Stránka 1 z 1
Aditivum
Napsal: 25 bře 2013, 11:44
od OndraFe
Tak priznejte se kdo dava aditivum do Santika a jaky ? Ja preferuju VIF a max. spokojenost
Re: Aditivum
Napsal: 25 bře 2013, 12:36
od mnkk
Podla čoho si max. spokojný? Ako si prišiel, že je tam nejaký rozdiel? Tiež používam to čo ty, ale nikdy som si rozdiel nevšimol. Zvýšenie cet. čísla možno je, možno nie je. Nedokážem to postrehnúť. Auto ťahá rovnako, klepe rovnako, štartuje rovnako... Hmmm???
Re: Aditivum
Napsal: 25 bře 2013, 12:55
od Mexican
.. navyse VIF ma asi najdebilnejsie davkovanie zo vsetkych aditiv ake poznam
(pouzivam ho, momentalne alternujem s aditivami od Ekolube - mam 160 000km)
Re: Aditivum
Napsal: 25 bře 2013, 13:18
od OndraFe
Ty mas Santa Fe ? Rozdil je v hlucnosti za studena a zda se mi ze kourivost je trosinku jina. Rozdil tam je a hlavne ze zkusenoeti vim ze proto aby te vstriky a motor bezely tak jak maji je nejlepsi prevence VIF.
Re: Aditivum
Napsal: 25 bře 2013, 13:26
od Mexican
k vifu napisem len toto - existuje jeden- JEDINY test aditiv, ktory VIF vyhral. Mam znameho v Ekolubu ( ato je clovek od fachu) a ten mi tvrdi jednu vec .. davkovanie 1 ml aditiva na 1000ml paliva je chemicky vzadne nonsens. Aby to ako tak fungovalo treba minimalne zdvojnasobit davku a vtedy uz ekonomicke vyhody koncia. navyse ten obal, to snad vymyslel najvacsi trotl. v zime tu plechovku aute nechat nesmies, lebo mraz samotny to aditivum znici, ulievat to na benzinke do toho naprsku je tiez radost.. najma ak je odmerka po 20ml
navyse existuje riesenie a tym je obyc kvalitna nafta. A je uplne jedno ci je to Santa alebo nie. Je to ten isty CR system s tym istym vstrekovacom od Boschu
Re: Aditivum
Napsal: 25 bře 2013, 13:41
od mnkk
OndraFe píše:Ty mas Santa Fe ?
Je úplne jedno ktorý
máš. Rovnako sa to správa aj na ne
Ja osobne dávam skoro dvojnásobné množstvo a ako hovorím, rozdiel som nevidel, ani necítil. Tým netvrdím, že to nemože fungovať. Používam, ale že by som bol max. spokojný to sa nedá povedať.
Re: Aditivum
Napsal: 25 bře 2013, 13:45
od Norton
No ja som pouzival Castrol TDA vo vacsich davkach ako bolo predpisane a teda ziadny rozdiel som si tiez nevsimol. Mozno nozsia dymivost, ale ta je aj bez neho skoro ziadna.
Re: Aditivum
Napsal: 25 bře 2013, 19:39
od DanielD952
Můžu se zeptat k čemu to je dobré používat takové aditiva? Měl jsem asi už 10 aut a nikdy jsem nic takového nikam nelil...proč bych to dělal u moderního auta? Tam se má jen tankovat a o zbytek se stará servis ne? Třeba něco dělám špatně
Díky za rady
Re: Aditivum
Napsal: 25 bře 2013, 20:01
od mnkk
Ja osobne to používam kôli biozložke, ktorá je v palive. Ale ako som písal. Žiadnu zmenu som nespozoroval. Na autobazar.eu niekto písal, že mu to pomohlo odstrániť trhanie motora (pravdepodobne zanesené vstrekovacie trysky). Možno to účinok má. Fakt neviem.
Kludne to môže byť iba placebo efekt... Nalial som aditívum, hneď ide motor tichšie, lepšie ide z nízkých otáčok... Sú všeliaký experti. (nikoho nechcem uraziť
)
Re: Aditivum
Napsal: 25 bře 2013, 20:21
od oltcitak
Aditiva sa pouzivaju na dosiahnutie specifickych narokov na palivo,aditivuju aj predajcovia. Presna odpoved,ci ANO,alebo NIE neexistuje,zalezi od podmienok.Davat napr. do OMV Maxxmotion aditiva na znizenie bodu filtrovanosti(odolnost voci zrazaniu parafinu pri nizkych teplotach) je blbost
ale dat mu prisadu na zlepsenie mazivosti uz svoj ucinok moze mat vo zvyseni odolnosti voci opotrebovaniu.Nafty s prisadou BIO zlozky lepsie mazu,tie to nepotrebuju,ale zasa nevydrzia dlhe skladovanie,tam je dobre dat prisadu na eliminovanie neziaducich ucinkov biozlozky.Tie aditiva su aj tak vacsinou zalozene na prirodnom petroleji.
tak prast ako uhod
a vobec,uz sa toho tu popisalo,ze...........
Re: Aditivum
Napsal: 25 bře 2013, 21:01
od ErosKE
Servuste, tak pridávam aj ja svoju skúsenosť.
Vôbec som to neriešil, ktoré aditívum vyhralo, dával som to, lebo som si myslel, že to má neaký význam, ale pri
poslednom tankovaní na Shell, kde vám pumpár natankuje auto a vy ho predtým zastavíte, lebo musíte naliať aditívum...,
mal takú malú poznámku, či som postrehol neaký rozdiel v správaní auta a musím konštatovať, že som nepostrehol vôbec
žiadny rozdiel...
Skôr mi bolo doporučené, nie od "Pumpára"
, ale od známeho - Retech fuel cleaner -
http://www.retech.com/sk/vyrobky/2/18
Re: Aditivum
Napsal: 26 bře 2013, 21:04
od ErosKE
Našiel som ešte niečo pre Čistenie a ochrana Common Rail systému - NANOADITIVA pre system CRDi...
http://www.nanoaditiva.sk/produkt,commo ... ---protect
Hlavne využitie je v mestskej prevádzke...
Wikipedia :
Nevýhody
Vstrekovací systém Common-Rail má nasledujúce nevýhody:
K permanentnému udržaniu vysokého tlaku v systéme sa musí udržovať určitý výkon motora. Podľa druhu motora, systému, otáčok a výkonu motora musí byť akumulovaný potrebný tlak v zásobníku, následkom čoho je zníženie celkovej účinnosti motora, a v mnohých prípadoch nutnosť chladenia paliva.
Pri poškodení vstrekovacieho ventilu (zaseknutie alebo zašpinenie trysky) je možné, že palivo začne neustále tiecť do spaľovacieho priestoru (pri klasických systémoch sa to stávalo len počas pracovného taktu). Dodatočné zaistenie systému nie je možné - podľa poruchy sa pri vyskytnutí ("trvalého vstrekovania") v krátkej dobe zničí motor. Vstrekovacie dýzy sa po čase znečistia. Pri mestskej prevádzke, sa to môže vyskytnúť už pri 60 000 km. V tomto prípade sa hovorí o tzv. "zalepení" , čoho výsledkom je zlé vstrekovanie. Následkom toho vzniká nepokojný chod motora alebo zvýšené dymenie vo výfuku. Toto sa dá odstrániť pridávaním čistiacich prísad, ktoré sa dávajú do paliva alebo sa injektor/dýza vymontuje a vyčistí v špeciálnom čistiacom roztoku.