3000 km vytiekol olej a prevodovka skoro zhorela - keď som zistil problém s vytečeným olejom už bolo neskoro . Znovu demontáž - oprava - ďalších 20 000 SK - znovu-montáž ale to som bol už pri tom. Druhýkrát to poliak už neurobil tak dobre ako prvý krát a ja som sa musel naučiť jazdiť s nefunkčnými syschrónmy na 1 a druhom stupni - takže stále akože problém. Ďalšia porucha bola tiež spôsobená servisom - to som už ale nevedel dokázať. Čo sa stalo ? Zasa na konci záruky si mechanici nevšimli roztrhnutú manžetu a piestnici na serve. Piestnica po čase - aj keď je leštená, zhrdzavela, vydrela tesnenie a vytiekol olej . A predstavte si čo urobil servis - zasa ten autorizovaný od Hyndaia. Nepátral prečo unikol olej , jednoducho naliali nový , dali mi to zaplatiť a po 500 km som bol späť. To si už všimli, že olej tečie a za výmenu serva pýtali 80 000 Sk. Skoro som zdivel. Pátral som po použitom serve na internete , jedni pýtali 30 000 Sk iný 60 000 Sk ale nik za servo neručil. Už som bol zúfalý . Až som našiel slovenskú firmu , ktorá tvrdila že dokáže piestnicu opraviť tak , že bude ako nová . Neveril som , tak som si to dal vysvetliť . Jednoducho piestnicu obrúsili (jemne ) dali pokovovať a vyleštili do požadovaného rozmeru. Vymenili všetky tesnenia a manžety a stálo to 15 000 Sk aj s dopravou . Oprava vykonaná perfektne.
To boli dve závady ktoré spôsobil servis. Okrem toho som vymenil ( pochopiteľne ) brzdové obloženia + pretesnenie valčekov a bola výmena ložísk na predných tlmičoch . Ešte som vymenil žhaviče - aj to si ďalší " mechanik " nevšimol , že je zlá poistka na žhavení . To bolo všetko . Až teraz sa objavil problém so štartom kôli vstrekom a vymením aj spojku ( drží doteraz t.j. 240 000 km )
A ponaučenie ?? 1. NIKDY , NIKDY nenechám vozidlo servisu v dobe , kedy nebudem pri ňom a pracovať budú na ňom len a len v mojej prítomnosti. 2. Do protokolu o požiadavke na servis napíšem všetko čo žiadam - žiadne slovné dohodnutia a budem žiadať aj písomné vyjadrenie - čo zistili a ako vykonajú opravu. Neznášam byrokraciu , ale takýmto prístupom si ju úrady, a iné orgány ako aj servis priam vyžadujú od nás. Autoservisom nedarujem nič, žiadnu lajdáckosť , vyviňovaniu sa že sme urobili čo sme mohli . Alebo sú školení odborníci alebo babráci. Určite nie všetky servisy sú takéto , ale za správanie a postup servisu Alteria v Žiline, to odnesú všetky.
Prajem pekný deň.
Re: Ťažký zimný štart motora CRDi
Napsal: 27 led 2013, 15:26
od 69pavel
teda to je zivotopis, jinak k te nafte, do comonrailu je treba od novote pridavat aditivum ne kvuli zlepseni vlatnosti nafty ale prave kvuli ochrane pal.systemu railu aby kdyz tam prislo nekvalitni palivo aby to bylo mazani osetrene jinym zpusobem,velice osvedceny je VIF-super diesel aditiv.
nekdo si rekne ze je to zbytecne ale po skusenostech kdy celni sprava prihlizi jak i renomovane znacky ktere se zabyvaji prodejem paliv lejou do nadrzi ze zahranici dovozove smejdove nafty,benziny-sledujou jak to prelevaji nekolik mesicu a nechaji to rozvazet po pumpach k prodeji,hlavne ze zisky se otacej. tak pak nevis co vlastne tankujes treba i na te Sheelce.
pro vlastni klid tam radeji naleju to blbe aditivum a mam vice sanci ze motor neutrpi vetsi skodu po nekvalitnim palivu-kor diesel
Re: Ťažký zimný štart motora CRDi
Napsal: 27 bře 2013, 08:04
od zolusko
Ahojte!
Mám Terracana 2,9 crdi, r.v.2003. Chcel by som sa spýtať, či ste sa už stretli s takým problémom pri štartovaní, že otočím kľúčom, a vôbec ani nezačne točiť, len počujem ako keby niečo prepínalo.. otočim za sebou klucom cca 10-15 krát a potom ked začne točiť, motor naskočí hned. Baterku som menil včera, večer som behal v meste, a ráno zase neštartovalo... Poprosím Vás o radu!
Ďakujem!
Re: Ťažký zimný štart motora CRDi
Napsal: 27 bře 2013, 08:35
od jaroslav5
Kontakty na cievke štartéra.
Re: Ťažký zimný štart motora CRDi
Napsal: 27 bře 2013, 08:43
od peteren
Zdravím, toto je závada neprechodného el. kontaktu . Otázka je - kde je zlý kontakt ? Cvaknutie pri otočení kľúčikom v spínacej skrinke je najskôr cvaknutie vysúvacej cievky hlavných kontaktov štartéru . Ak sú opálené hlavné kontakty na štartéri, cievka síce vysunie ozubený pastorok do zotrvačníka , no zároveň má spojiť kontakty ( hrubé silové ) štartéru pre jeho točenie. Taká prvá amatérska skúška: treba si zavolať pomocníka , ktorý ihneď po otočení kľúčika ( treba ho držať otočený ) poklepe drevenou násadou od kladiva po štartéri ( samozrejme opatrne nech niečo nerozmláti ) . Ak je to táto príčina , mnohokrát sa po menšom -väčšom poklepe kontakty spoja a štartér roztočí. Myslím si že na 90% treba hľadať zlý spoj. Toto nie je záležitosť slabej batérie, lebo v prípade slabej batérie a dobrého štartéra , by pri pokuse naštartovať motor " stiahlo " kontrolky ( zoslabne svit kontroliek )
Iné by bolo keby toto cvaknutie spôsobovalo relé niekde pri motore resp. v poistkovej skrinke. Vtedy treba relé identifikovať- podľa zvuku cvaknutia, skúsiť ho vybrať a vyčistiť , poklepať, vymeniť.
Prajem veľa zdaru a info či sa niečo podarilo.
P.M.
Re: Ťažký zimný štart motora CRDi
Napsal: 27 bře 2013, 09:31
od jaroslav5
No pokial ho chceš preskušat bez demontáže na mieste tak by najskôr prepojil kontakty na štarteri cez skušačku prudu. Ked otočíš klučom a vysunie kotvu a následne sa spoja kontakty a bude svietit skušačka tak kontakty budu dobré. Ak sa neroztočí štartér a treba mu pomôct tým poklepaním k rozbehu budeš ho musiat či tak alebo tak demontovat von z auta a vyčistit a to hlavne komutátor po ktorom sa pohybuju uhlíky.