Spolehlivost motoru 2.4 (G4KC)
Napsal: 09 bře 2013, 14:47
Zdravím,
přestože jsem na fóru našel pár rozházených informací o tomto motoru, nikde jsem je nenalezl na jednom místě, a tak zakládám tohle téma. A teď k věci.
Začínám uvažovat o výměně mého stávajícího auta a Sonata (5. generace) mi padla do oka. V současnosti jezdím Octavií 4x4 z roku 2001. Auto mi plně vyhovuje, spotřeba se drží okolo 6,5 litru nafty (1,9 TDI, 74 kW), čtyřkolka potěší zvlášť v zimě (o víceprvku jako bonusu na zadní nápravě nemluvě). Výbavu mám víceméně maximální, co tehdy šlo - automatická klima, xenony, šíbr, tempomat, CD-changer, PP, parkovací senzory aj. Možná bych ani o výměně neuvažoval, ale mám už najeto 360 000 km (což nemusí být až tak moc), auto začíná lehce reznout (klasika 5. dveře, kapota, spodní části blatníků) a říkám si, že asi nadešel čas se s ním se slzou v oku rozloučit - bylo mé první.
Sonatu jsem si vybral, protože za velmi dobrý peníz lze koupit velké auto s výbavou, kterou požaduji (hlavně automatická klima, PP, tempomat). Jsem vcelku klidný řidič pohybující se převážně po dálnicích a na delších cestách, k čemuž mi charakter auta dokonale sedí. Jediný problém spatřuji (možná neprávem) v motoru. Na několika zahraničních fórech jsem se dočetl, trpí na zadírání kliky na 3. válci vlivem špatného mazání. Chtěl bych se proto zeptat, jak moc je tento problém častý, případně jaké jiné poruchy mi potenciálně hrozí. Pokud by to bylo jen nedolévaným olejem, pak bych byl v klidu, protože ten kontroluji u současného auta taky pravidelně (žere litr na 15 000 km).
Díky za případné rady a postřehy a omluvte dlouhý dotaz. Říkám si, že lepší je zjistit všechno pořádně dopředu než pak brečet u rozbitého auta.
přestože jsem na fóru našel pár rozházených informací o tomto motoru, nikde jsem je nenalezl na jednom místě, a tak zakládám tohle téma. A teď k věci.
Začínám uvažovat o výměně mého stávajícího auta a Sonata (5. generace) mi padla do oka. V současnosti jezdím Octavií 4x4 z roku 2001. Auto mi plně vyhovuje, spotřeba se drží okolo 6,5 litru nafty (1,9 TDI, 74 kW), čtyřkolka potěší zvlášť v zimě (o víceprvku jako bonusu na zadní nápravě nemluvě). Výbavu mám víceméně maximální, co tehdy šlo - automatická klima, xenony, šíbr, tempomat, CD-changer, PP, parkovací senzory aj. Možná bych ani o výměně neuvažoval, ale mám už najeto 360 000 km (což nemusí být až tak moc), auto začíná lehce reznout (klasika 5. dveře, kapota, spodní části blatníků) a říkám si, že asi nadešel čas se s ním se slzou v oku rozloučit - bylo mé první.
Sonatu jsem si vybral, protože za velmi dobrý peníz lze koupit velké auto s výbavou, kterou požaduji (hlavně automatická klima, PP, tempomat). Jsem vcelku klidný řidič pohybující se převážně po dálnicích a na delších cestách, k čemuž mi charakter auta dokonale sedí. Jediný problém spatřuji (možná neprávem) v motoru. Na několika zahraničních fórech jsem se dočetl, trpí na zadírání kliky na 3. válci vlivem špatného mazání. Chtěl bych se proto zeptat, jak moc je tento problém častý, případně jaké jiné poruchy mi potenciálně hrozí. Pokud by to bylo jen nedolévaným olejem, pak bych byl v klidu, protože ten kontroluji u současného auta taky pravidelně (žere litr na 15 000 km).
Díky za případné rady a postřehy a omluvte dlouhý dotaz. Říkám si, že lepší je zjistit všechno pořádně dopředu než pak brečet u rozbitého auta.