Dvě ix20 a nebo jedna OIII ?
Napsal: 05 bře 2013, 15:41
Trochu jsem váhal zda založit téma ix20 nebo OIII. Říkal jsem si to už by možná byla trošku drzost. No, jenže jsem měl tu čest se s novou OIII osobně společně s kolegou naživo seznámit jako řidič a narostlo mě sebevědomí. Jak by řekl Roman Vaněk z Pekla na talíři, kamarádi drazí to je teda šmakuláda ta OIII. Tam je éček, nadouvadel, plnidel, zahušťovadel, barviv.... Vše s jediným cílem, aby se to dobře, rychle a tím pádem hlavně levněji vyrábělo. Co z toho vzešlo na mě udělalo následující dojem. Text jsme naladili a upravili společně. Takže:
Měli jsme ji půjčenou na cca 60 minut. Jediná pozitivní věc - 1,4 TSI 103kW:
Vynikající výkon, super zrychlení, perfektně jde za plynem, krásně se nechá točit, líbivej zvuk, fakt super.
Teď druha strana mince, co za to: auto mělo najeto 3000km, najeli jsme cca 80km ostřejším tempem, část dálnice, potom „erzeta“ na okresce, pak zase kousek dálnice – nebylo to vyloženě brzda / plyn a výsledek – 8,7 na sto dle PP. Turbo začne nastupovat až tak od 25oo otáček, ale potom to je opravdu plynulé (dostatek síly a výkonu) až do cca 5500 (dál jsem to netáhl, ještě by to asi šlo, ale nechtěl jsem novej motor hnát do maxima). Tenhle projev doprovází opravdu pěknej “sportovní” zvuk, fakt dobrý až na tu spotřebu
A teď ten zbytek:
Auto mělo jednoduchou zadní nápravu. Naprosto katastrofální chování auta, nedrží stopu, plave, zadek uskakuje - při přejíždění nerovností, přejíždění z pruhu do pruhu na D1, při vybočení, projíždění rychlých poskakujících zatáček na D1 ….atd. naprosto nepředvídatelné chování – fakt plave (na super asfaltu ale nemá problém). Když to porovnám ze zatracovaným firemním Bravem, tak jízdní vlastnosti fiatu jsou min o generaci lepší než tato verze octávky!!!! Když to porovnám s ix20 jsme na tom o poznání líp. Důvodem je asi velký zadní přesah oktávky. Co se týče přenášení rázů nebo hluku od kol / slinice, tak to je v pohodě, stejně tak motor.
Co to bude dělat při obsazení jednou osobou a při plném kufru kam se vejde paleta křidlice to bych teda nechtěl řídit!!!! Kolega který jel se mnou je zarytej octávkář, má jedničkovou kombi po facelivtu a byl z těch jízdních vlastností úplne v prdeli. Odpoledne jel potom stejnou trasu zhruba stejným stylem domů a říkal, že ta jeho perfektně sedí a nemá problém.
Myslím si, že “to” může být v nějakém univerzálním uchycení pro obyčejnou nápravu a víceprvek a pro ty socky to asi nebude odladěné (asi opět škoda úspora).
Interiér: strohá škodovácká přístrojovka OK (já nejsem příznivcem značky škoda, takže se mě nelíbila, ale to je můj názor). Obrovské vybrání za madlem dveří (asi kvůli měření vnitřní šířky interiéru při různých testech novinářů )a použitý plast (vypadalo to jak čínskej regroš) – katastrofa. Pod madlem ve dveřích jakási krytka 5x10cm opět nějakej super regroš, cenu dílu bych typovat na 0,20 Kč a tentokrát se jedná o „designovou záležitost“!!! Vnější zrcátka (opět designová záležitost škoda) i přes relativně slušnou velikost v nich je mizerně vidět – tvar jakéhosi kosodélníku. A snad poslední postřeh – opět zvětšení vynikajícího škoda mega kufru ve kterém nedosáhneš na konec se všem „zahrádkářům“ v česku určitě vyplatí na každodenní ježdění. V interiéru pokrácená sedadla na která sedáš každý den kvůli zvětšení kufru který naložíš plný jednou za rok????? Co to je za hry? To je nějaká konstruktérská paraolympiáda?
Start / stop systém – pro mě nikdy nebrat!!!
Cena testovaného vozu dle tabulek: 459 900,- Kč + metalíza.
Závěr:
Co se týče vzhledu, tak ničím nenadchne, nemá jiskru, žádná zajímavost. Je to skoro stejný jak lowcost Rapid. Za pohybu po komunikaci pro mě nerozeznatelné. K tomu různě použité super levné materiály na některých detailech – hnus.
Jízdní vlastnosti základních verzí s obyčejnou zadní nápravou absolutně na hovno!!!
Motory: TSI benzín asi dobrý, ale hrozně závislé na zacházení s plynem a otázkou zůstává co to vydrží? 150.000km? 1,6 nafta pouze pětikvalt (opět škoda ušetřila) a 1,9 (nebo dvoulitr, nevím co nabízí) si normální člověk kvůli ceně nikdy nekoupí.
Cena 460 papírů za takovouhle mrdku se švihadlama vzadu – děkuji, ale fakt nikdy .
Měli jsme ji půjčenou na cca 60 minut. Jediná pozitivní věc - 1,4 TSI 103kW:
Vynikající výkon, super zrychlení, perfektně jde za plynem, krásně se nechá točit, líbivej zvuk, fakt super.
Teď druha strana mince, co za to: auto mělo najeto 3000km, najeli jsme cca 80km ostřejším tempem, část dálnice, potom „erzeta“ na okresce, pak zase kousek dálnice – nebylo to vyloženě brzda / plyn a výsledek – 8,7 na sto dle PP. Turbo začne nastupovat až tak od 25oo otáček, ale potom to je opravdu plynulé (dostatek síly a výkonu) až do cca 5500 (dál jsem to netáhl, ještě by to asi šlo, ale nechtěl jsem novej motor hnát do maxima). Tenhle projev doprovází opravdu pěknej “sportovní” zvuk, fakt dobrý až na tu spotřebu
A teď ten zbytek:
Auto mělo jednoduchou zadní nápravu. Naprosto katastrofální chování auta, nedrží stopu, plave, zadek uskakuje - při přejíždění nerovností, přejíždění z pruhu do pruhu na D1, při vybočení, projíždění rychlých poskakujících zatáček na D1 ….atd. naprosto nepředvídatelné chování – fakt plave (na super asfaltu ale nemá problém). Když to porovnám ze zatracovaným firemním Bravem, tak jízdní vlastnosti fiatu jsou min o generaci lepší než tato verze octávky!!!! Když to porovnám s ix20 jsme na tom o poznání líp. Důvodem je asi velký zadní přesah oktávky. Co se týče přenášení rázů nebo hluku od kol / slinice, tak to je v pohodě, stejně tak motor.
Co to bude dělat při obsazení jednou osobou a při plném kufru kam se vejde paleta křidlice to bych teda nechtěl řídit!!!! Kolega který jel se mnou je zarytej octávkář, má jedničkovou kombi po facelivtu a byl z těch jízdních vlastností úplne v prdeli. Odpoledne jel potom stejnou trasu zhruba stejným stylem domů a říkal, že ta jeho perfektně sedí a nemá problém.
Myslím si, že “to” může být v nějakém univerzálním uchycení pro obyčejnou nápravu a víceprvek a pro ty socky to asi nebude odladěné (asi opět škoda úspora).
Interiér: strohá škodovácká přístrojovka OK (já nejsem příznivcem značky škoda, takže se mě nelíbila, ale to je můj názor). Obrovské vybrání za madlem dveří (asi kvůli měření vnitřní šířky interiéru při různých testech novinářů )a použitý plast (vypadalo to jak čínskej regroš) – katastrofa. Pod madlem ve dveřích jakási krytka 5x10cm opět nějakej super regroš, cenu dílu bych typovat na 0,20 Kč a tentokrát se jedná o „designovou záležitost“!!! Vnější zrcátka (opět designová záležitost škoda) i přes relativně slušnou velikost v nich je mizerně vidět – tvar jakéhosi kosodélníku. A snad poslední postřeh – opět zvětšení vynikajícího škoda mega kufru ve kterém nedosáhneš na konec se všem „zahrádkářům“ v česku určitě vyplatí na každodenní ježdění. V interiéru pokrácená sedadla na která sedáš každý den kvůli zvětšení kufru který naložíš plný jednou za rok????? Co to je za hry? To je nějaká konstruktérská paraolympiáda?
Start / stop systém – pro mě nikdy nebrat!!!
Cena testovaného vozu dle tabulek: 459 900,- Kč + metalíza.
Závěr:
Co se týče vzhledu, tak ničím nenadchne, nemá jiskru, žádná zajímavost. Je to skoro stejný jak lowcost Rapid. Za pohybu po komunikaci pro mě nerozeznatelné. K tomu různě použité super levné materiály na některých detailech – hnus.
Jízdní vlastnosti základních verzí s obyčejnou zadní nápravou absolutně na hovno!!!
Motory: TSI benzín asi dobrý, ale hrozně závislé na zacházení s plynem a otázkou zůstává co to vydrží? 150.000km? 1,6 nafta pouze pětikvalt (opět škoda ušetřila) a 1,9 (nebo dvoulitr, nevím co nabízí) si normální člověk kvůli ceně nikdy nekoupí.
Cena 460 papírů za takovouhle mrdku se švihadlama vzadu – děkuji, ale fakt nikdy .