Stránka 1 z 1

Kde najst budiaci (pre-excitation) rezistor alternatora?

Napsal: 09 led 2013, 22:23
od ChaosAD
Ahoj,

kedze mi altik nedobija a kontrolka dobijania nesvieti vobec nikdy (ani pred, ani po nastartovani), predtym nez sa pustim do jeho vymeny by som chcel otestovat ci dostava budiaci prud. Avsak tam dole je blby pristup a ani nejako neviem vybrat ten L+S konektor od alternatora, myslel som ze by som to checkol na tom rezistore. Neviem ho vsak nikde najst. V jednom navode som nasiel toto:
Location of the pre-excitation resistor:
Accent (SOHC) On the dash panel near the centerline of the vehicle
Znamena to ze je vnutri v kabine, niekde pod palubnou doskou a kvoli tomu testu ju musim rozobrat? Vie vobec niekto ako by to malo vyzerat?
Alebo sa na to mam vykaslat a rovno si ist dolamat ruky vymenou toho altana...

Vdaka

Re: Kde najst budiaci (pre-excitation) rezistor alternatora?

Napsal: 10 led 2013, 14:18
od Georges
U některých typů zapojení alternátoru jde budící napětí přes kontrolku dobíjení. Pokud je tedy kontrolka přerušená, alternátor nedobíjí. Setkal jsem se i s tím, že v sérii s kontrolkou byl jakýsi odpor, (rezistor). Každopádně bych začal tady. Přeju mnoho štěstí ...

Re: Kde najst budiaci (pre-excitation) rezistor alternatora?

Napsal: 10 led 2013, 14:43
od ChaosAD
Vdaka za odpoved. Moja otazka bola prave o tom, ze kde ten rezistor najdem a ako vyzera. Na palubovke svietia vsetky kontrolky okrem tej dobijacej.
Ten Accent je posledny zo starej rady, takze asi bude mat vsetko ako jeho predchodcovia (1996-1998).

Este taka podotazka, ak by nahodou zhorel ten rezistor alebo jeho dioda, stacila by ziarovka v palubovke na budenie altana?

Re: Kde najst budiaci (pre-excitation) rezistor alternatora?

Napsal: 10 led 2013, 20:03
od Georges
Měl by to být jen ochranný odpor, který právě chrání kontrolku, aby se nespálila při nějakém napěťovém skoku. Pokud se spálila žárovka, odpor určitě vydržel.
Nech sa darí ...

Re: Kde najst budiaci (pre-excitation) rezistor alternatora?

Napsal: 10 led 2013, 22:12
od ChaosAD
Tak som to zriesil inac. Dal som dole kryt chladica a vybral nasavaciu trubicu vzduchu. Potom uz sa mi podarilo vypacit ten konektor a zmeral som to priamo na konektore. Oba kontakty mali napatie, takze altan bol budeny a uz je vo vecnych lovistiach.

Zaver je ze neviem kde ten rezistor je, ale napatie na jednom drote (biely, asi ten Lamp) napojenom na konektora bolo asi o 3 volty nizsie nez na baterke. Takze cez nejaky rezistor to islo. Ale slo.