Stránka 1 z 3

Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?

Napsal: 05 bře 2013, 15:41
od airwaves
Trochu jsem váhal zda založit téma ix20 nebo OIII. Říkal jsem si to už by možná byla trošku drzost. No, jenže jsem měl tu čest se s novou OIII osobně společně s kolegou naživo seznámit jako řidič a narostlo mě sebevědomí. Jak by řekl Roman Vaněk z Pekla na talíři, kamarádi drazí to je teda šmakuláda ta OIII. Tam je éček, nadouvadel, plnidel, zahušťovadel, barviv.... Vše s jediným cílem, aby se to dobře, rychle a tím pádem hlavně levněji vyrábělo. Co z toho vzešlo na mě udělalo následující dojem. Text jsme naladili a upravili společně. Takže:
Měli jsme ji půjčenou na cca 60 minut. Jediná pozitivní věc - 1,4 TSI 103kW:
Vynikající výkon, super zrychlení, perfektně jde za plynem, krásně se nechá točit, líbivej zvuk, fakt super.
Teď druha strana mince, co za to: auto mělo najeto 3000km, najeli jsme cca 80km ostřejším tempem, část dálnice, potom „erzeta“ na okresce, pak zase kousek dálnice – nebylo to vyloženě brzda / plyn a výsledek – 8,7 na sto dle PP. Turbo začne nastupovat až tak od 25oo otáček, ale potom to je opravdu plynulé (dostatek síly a výkonu) až do cca 5500 (dál jsem to netáhl, ještě by to asi šlo, ale nechtěl jsem novej motor hnát do maxima). Tenhle projev doprovází opravdu pěknej “sportovní” zvuk, fakt dobrý až na tu spotřebu 

A teď ten zbytek:
Auto mělo jednoduchou zadní nápravu. Naprosto katastrofální chování auta, nedrží stopu, plave, zadek uskakuje - při přejíždění nerovností, přejíždění z pruhu do pruhu na D1, při vybočení, projíždění rychlých poskakujících zatáček na D1 ….atd. naprosto nepředvídatelné chování – fakt plave (na super asfaltu ale nemá problém). Když to porovnám ze zatracovaným firemním Bravem, tak jízdní vlastnosti fiatu jsou min o generaci lepší než tato verze octávky!!!! Když to porovnám s ix20 jsme na tom o poznání líp. Důvodem je asi velký zadní přesah oktávky. Co se týče přenášení rázů nebo hluku od kol / slinice, tak to je v pohodě, stejně tak motor.

Co to bude dělat při obsazení jednou osobou a při plném kufru kam se vejde paleta křidlice to bych teda nechtěl řídit!!!! Kolega který jel se mnou je zarytej octávkář, má jedničkovou kombi po facelivtu a byl z těch jízdních vlastností úplne v prdeli. Odpoledne jel potom stejnou trasu zhruba stejným stylem domů a říkal, že ta jeho perfektně sedí a nemá problém.
Myslím si, že “to” může být v nějakém univerzálním uchycení pro obyčejnou nápravu a víceprvek a pro ty socky to asi nebude odladěné (asi opět škoda úspora).

Interiér: strohá škodovácká přístrojovka OK (já nejsem příznivcem značky škoda, takže se mě nelíbila, ale to je můj názor). Obrovské vybrání za madlem dveří (asi kvůli měření vnitřní šířky interiéru při různých testech novinářů  )a použitý plast (vypadalo to jak čínskej regroš) – katastrofa. Pod madlem ve dveřích jakási krytka 5x10cm opět nějakej super regroš, cenu dílu bych typovat na 0,20 Kč a tentokrát se jedná o „designovou záležitost“!!! Vnější zrcátka (opět designová záležitost škoda) i přes relativně slušnou velikost v nich je mizerně vidět – tvar jakéhosi kosodélníku. A snad poslední postřeh – opět zvětšení vynikajícího škoda mega kufru ve kterém nedosáhneš na konec  se všem „zahrádkářům“ v česku určitě vyplatí na každodenní ježdění. V interiéru pokrácená sedadla na která sedáš každý den kvůli zvětšení kufru který naložíš plný jednou za rok????? Co to je za hry? To je nějaká konstruktérská paraolympiáda?
Start / stop systém – pro mě nikdy nebrat!!!
Cena testovaného vozu dle tabulek: 459 900,- Kč + metalíza.

Závěr:
Co se týče vzhledu, tak ničím nenadchne, nemá jiskru, žádná zajímavost. Je to skoro stejný jak lowcost Rapid. Za pohybu po komunikaci pro mě nerozeznatelné. K tomu různě použité super levné materiály na některých detailech – hnus.
Jízdní vlastnosti základních verzí s obyčejnou zadní nápravou absolutně na hovno!!!
Motory: TSI benzín asi dobrý, ale hrozně závislé na zacházení s plynem a otázkou zůstává co to vydrží? 150.000km? 1,6 nafta pouze pětikvalt (opět škoda ušetřila) a 1,9 (nebo dvoulitr, nevím co nabízí) si normální člověk kvůli ceně nikdy nekoupí.
Cena 460 papírů za takovouhle mrdku se švihadlama vzadu – děkuji, ale fakt nikdy   .

Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?

Napsal: 05 bře 2013, 16:29
od mnkk
Ako keby som čítal svet motorov, len naopak =D> :mrgreen:

Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?

Napsal: 05 bře 2013, 16:33
od Hardcam
ja pro zmenu nechapu srovnani ix20 a Octavie...pokud bych se musel rozhododvat jen mezi temito vozy (napr. firemni vyber), pak bych jednoznacne volil Octu, neb je mnohem hezci, ma sviznejsi motory a neplatil bych to ja :mrgreen:

Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?

Napsal: 05 bře 2013, 16:37
od Chasnik
No jo, dneska už prostě neplatí, že novější model = vylepšený model... To je zřejmě problém celého trhu. Akorát si škodováci musí uvědomit, že oni nejsou výjimkou a že jejich "držáky 1.9 TDI" se už na trhu opakovat nebudou.

Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?

Napsal: 05 bře 2013, 16:54
od alcione
ono fanusici skodovky su skor nejaky narodny patrioti. ak ju posudzujem - je to nase -to sa vyrobilo u nas, hm, najdem si tam to pekne potom. ale ak by som bol anglican, spaniel atd tak by som si to asi nikdy nekupil.

vyslovene co sa dizajnovo podarilo skode je len fabia 1. generacie a ciastocne oktavia, inak humus. obzvlast fabia 2 + yeti - katastrofalny dizajn podla mna

Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?

Napsal: 05 bře 2013, 17:02
od enjoy
Až někdy uvidíte novou oktávku na silnici, všimněte si schválně té "úhlopříčné" linky po oboustranách SPZ.Mě osobně to přijde neskutečně hnusný.
Za mě nejhezčí je Octavia II, před faceliftem.Interiér ale nehodnotím, protože tam není co hodnotit.

Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?

Napsal: 07 bře 2013, 09:18
od nicolas.tesla
enjoy píše:Až někdy uvidíte novou oktávku na silnici, všimněte si schválně té "úhlopříčné" linky po oboustranách SPZ.Mě osobně to přijde neskutečně hnusný.
Za mě nejhezčí je Octavia II, před faceliftem.Interiér ale nehodnotím, protože tam není co hodnotit.
Jela před námi a s ženou jsme přemýšleli jestli je bouraná nebo je to schválně :-D. Protože manželka ani netušila jak nová O3 vypadá a sama hned upozornila, že je to nějaké nabourané, tak hádám, že to bude první věc co bude na faceliftu změněno :-D.

Jinak cenu u O3 netřeba moc komentovat, prostě když si naklikám svoji výbavu u ix20 na škodováckém konfigurátoru, tak dostanu skoro dvojnásobnou hodnotu!

Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?

Napsal: 07 bře 2013, 20:43
od iggyno
Pekne slová airwaves...tych 8,7l ma daleko od reklamovanych 5,3l. Vsade sa nam snazia natlacit do hlavy,ze torzka je uplne v pohode...ved je to genialne lacne riesenie - ale na cene sa to nakoniec neukaze,iba na stabilite :)

To mne sa podarilo prehnat novu Mazdu 6 2,2D 175k AT...v maximalnej vybave a uprimne,to zase boloz ineho sudka...ten diesel je genialny,okrem toho ze je tichsi ako moj benzin,ta automaticka prevodovka podla mna v triede nema konkurenciu (ani dsg)...auto super odhlucnene,sedelo jak prikovane na ceste a mohol si mykat volantom jak si chcel...jamy filtrovali 17" suprovo...pri 180km/h som mal pocit jak v mojej ix20ke ked idem 100ku :D a ten interier...no oaza :) super materialy a ergonomia :)
Ale popravde aj ta Mazda6 ma jednu velku nevyhodu oproti mojej ix20...nie je moja :D

Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?

Napsal: 11 bře 2013, 16:32
od airwaves
M6 je absolutní, i40 je druhej za M6, já se provezl o vikendu v i40 100kW 330Nm a teda jsem rád že to nemám. Byl bych asi po smrti. To je mazec. To si teprve člověk uvědomí co má doma za střepa :D promiň mazle :D . Tady je fajn test okty.
http://life.ihned.cz/auto/c1-59475130-t ... y-a-zpatky

Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?

Napsal: 12 bře 2013, 18:54
od iggyno
zaujimave...za tie iste prachy oba vo fullke a najsilnejsom diesely+AT...je vidiet,ze skoda nema drzost si vypytat vela penazi...pricom je to o triedu nizsie auto :roll:

http://autobazar.autovia.sk/skoda-octav ... ce-1265684

http://autobazar.autovia.sk/mazda-6-wag ... vi-1248731

Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?

Napsal: 13 bře 2013, 08:00
od pietro32i
Pekná ukážka toho akí sme v CZ/SK truľovia. Každý dá takú cenu, akú je zákazník ochotný zaplatiť a keď sú ľudia ochotní zaplatiť za škodu rovnako ako za mazdu, tak prečo by ju znižovali?

Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?

Napsal: 13 bře 2013, 08:35
od frawd
Presne tak. Keď sú ľudia ochotní priplatiť si za prémiový image Škodovky, tak nech si priplácajú. Sú to ich peniaze.

Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?

Napsal: 13 bře 2013, 09:23
od mnkk
Za 36 000€ môže mať dnes človek nový jaguar a pri ňom vyzerá aj mazda, aj octavia aj :hyu: Santa Fe smiešne.

Osobne poznám pár ludí, ktorý dali za octaviu milión. Su sprostý? Nie sú. Je to ich vec a ich prachy. Maximálne môžeme prejaviť závisť, to je tak všetko. Mne osobne to je jedno, keby stála aj 60 000€.

Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?

Napsal: 13 bře 2013, 12:22
od milda h
Ano, mám :hyu: , protože se ni mimo jiné i vzhledově líbil. Když vezmu obecně škodovky,tak za sebe říkám : čím novější verze nebo typ, tím se mi ty auta méně líbí.

Re: Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?

Napsal: 13 bře 2013, 13:25
od Limitz
přesně tak škodovky jsou model od modelu hnusnější ](*,)