Stránka 1 z 3

Brzdy

Napsal: 03 kvě 2013, 17:27
od airwaves
Jarní domácí servisní prohlídka brzd. Demontáž desek, vyčištění, konzervace, montáž. Také jsem flexou odbrousil ten grot po okraji. Zadní kotouč má toleranci 10-8mm, jsem po 71000 km na 9,47. Desky jsou ok cca 40%. Předek je co se týče kotoučů podstatně víc ojetý. Tam je tolerance 26-24 a naměřil jsem 24,8. I u desek, jsou tak cca na 30%. Takže odhaduji příští jaro desky a kotouče. To mě celkem překvapuje, že kotouč vepředu dá jen jedny desky??? :roll: . Koukal jsem na dodavatele kotoučů na autokelly a co tam je za značky tak mě od nich kamarád zásadně odrazuje. Starline, ATE, Ferodo prý zásadně nebrat, Bosch asi dělá všechno zkušenost s kotouči nemám, to stejné Nipparts. Prý se točí kotouče pro všechny značky někde v ově??? Ceny 1000 až 2500. Co jsem se zajímal tak každej samo domo mechanik :D má naprosto jiné zkušenosti a co jeden kategoricky odmítá druhý doporučuje. Co dáváte za kotouče na auta?

Re: Brzdy

Napsal: 04 kvě 2013, 12:16
od soban
Kdysy mi kdosi říkal že jsou různě tvrdé destičky i kotouče, takže pokud máš tvrdé destičky a měké kotouče tak se bude asi víc opotřebovávat kotouč :-)

A nevím zda to prodejci znají, a pak když se to kombinuje různí výrobci destiček a kotoučů tak někdo na nějakou značku kotoučů nedá dopustit protože se nesjíždějí tak moc, ovšem neuvědomí si že k tomu kupuje měkčí destičky, a když někdo ke stejným kotoučům bude kupovat tvrdé destičky tak se bude divit že se kotouč bude sjíždět víc a nebude ho doporučovat.....

A v tom si myslím že bude zakopaný pes a pak samozřejmě různé padělky které neodpovídají kvalitou, ale to sy myslím že každý slušný mechanik nakupuje u prověřeného obchodníka.....

Re: Brzdy

Napsal: 04 kvě 2013, 13:47
od mmv
něco se opotřebovávat musí, to znamená, že když bude obé tvrdé, tak se nic sjíždět nebude, ale na druhou stranu to také nebude brzdit :wink:

Re: Brzdy

Napsal: 04 kvě 2013, 13:50
od Mexican
ATE by som sa rozhodne nebal

Re: Brzdy

Napsal: 05 kvě 2013, 02:25
od mmv
něco k tématu
ty kotouče jsou tyto ???
http://ulozto.cz/xDXKC44M/ix-pdf

jinak kdybyste si chtěli počíst...

http://ulozto.cz/xDuYwtt7/brzdy-pdf

Re: Brzdy

Napsal: 05 kvě 2013, 18:19
od vtlait
Chlapci menil som len predné platničky po 100 tis.km, kotúče sú ešte v norme a platničky by ešte tak 10 000km zvládli. zadné úplne v pohode. Ale dobré kotúče treba kupovať s platničkami určenými k tomu. Používal som len ATečka a Brembo, Bosch je tiež lepšia trieda a boli super. No v tomto prípade by som použil opäť originály, lebo takúto výdrž kotúče a platničky som nikdy nezažil. a neboli s nimi nikdy problémy.

Re: Brzdy

Napsal: 05 led 2014, 08:43
od airwaves
Ahoj. Výměna kotoučů a desek na předku se blíží. Mám najeto 90 tisíc a předpokládám že se výměna uskuteční na jaře kolem 100 tisíc km. Brzdy fungují perfektně a i výdrž byla perfektní. Takže první úvaha je použít přesně to co tam bylo. Jenže co to je? :D tzv originály Mando? Co je to originál a kde se koupí? A bude to opravdu ten originální originál :D .Jinak jsem se rozhlížel na eshopech a snažil se někde najít recenze nebo použitelné zkušenosti co vybrat. Tak mě nějak spíše intuitivně než racionálně oslovily kotouče Bosch a Meyle a asi i Niparts. U Meyle jsou k mání i desky čili by to byla sada. Legrační je, že když si pak nalezené seřadíte podle ceny tak zaručeně prvních pár kotoučů jsou zadní i když hledáte přední :D a nejlevnější desky jsou po jedné a ne pár :D . Některé shopy se snaží do vaší pozornosti dostat i takto. :D Poradíte jak se racionálně v této situaci rozhodnout kde načíst zkušenosti případně kde koupit?
Díky.

Re: Brzdy

Napsal: 05 led 2014, 10:00
od David PLEVA
Sice nemám ix 20, nýbrž Sonatu, ale třeba se ti tyto informace budou k něčemu hodit.

Na Sonatě měním kotouče cca co 20 až 30 tis. km. Ano, mám najeto necelých 93 000km a mám už pátou! sadu desek a kotoučů. A určitě nejezdím jako prase, takže bych to viděl mimo jiné i na celosvětový problém s kvalitou použitých materiálů.

Na autě byly tyto sady:
1) Originál s výroby (cca 33 000km, ale totálně zničené po předchozím majiteli, okamžitě se musely vyměnit)
2) ATE (cca 8 000km)
3) BREMBO (cca 19 000km)
4) ZIMMERMANN (cca 21 000km)
5) HERTH+BUSS (zatím cca 13 000km) - Ty jsou mimo jiné i na Tucsonovi a zatím taky OK

A všechny vydržely tak maximálně 30 000km, až na ATE, ty odešly po cca 8 000km. Zatím nejspokojenější jsem s HERT+BUSS a s ZIMMERMANN, ani jedny se mi nekroutily, kotouče ATE se zkroutily okamžitě, kotouče BREMBO se zase rychle "sjely" pod povolenou toleranci.

Ale je težké asi porovnávat dva různé modely aut.

Co se eshopů týče, tak bych se obrátil na Harda.

Re: Brzdy

Napsal: 05 led 2014, 11:21
od robil
Teda ty musíš být pilot F1. Já brzdy nikdy neměnil kvůli opotřebení vždy mi zrezavěli.Na poslední fabiji vydržel předek celých 173tis. zadek jsem 3* měnil.V značkovém servisu mi chtěli měnit předek po 60tis. Stačilo vyčistit a vydrželi i s origo deskama.

Re: Brzdy

Napsal: 05 led 2014, 11:31
od David PLEVA
Uvidíme, jak dopadnou ty HERTH+BUSS. Zatím vypadají nádherně. Buď jsou lepší, nebo jsem se zklidnil :D

Re: Brzdy

Napsal: 07 led 2014, 06:23
od Miloš Navrátil
Jako teoretik doporučuji komplet sadu od Ferodo!

Re: Brzdy

Napsal: 13 led 2014, 07:53
od airwaves
Foto destiček zadní a pak přední :D í:

Re: Brzdy

Napsal: 13 led 2014, 10:29
od Mexican
mozem doporucit powerstop. mam ich od 120 000km, takze teraz maju cca o 70 000km viac a maju este skvele vlastnosti (a to maju za sebou Hochalpenstrasse, cestu trollov a podobne)

dosky ktore u normalneho jazdenia nevydrzia minimalne 50 000km su budto katastrofalne zle alebo je chyba u vodica

Re: Brzdy

Napsal: 13 led 2014, 12:34
od Hardcam
Myslis, ze by treba Starline nedaly cestu Trollu a sjezd z Grossglockneru? Ale neblazni :lol:

Re: Brzdy

Napsal: 13 led 2014, 14:08
od Mexican
dali.. ale dole by ich bolo treba vymenit. Zrejme rovno s diskom, pretoze tie nalisovane ocelove piliny z ktorych su Starliny by proste zhoreli