Stránka 1 z 2

i30 2012 1,6 GDi automat

Napsal: 26 dub 2013, 10:57
od ro.sta@seznam.cz
Zdravím všechny,
mám prosím dotaz, má někdo zkušenosti s i 30 v automatu, mám ji ve výrobě a v autosalonech mi nikdo není schopen říci, zda je možno u automatické převodovky tak jak u manuálu vyřadit z kopce na neutrál. Bude to náš první automat a v autosalonech říká každý něco jiného, jeden ano, druhý ne.
Pokud to někdo ví, prosím napište.
Děkuji Předem =D> :lol:

Re: Hyundai i 30 1,6 GDi automat

Napsal: 26 dub 2013, 11:10
od Leendrix
Zdar, osobně automatické řazení nemám ale co jsem s takovým autem jel a ať už to byla jakákoliv značka tak mám pocit, že se u automatu určitě nevyřazuje na neutral.. ani nak řižovatce bych to nedělal...

Re: Hyundai i 30 1,6 GDi automat

Napsal: 26 dub 2013, 11:18
od Deegr
Samozřejmě to jde, stačí volič přesunout na polohu N, ale až zase budeš dávat zpět polohu D, tak hlavně bez plynu, jinak uslyšíš ránu :D. Nic příjemného, ale neboj, auto pojede dál. Někde jsem četl, že na neutrál za jízdy by se vyřazovat nemělo, že se ta převodovka pak nemaže, ale tohle platí u starých automatů. Dnes už se ta převodovka promazává i za jízdy na N.

Na těch křižovatkách já vždy dávám N, protože mě nebaví stát na brzdě. Auto s automat totiž i bez plynu vždy v záběru. Je to dobré hlavně kvůli spotřebě i motoru, protože máš na volnoběžné otáčky nějakou zátěž. Je to jako když u auta máš vymáčklou spojku na plynulý rozjezd. Stejně pořád zabírá i automat, i když stojíš na brzdě.

Re: Hyundai i 30 1,6 GDi automat

Napsal: 26 dub 2013, 11:28
od Mexican
za jazdy by som u A/T neutral nikdy nedaval, je to nebezpecne a hrozi poskodenie prevodovky

na krizovatke ked uz by sa mala davat pozicia P (na to to tam vlastne je ak clovek nechce stat na brzde)

Re: Hyundai i 30 1,6 GDi automat

Napsal: 26 dub 2013, 11:59
od milosh
Deegr píše: Na těch křižovatkách já vždy dávám N, protože mě nebaví stát na brzdě. Auto s automat totiž i bez plynu vždy v záběru. Je to dobré hlavně kvůli spotřebě i motoru, protože máš na volnoběžné otáčky nějakou zátěž. Je to jako když u auta máš vymáčklou spojku na plynulý rozjezd. Stejně pořád zabírá i automat, i když stojíš na brzdě.
Ja uz mam druhe auto s automatem, jedine co pouzivam je P kdyz parkuju a D kdyz jedu, jiny pismena nepotrebuju.

A ad N, zkus se podivat na aktualni spotrebu pri neutralu na krizovatce a pri D, je to to samy, protoze pokud stojis a mas zarazeny D, automat si sam vyradi a je to jako bys mel neutral. Jak to delas kdyz jsi v kopci? Davas rucku? :-k

Re: Hyundai i 30 1,6 GDi automat

Napsal: 26 dub 2013, 12:05
od Deegr
Poškození na N hrozí snad jen u starých převodovek. U těchto moderních už nic takového nehrozí a kdyby ano, tak by za jízdy elektronika nedovolila zařadit N. Nevím, co máš za automat, ale třeba i nové Santa Fe 2013 s automat, když máš zařazené D, tak musíš stát na brzdě, jinak to auto má snahu se rozjet a i na motoru je slyšet, jak musí zabírat, takže je nesmysl, aby ten motor měl stejnou spotřebu. Z kopce buď stojím na brzdě, nebo ručka. Nikdy nenechávám D a P taky neřadím, protože musíš tu páku vždy převést přes celé to pole.

Re: Hyundai i 30 1,6 GDi automat

Napsal: 26 dub 2013, 12:22
od milosh
Ja kdyz stojim na krizovatce dele dam klido P, rucku nedavam vubec nevidim duvod, to je jako kdyz ma nekdo manual a necha neutral a da rucni, na rovine, ulet :)

Re: i30 2012 1,6 GDi automat

Napsal: 26 dub 2013, 12:40
od Deegr
No a já když stojím, tak hodím N a v 90% případu nemusím dávat ani ručku, ani stát na brzdě.

Re: i30 2012 1,6 GDi automat

Napsal: 26 dub 2013, 12:45
od milosh
Ja kdyz stojim, tak nesedim v autem :lol:

Re: i30 2012 1,6 GDi automat

Napsal: 27 dub 2013, 14:48
od doktorbartollo
no takže, ja automat v I30-tke mám, takže z osobnej skúsenosti sa k tomu vyjadrím:

- neutrál radím vždy, keď stojím na križovatke alebo niekde, kde stojím dlhšie ako 5 sekúnd a nevypínam motor. Preto, pretože keď mám zaradené D, musím stále držať brzdu, pretože auto sa automaticky samo po pustení brzdy pohýňa dopredu (aj do mierneho kopca)... Takže nie je pravda, že automat si sám zaraďuje pri stojatom aute neutrál. V minulom Nissane a Citroene radí sama neutrál pri stojatom vozidle, to je pravda, ale to bol iný druh prevodovky (CVT a poloautomatická SensoDrive).

- keď idem z kopca nedávam N, pretože brzdím motorom (v manuálnom režime si sám navolím stupeň, ktorý chcem) a tým šetrím brzdy. Je ale pravda, že keď prichádzam na križovatku a vidím červenú na semafóre, tak keď idem do 20km/h tak preradím na neutrál pri držaní nohy na brzde a brzdení. Mám najazdené 16000km a zatial vše OK!

Pekný deň

Re: i30 2012 1,6 GDi automat

Napsal: 20 čer 2013, 12:02
od slabostka
prečítajte si manuál tam to máte určite napísané. Všeobecne automat : čo najmenej chytať volič. Parkujem: P ale predtým zatiahnem ručnú potom pustím brzdu nohou, prečo? to je na dlhšie písanie. Jazda: D. Križovatka- noha na brzde, nič sa nedeje, do N snáď pri dlhom státí - v rádoch minút.... pomalé prevody- L alebo 1,2 - veľmi strmý kopec alebo veľmi strmé klesanie - vtedy drží krátke prevody a neradí vyššie. Dole kopcom tak brzdíte účinnejšie.
Stojíte v kopci - prevodovka síce nepustí auto dole ale treba držať brzdu, pustiť až pred pohnutím sa.
Na to je ten automat vymyslený aby som s tou pákou nemusel nič robiť.
A k nissanu - cvt nikdy neradí sama do N, je tam hydrodynamický menič a tiež ak pustím brzdu na D auto samo ide vpred.

Re: i30 2012 1,6 GDi automat

Napsal: 20 čer 2013, 12:30
od Deegr
Neutrál řadí pouze robotizované převodovky, ale to je způsobeno konstrukcí převodovky. Robotizovaná převodovka je klasická manuální skříň se spojkou, jakou máte v normálním autě, jen převody mění elektronika. Klasický automat má už ale odlišnou konstrukci a místo spojky používá hydrodynamický měnič. Ale to samé dělá i převodovka DSG. I když má spojky, tak také nevyřadí na N, ale auto stále jede dopředu.

Já N řadím když stojím, popřípadě z kopce, kdy se auto rozjede a nemusím hned pod kopcem šlapat na plyn. Ale řazení N na křižovatkách doporučuju všem, co mají automaty. Ušetříte tím něco na benzínu. Auto se totiž nesnaží zrychlovat, motor tedy není v záběru s spotřebuje tak méně paliva, stačí mu jen na udržování volnoběžných otáček, ale v případě zařazení D a stání na brzdě, musí motor spalovat podstatně více benzínu, protože se snaží auto rozjet. Proto řadím N už při nějakých 10 km/h když vím, že budu stát.

Re: i30 2012 1,6 GDi automat

Napsal: 20 čer 2013, 12:31
od Hardcam
Automat mame doma 9. rokem a N jsme nikdy nepouzili, ani otec, ani ja, pouze pres nej jedzdime od Pcka k Dcku.

Re: i30 2012 1,6 GDi automat

Napsal: 20 čer 2013, 12:53
od Deegr
N se samozřejmě řadit nemusí, převodovce s měničem to nijak neškodí, jen za těch devět let jste stáním spálili pár litru benzínu úplně zbytečně :D

Re: i30 2012 1,6 GDi automat

Napsal: 21 črc 2013, 21:58
od slabostka
Ale řazení N na křižovatkách doporučuju všem, co mají automaty. Ušetříte tím něco na benzínu. Auto se totiž nesnaží zrychlovat, motor tedy není v záběru s spotřebuje tak méně paliva, stačí mu jen na udržování volnoběžných otáček, ale v případě zařazení D a stání na brzdě, musí motor spalovat podstatně více benzínu, protože se snaží auto rozjet. Proto řadím N už při nějakých 10 km/h když vím, že budu stát.

- tak s tým si dovolím nesúhlasiť... N nedoporučujem radiť pri bežnom státi na krožovatke a tiež nie pri zjazdoch z kopca a podobne. Žiadne podstatné množstvo paliva neušetríte, jedine čo dosiahnete je rýchlejšie opotrebovanie prevodovky.... Všetko je to vymyslené tak aby ste jazdili na D, parkovali na P, N je len prechod medzi.... ale to všetko je v príručke....