Prosím o pomoc s diagnostikou vady na 1,3 12v 62kw
Napsal: 17 úno 2013, 17:46
Zdravím, potřeboval bych poradit s potížema s volnoběhem na motoru 1,3 12v 62kW. Motor je z prvního Accenta X-3 akorát je v Tatře Betě.. což ale nemá na to vliv.
Potíž je následující - za studena má motor velmi velké problémy se startováním. Chytne a zdá se že se rozíždí na méně válců nebo smíš mu to dýl trvá, na plyn reaguje ve spodjní části hodně mizerně a ve vyšších otáčkách cca pře 2,5k je to už relativně dobrý. Neudrží vonoběh, při puštění plynu spadnou otáčky na 1100 +- chviulku drží a nejdou padne upnklě hlubokoko a chytá dech a když je větší zima chcípne. (svíčky a kabely jsou nové) za tepla je auto v pohodě, je přestavěné na LPG, na LPG jede uplně bez obtíží za tepla i na benzín jede.
Měl jsem podezření na obtkovej ventil volnoběhu, tak jsem ho vyměnil za jiný, ale ten když se připojí tak vyletí otáčky přes 4000ot a za tepla pak houpe otáčkama +1000 -1000. Odezva na plyn je za studena velmi špatná. Za tepla jede perfektně.
V podstě jsem vypozorvoal, že když se odpojí konektor toho obtoku, tak se za studena dá udržet nastartované ale zkušel sem vác těch ventilů a nezdálo se, že by to byl zrovna on.
Nějaký tip co s tím?
Potíž je následující - za studena má motor velmi velké problémy se startováním. Chytne a zdá se že se rozíždí na méně válců nebo smíš mu to dýl trvá, na plyn reaguje ve spodjní části hodně mizerně a ve vyšších otáčkách cca pře 2,5k je to už relativně dobrý. Neudrží vonoběh, při puštění plynu spadnou otáčky na 1100 +- chviulku drží a nejdou padne upnklě hlubokoko a chytá dech a když je větší zima chcípne. (svíčky a kabely jsou nové) za tepla je auto v pohodě, je přestavěné na LPG, na LPG jede uplně bez obtíží za tepla i na benzín jede.
Měl jsem podezření na obtkovej ventil volnoběhu, tak jsem ho vyměnil za jiný, ale ten když se připojí tak vyletí otáčky přes 4000ot a za tepla pak houpe otáčkama +1000 -1000. Odezva na plyn je za studena velmi špatná. Za tepla jede perfektně.
V podstě jsem vypozorvoal, že když se odpojí konektor toho obtoku, tak se za studena dá udržet nastartované ale zkušel sem vác těch ventilů a nezdálo se, že by to byl zrovna on.
Nějaký tip co s tím?