Výměna vstřikovače + cerpadla po 86 000km
Napsal: 20 bře 2013, 16:34
Ahoj ve spolek,
řekl jsem si že by se někomu mohla hodit moje čerstvá zkušenost s Hyundai Santa Fe 2006, 2.2 CRDi 110kW, 86 000 km najeto. Santa jezdil naprosto bez problémů když minulý týden po cestě dálnice BRNO -> OSTRAVA jsem nemohl vytáhnout víc jak 130km/h, prostě to nešlo do otáček. Měl jsem docela prázdnou nádrž, tak jsem si řekl že dotankuju, třeba to bude tím. Po natankování už byl problém nastartovat, startér jsem točil dost dlouho než nakonec otáčky volnoběhu naskočily. Tak jsem aspoň nezůstal trčet na dálnici.
Auto jelo naprosto bez problémů (akorát svítila kontrolka engine check), tak jsem jel normálně dále. Při dalším opakování jsem zastavil na další pumpě a zapojil diagnostiku, kterou v autě pro tyto případy vozím. Bohužel na internetu jsem nic ohledně zjištěného kódu P1185 Fuel Position - Excessive nenašel, takže domluva servisu.
Jel jsem na plný plyn do servisu, kde jsem tak tak dojel a tam mi řekli nemilou zprávu - propuští přepadový ventil u vstřikovače, který se bude muset jistojistě vyměnit (16 000kč za kus) nebo repasovat (5500 kč za kus). Ještě se ovšem musí prověřit celý common rail (jen test 2500 kč). Teď čekám kolik je vstřiků v prdeli a kolik to bude stát / Prý je to u těchto Santa Fe bez piezo vstřikovačů normální kolem těch 90 000 km ...
Ještě jsem hledal na internetu a našel jsem úplně přesný popis problému který nastal ... cituju:
"... 3) Nadměrný přepad. Opotřebení podléhá též ventil řídící dávku paliva. Pokud netěsní, jde větší množství nafty do přepadu. Jestliže již čerpadlo nestačí vlivem rostoucího přepadu vytvořit požadovaný tlak v zásobníku, spadne motor do nouzového režimu se sníženým výkonem. Stane se tak obvykle při požadavku na plný výkon, třeba když předjíždíte a naproti se blíží kamion. Po dalším startu se vše tváří zpočátku normálně, nicméně popsaná situace se opakuje stále častěji."
[zdroj: http://www.auto.cz/dr-diesel-opravy-vst ... isic-67684]
... akorát ta situace se odehrála v intervalu 200km trasy ... během 200km to šlo úplně do háje a auto už nechtělo jet ani 40km/h, přitom při výjezdu naprosto bez známek problému ...
někdo podobné zkušenosti, obecně ohledně repasí a výměn vstřiků? Díky
řekl jsem si že by se někomu mohla hodit moje čerstvá zkušenost s Hyundai Santa Fe 2006, 2.2 CRDi 110kW, 86 000 km najeto. Santa jezdil naprosto bez problémů když minulý týden po cestě dálnice BRNO -> OSTRAVA jsem nemohl vytáhnout víc jak 130km/h, prostě to nešlo do otáček. Měl jsem docela prázdnou nádrž, tak jsem si řekl že dotankuju, třeba to bude tím. Po natankování už byl problém nastartovat, startér jsem točil dost dlouho než nakonec otáčky volnoběhu naskočily. Tak jsem aspoň nezůstal trčet na dálnici.
Auto jelo naprosto bez problémů (akorát svítila kontrolka engine check), tak jsem jel normálně dále. Při dalším opakování jsem zastavil na další pumpě a zapojil diagnostiku, kterou v autě pro tyto případy vozím. Bohužel na internetu jsem nic ohledně zjištěného kódu P1185 Fuel Position - Excessive nenašel, takže domluva servisu.
Jel jsem na plný plyn do servisu, kde jsem tak tak dojel a tam mi řekli nemilou zprávu - propuští přepadový ventil u vstřikovače, který se bude muset jistojistě vyměnit (16 000kč za kus) nebo repasovat (5500 kč za kus). Ještě se ovšem musí prověřit celý common rail (jen test 2500 kč). Teď čekám kolik je vstřiků v prdeli a kolik to bude stát / Prý je to u těchto Santa Fe bez piezo vstřikovačů normální kolem těch 90 000 km ...
Ještě jsem hledal na internetu a našel jsem úplně přesný popis problému který nastal ... cituju:
"... 3) Nadměrný přepad. Opotřebení podléhá též ventil řídící dávku paliva. Pokud netěsní, jde větší množství nafty do přepadu. Jestliže již čerpadlo nestačí vlivem rostoucího přepadu vytvořit požadovaný tlak v zásobníku, spadne motor do nouzového režimu se sníženým výkonem. Stane se tak obvykle při požadavku na plný výkon, třeba když předjíždíte a naproti se blíží kamion. Po dalším startu se vše tváří zpočátku normálně, nicméně popsaná situace se opakuje stále častěji."
[zdroj: http://www.auto.cz/dr-diesel-opravy-vst ... isic-67684]
... akorát ta situace se odehrála v intervalu 200km trasy ... během 200km to šlo úplně do háje a auto už nechtělo jet ani 40km/h, přitom při výjezdu naprosto bez známek problému ...
někdo podobné zkušenosti, obecně ohledně repasí a výměn vstřiků? Díky