Stránka 1 z 2

Severní čechy, i30 na 17 kolech?

Napsal: 20 dub 2013, 18:51
od Mirus30
Ahoj všichni, shánim někoho ze severu čech, kdo má 17ky kola na svojí i30, pořád se nemůžu rozhodnout mezi 16 a 17 :-k tak bych se v tom potřeboval svézt, jaký rozdíl je v komfortu, hluku atd.

Zkuste se někdo ozvat! Díky [-o<

Re: Severní čechy, i30 na 17 kolech?

Napsal: 22 dub 2013, 01:45
od Jožko
severne cechy - neseverne necechy, nerozumiem tymto uvaham :)

pokial nie su v hre peniaze ako rozhodujuci faktor, podla mna urcite 17ky
rozdiel v komforte a hluku je oproti vzostupu jazdnych vlastnosti a estetickych kvalit neumerny

ked pojdes do mensich, niekedy uvidis 17ky a pomyslis si: ake by to bolo s nimi

Re: Severní čechy, i30 na 17 kolech?

Napsal: 22 dub 2013, 06:58
od rskedar
Já nepozoruju nějaké "zhoršení" kvality jízdy po přechodu z 16" zimních na 17" letní, právě naopak si libuju v ještě lepších jízdních vlastnostech. Spotřeba se neliší a vhled je už jen třešnička na dortu.

Za mně je tedy volba taky jasná.

Re: Severní čechy, i30 na 17 kolech?

Napsal: 22 dub 2013, 09:07
od Mirus30
Prave ze penize jsou to co me nahlodalo :roll: rozdil je tam 400,-CZK za sadu!! Jen pneu bude o neco drazsi, ale slo mi spis o to aby auto na 17ach "nezlenivelo", ted mam origo 15ky a jede to pekne, tak nevim jak ty 17 tomu daji zabrat :roll: O vzhledu se nema cenu bavit, to bude pecka, jde mi spis o tvrdost auta a dynamiku.... :-k

Re: Severní čechy, i30 na 17 kolech?

Napsal: 22 dub 2013, 11:38
od rskedar
nemyslím, že to na dynamice poznáš :), spíš to je placebo efekt

Re: Severní čechy, i30 na 17 kolech?

Napsal: 22 dub 2013, 15:26
od mikkian
-
na dynamice to trošku poznáš, ale nic zásadního
spotřeba cca + 0,3l/100.
nákladnější na pořízení

+
vzhled
neporovnatelně lepší jízdí vlastnosti


já bych 17" neměnil, vzhled a jízdí vlastnosti jsou velkým přínosem. Noapak dynamika a tvrdost nejsou tak strašné, aby o tom měl kdokoli potřebu psát a váhat kvůli těmto věcem. Jako jediný věci k zamšlení bych tak bral o trošku vyšší spotřebu a vyšší pořizovací cenu.

BTW hluk se ti taky nezvýší - záleží ale na gumách...

Re: Severní čechy, i30 na 17 kolech?

Napsal: 23 dub 2013, 08:34
od Mirus30
Koukam ze to stejne bude co clovek to nazor, u jineho tematu majitel prezul na 16ky a psal ze je rad ze se pro ne rozhodnul, ze na 17 uz by to bylo moc tvrdy... :roll: no uvidim, asi to budu muset rozstipnout nejak jinak :-k
diky vsem za reakce

Re: Severní čechy, i30 na 17 kolech?

Napsal: 23 dub 2013, 09:41
od quinnet
Ono dosť závisí aj od toho, po akých cestách chodíš; ja som jednu gumu sedemnástku rozrazil už po pár km pri 50km/h. Na šestnástke by sa mi to asi nestalo. Aj celkový komfort na zlých cestách musí byť lepší

Re: Severní čechy, i30 na 17 kolech?

Napsal: 23 dub 2013, 13:10
od mikkian
řeknu to ještě jinak... jsem mladý, jezdím svižně.. svižně neznamená, že pojedu 90 a 50, ale svižně zanmená, že když někdo jede 100, tak mě většinou brzdí. Spousta lidí tady píše, jak jezdí svižně a nejsou brzdou v provozu, ale já potkám za týden na silnicích míň lidí jako je prstů na jedné ruce, kteří by mě předjížděli... a v této situaci jsou pro mě 17" jasnou volbou. Někdo, komu je 50, dodržuje rychlsotní limity, má kolem domu nějakou ďouru, tak nebudu lhát - rozdíl mezi 16" a 17" poznáš. Já ale jezdil na 205/40/17, tzn. ještě nižší profil a bez problému. Silnice v našem kraji jsou hrozné, ale nikdy jsem gumu neprorazil, mám proježděnou celou ČR, k tomu snížený podvozek - jsem zvyklý vyhýbat dírám a vím, že díky lepším jízdím vlastnostem je auto tužší. Ale jezdil jsem i s hodně sportovníma autama a tam byl ten podvozek tvrdý. Proto se směju, když tu někdo řeší, že to bude tvrdý, když to dá na 17". Ano - pokud je někomu 50. jezdí v rychlostích limitech 50/90/120, pak pro něj zřejěm budou 17" tvrdé. Takžep okud jsi tento typ řidiče, jdi do 16". Pokud ti nevadí, že budeš muset pevněji držet volant, auto bude trošku tvrdší a naopláktku dostaneš daleko lepší jízdí vlastnosti, jdi do 17"

víc k tomu asi není co psát :)

Re: Severní čechy, i30 na 17 kolech?

Napsal: 23 dub 2013, 22:41
od Mirus30
Uvaha celkem hezka =D> ALE, pak je tady taky hledisko, ze s tim autem jezdi taky draha polovicka, jezdime s detma, silnice stojej za prd atd. kdyby bylo jen na me tak jednoznacne 17ky, jenze to tak jednoduche neni [-X

Re: Severní čechy, i30 na 17 kolech?

Napsal: 23 dub 2013, 23:05
od laufas
Nekteri mladi, kterym neni ani pulka z padesati, zase daji prednost 16'', kde neni takova ztrata dynamiky

Re: Severní čechy, i30 na 17 kolech?

Napsal: 24 dub 2013, 09:21
od mikkian
jak jsem už psal, ztráta dynamiky není nějak výrazně rozpoznatelná. Kdo to zkusí, uvidí, že je to téměř stejné. Na zimu mám 16" na léto 17" a nějaký výrazný problém s tím nevidím. Jooo 15" a 17" je v dynamice už trošku poznat, tam už by to mohlo pro někoho stát na zamyšlení... ale nějaká ta půl vteřina na z 0-100... nevím, jestli je to až tak důležité... každopádně mezi 16" a 17" v dynamice není velký rozdíl.
Co se týče drahé polovičky a dětí, tak bych v tomto problém taky neviděl. Moje přítelkyně jezdila i na 205/40/17 a také vždy bez problému. A co se týče dětí a komfortu, tak tohle bych já neřešil. Opravdu to s tím komfortem není tak špatné.

Jak jsem psal výše, bral bych v potaz pouze tu spotřebu, vyšší pořizovací náklady versus vzhled a jízdí vlastnosti.

Re: Severní čechy, i30 na 17 kolech?

Napsal: 24 dub 2013, 13:49
od Quixote.sk
Achjaj.. 17tky su pre pasakov zaciatocnikov. Pasaci pokrocili vytunia na viac ako 17. Pasak pro tam pekne vrati 16tky, lebo na ceste podrzia pri beznych mysickach rovnako, ale nemusi po tretom vytlku do servisu. A s policajtmi sa nahanaju pasaci pokrocili. Inak nezanedbaval by som opotrebenie podvozku. Pri 17tkach bude urcite vacsie.

Teraz ale bez srandy. Viackrat sa tu zmienilo, ze 17tky budu mat vacsiu spotrebu ako 16tky. Tomu tak celkom nerozumiem. Cim to je sposobene?

PS: Mam 17tky. Lebo Hyundai Slovensko. Mozes si vybrat akurat tak paket a farbu auta (prehanam).

Re: Severní čechy, i30 na 17 kolech?

Napsal: 24 dub 2013, 14:25
od Limitz
ta spotřeba bude větší kvůli širším pneumatikám a tím pádem většímu valivému odporu, ale nijak zásadní rozdíl v tom nebude

Re: Severní čechy, i30 na 17 kolech?

Napsal: 24 dub 2013, 14:31
od Haer
vetsi disk -> nizsi profil -> sirsi behoun -> vetsi moment setrvacnosti -> vyssi spotreba
V zasade kolo s vetsim vnitrnim diskem vazi vic, coz se projevi na setrvacnosti kol a na venek se bude tvarit, jako kdyby auto "vazilo vice" (o vice vic nez cini vaha kol navic :) )