Pápův I30CW 1,6CVVT LPG
Napsal: 16 led 2013, 12:20
Ahoj, tak po cca dvou měsících vlastnění mého ,,nového,, auta přikládám taky nějaké info, které doufám budu časem rozepisovat hlavně o nové úpravy. Práci na autě beru jako odreagování, i když občas zmrvim víc než doladim, ale to k tomu holt patří. Hlavně když si vše udělám sám, tak z toho pak mám lepší pocit. Předchozí auto byl ford escort a ten jsem několikrát rozebral i složil. I lpg jsem si namontoval nakonec sám, jelikož jsem byl ještě student VŠ a finance nebyli:) Auto na lpg najezdilo přes 150tis. km a za celou dobu žádný problém v souvislosti s lpg, takže to se povedlo.
Ale teď k I30. Celkem dlouho jsem se rozhodoval co za auto, jestli kombík nebo ne. Asi nejvíc jsem chtěl FF po faceliftu ale tam mě zklamali motory. Jediné co jsem totiž věděl jistě, bylo, že chci opet auto na lpg. Moje dosavadní flotila byla Š120 s lpg, favorit s lpg a escort na lpg, takže lpg pro mě bylo jasnou volbou:). Škoda s benzínovou jedna šestkou v OII je na tom stejně jak focus, vákon menší než escort 1,8 a váha o hodně větší, takže stačila jedna jízda v AAA a věděl jsem, že nee. Hned od začátku se mi líbil cee´d, ale má ho několik kamarádů a celkem mě omrzel. Abych řekl pravdu, tak jsem začínal s úvahou o autě s cenou kolem 100tis, ale tak nějak se to zvyšovalo, až jsem se dostal na částku dvojnásobnou. Když už jsem byl v áčkách, tak jsem je trochu potrápil, přestože jsem věděl, že tam auto kupovat nebudu, postupně jsem si nechal předvést asi deset aut:). Mezi nima byl citroe C4, Fabia II, focus, cee´d ale i I30. Ta se mi nakonec líbila nejvíc a když jsem se podíval na internet, zjistil jsem, že se ani cenově nepohybuje o moc jinde než např. cee´d. Začalo pročítání fór, diskuzí, recenzí apod. Nakonec jsem začal koukat po kombíku a jasná volba byla i 1,6cvvt. Po cca měsíci hledání jsem narazil na jednu pěknou v Brně od nějaký leasingovky. Zavolal jsem tam a jelikož byl pátek, domluvili jsme se na pondělí, že se přijedu podívat. Ještě v sobotu jsem objevil o celkem dost levnějšího cee´da v kombíku a jelikož mi trochu vadí červená barva na autě a cee´d byl stříbrnej, domluvil jsem se na neděli s pánem na prohlídce poblíž prahy. V inzerátu stálo, nehavarovaný, cena 145tis a asi desetkrát bylo v textu a nadpisu dohoda. Najeto měl údajně 45tis, výbava podle fotek zvláštní (černý zrcátka, esp, manual klima apod.). Když jsem přijel, esp auto nemělo, měla najeto 55tis. km, motorový prostor celý orezlý(zřejmě dlouho stálo) a nejlepší perla, že pán mi nakonec řekl, že bylo bouchnutý na obě strany a že on je kutil a dává auta dohromady a pak je prodává. A ještě, že už se mu ozvalo několik bazarů a s cenou dolu nepujde. Takže druhý den už jsem ráno byl na cestě do brna, kde jsem auto prolezl a bylo ve vynikajícím stavu, cena 165tis, najeto 62tis. nehavarováno, zabavený leasing. O hodinu později už jsme byli na cestě novým autem zpátky do prahy. Týden na to, jelikož už nejsem student, jsem si nechal u známého namontovat lpg systém magic.
Nyní mám na autě za necelé dva měsíce najeto 3tis km, přes zimu moc nejezdím, pouze do práce a zpět. Zatím žádná závada, akorát občasné pískání při přidání plynu, ale zjistil jsem, že to dělá soustava lpg, takže až bude čas, zajedu na seřízení a snad přijdeme na to co píská. Zatím jsem si koupil pouze vanu do kufru, a nyní jsem domontoval do mlhovek homologované denní svícení. Pročítal jsem fórum a tak nějak se mi nelíbilo nic z nápadů, které jsem pročetl, tak jsem si to zkusil udělat po vlastním a myslím, že se to celkem povedlo. Jsem sám za sebe spokojen:) Další věci, na které se chystám, jsou okenní folie, nová kola na léto, vyměnit osvětlení co pujde za led, vzadu elektromagnetický senzor, protože se mi vrtání do nárazníku nelíbí:) a hlavně změna barvy na černou matnou. Ještě nejsem rozhodnut, jestli to budu dělat postupně foliema a nebo jestli pujdu do nastříkání plastidipem, ale už vim, že to budu dělat sám:). A vždycky se mi černá matná líbila, na escorta mi přišlo škoda dávat na celý auto folii, tak snad se to na tomhle autě povede a bude to vypadat tak, jak doufám:)
Nakonec jsem se rozepsal víc, než jsem chtěl, ale zase je alespon co číst:)
Ale teď k I30. Celkem dlouho jsem se rozhodoval co za auto, jestli kombík nebo ne. Asi nejvíc jsem chtěl FF po faceliftu ale tam mě zklamali motory. Jediné co jsem totiž věděl jistě, bylo, že chci opet auto na lpg. Moje dosavadní flotila byla Š120 s lpg, favorit s lpg a escort na lpg, takže lpg pro mě bylo jasnou volbou:). Škoda s benzínovou jedna šestkou v OII je na tom stejně jak focus, vákon menší než escort 1,8 a váha o hodně větší, takže stačila jedna jízda v AAA a věděl jsem, že nee. Hned od začátku se mi líbil cee´d, ale má ho několik kamarádů a celkem mě omrzel. Abych řekl pravdu, tak jsem začínal s úvahou o autě s cenou kolem 100tis, ale tak nějak se to zvyšovalo, až jsem se dostal na částku dvojnásobnou. Když už jsem byl v áčkách, tak jsem je trochu potrápil, přestože jsem věděl, že tam auto kupovat nebudu, postupně jsem si nechal předvést asi deset aut:). Mezi nima byl citroe C4, Fabia II, focus, cee´d ale i I30. Ta se mi nakonec líbila nejvíc a když jsem se podíval na internet, zjistil jsem, že se ani cenově nepohybuje o moc jinde než např. cee´d. Začalo pročítání fór, diskuzí, recenzí apod. Nakonec jsem začal koukat po kombíku a jasná volba byla i 1,6cvvt. Po cca měsíci hledání jsem narazil na jednu pěknou v Brně od nějaký leasingovky. Zavolal jsem tam a jelikož byl pátek, domluvili jsme se na pondělí, že se přijedu podívat. Ještě v sobotu jsem objevil o celkem dost levnějšího cee´da v kombíku a jelikož mi trochu vadí červená barva na autě a cee´d byl stříbrnej, domluvil jsem se na neděli s pánem na prohlídce poblíž prahy. V inzerátu stálo, nehavarovaný, cena 145tis a asi desetkrát bylo v textu a nadpisu dohoda. Najeto měl údajně 45tis, výbava podle fotek zvláštní (černý zrcátka, esp, manual klima apod.). Když jsem přijel, esp auto nemělo, měla najeto 55tis. km, motorový prostor celý orezlý(zřejmě dlouho stálo) a nejlepší perla, že pán mi nakonec řekl, že bylo bouchnutý na obě strany a že on je kutil a dává auta dohromady a pak je prodává. A ještě, že už se mu ozvalo několik bazarů a s cenou dolu nepujde. Takže druhý den už jsem ráno byl na cestě do brna, kde jsem auto prolezl a bylo ve vynikajícím stavu, cena 165tis, najeto 62tis. nehavarováno, zabavený leasing. O hodinu později už jsme byli na cestě novým autem zpátky do prahy. Týden na to, jelikož už nejsem student, jsem si nechal u známého namontovat lpg systém magic.
Nyní mám na autě za necelé dva měsíce najeto 3tis km, přes zimu moc nejezdím, pouze do práce a zpět. Zatím žádná závada, akorát občasné pískání při přidání plynu, ale zjistil jsem, že to dělá soustava lpg, takže až bude čas, zajedu na seřízení a snad přijdeme na to co píská. Zatím jsem si koupil pouze vanu do kufru, a nyní jsem domontoval do mlhovek homologované denní svícení. Pročítal jsem fórum a tak nějak se mi nelíbilo nic z nápadů, které jsem pročetl, tak jsem si to zkusil udělat po vlastním a myslím, že se to celkem povedlo. Jsem sám za sebe spokojen:) Další věci, na které se chystám, jsou okenní folie, nová kola na léto, vyměnit osvětlení co pujde za led, vzadu elektromagnetický senzor, protože se mi vrtání do nárazníku nelíbí:) a hlavně změna barvy na černou matnou. Ještě nejsem rozhodnut, jestli to budu dělat postupně foliema a nebo jestli pujdu do nastříkání plastidipem, ale už vim, že to budu dělat sám:). A vždycky se mi černá matná líbila, na escorta mi přišlo škoda dávat na celý auto folii, tak snad se to na tomhle autě povede a bude to vypadat tak, jak doufám:)
Nakonec jsem se rozepsal víc, než jsem chtěl, ale zase je alespon co číst:)