Stránka 1 z 1

alternátor

Napsal: 21 dub 2013, 13:11
od malpan
ahoj lidi, ozývá se mi z prostoru klíňáků pískání :( (ale ne řemenů). Povolil jsem klínové řemeny a alternátor jde nestutečně ztuha. Budu tedy muset měnit ložiska. Měnil je někdo z vás?
Jaký typ tam je :-k (nebo alespoň rozměry)? Jakmile altík rozeberu, nebudu moct shánět jiné...
Jde o Getze 1,1 z roku 05

Re: alternátor

Napsal: 21 dub 2013, 20:28
od soudik
Ahoj,mam ten isty problem.Piska to pri starte,ale akonahle pustim spojku prestane to.Mam uz kupene remene a budem ich menit ale teraz si ma prekvapil s tym aleternatorom.Asi sa na to mrknem ked budem mat viac casu.Piska ti to len po starte alebo pocas jazdy?Dik cau.

Re: alternátor

Napsal: 23 dub 2013, 20:12
od alvin
mne to tiež píska pri štarte,hlavne vo vlhkom počasi,sú to na 100% remene,ale s tými ztuha chodiacimi remenicami mám skusenosť,podľa priehybu remeňa,zažil som to po minulej zime a tipol som to na stuhnuté mazivo v ložiskách a vyriešil to trochu kacírsky,ešte čo sa mi osvedčilo z Wartburga a Š120L, nasadil hadičku na WD40 a nastriekal na os a cez všetky otvory,altíka ,kde sa len dalo a očividne pomohlo,priehyb zmizol a pískajú remene,keď je vlhko,ale než sa vydám k Jadranu,poriešim to, Inak by to bolo hriešne málo, mál len 83 000km, na oboch zmienených socialistických vozidlách,vydržali tie ložiská cca 120 000 km

Re: alternátor

Napsal: 24 dub 2013, 18:31
od malpan
Jasně, že to pískání jsou řemeny, ale otázkou je - proč pískají?
Povolil jsem klíňáky, abych mohl volně točit jednotlivými řemenicemi a tak zjistil, co jde tak ztuha, že klíňáky zpívají. U mě to byl alternátor. Sice jsem se tu rady či pomoci nedočkal (neva), ale třeba pomůžu někomu já. Nechal jsem si podle štítku na alternátoru zjistit a vyskladnit ložiska (+ misku zadního ložiska, sběrný kroužek a uhlíky) u firmy ADS Autoprofil Morava z Havířova (mají díly i na startéry, čerpadla...) a čeká mě o víkendu jejich přehození.

Jen pro info - přední ložisko 6002DU NSK Poland, zadní 6203RS KOYO ROM, uhlíky PX60 (Carbotech.it). Pak napíšu, jak jsem dopadl - zda díly seděly :wink:

Re: alternátor

Napsal: 28 dub 2013, 20:38
od alvin
Vďaka za postrehy nakoľko plánujem v lete na Jadran,tentokrát zanechám "domáce liečenie" a zverím to odborníkom,ale pravda nie takým,čo vymenia celý altík :P,ako som spomínal,mne pomohlo streknúť WD na tú osku,ale to je určite len dočasné riešenie. Inak ma sklamala nízka životnosť,lenže poľské ložiská boli povestné svojom mikrovýdržou aj za socíka,najmä pri ložiskách nábojov kolies,tie sú doddnes povestné,za socíka boli najlepšie ruské, pravda z tých bežne dostateľných,lebo SKF sa predávali len v Tuzexe,naše a NDR taký slušný priemer,ale ako nahr. diel do Trabantov a Wartburgov sa ,čuduj svete,predávali nekvalitné poľské,resp, bulharské, podobne ako dnes do Matizov,kedysi sa dali naše ložiská zohnať v predajni ZVL v Žiline,otec chodil zháňať tam, po skusenostiach s poľskými zo značkovej predajne, aj som menil na Matize ložiská nábojov kolies v r.2009 a dal som si tam namontovať ložiská našej výroby,ktoré platia ešte vždy za lepšie ako poľské.
Inak k samotnemému pískaniu remeňov, predtým na Matize aj Opli,ak nepomohlo došponovanie,vymenil sa remeň a bol pokoj,lebo 83 000 km sa mi vidí slušný interval na výmenu remeňov,ale smrť ložísk altíka smiešne málo

Re: alternátor

Napsal: 04 kvě 2013, 16:16
od malpan
takže originály ložisek jsou: 6002DW8 Korea a 6203DG28 Korea

Rovnou jsem vyčistil i rez na statoru, takže v budoucnosti bude klid od obojího :wink: