Stránka 1 z 2

Myčka a její spolehlivost

Napsal: 13 kvě 2013, 07:11
od Láďa515
Jsou dnes myčky spolehlivé?Jde mi hlavně o to aby nové auto nepoškodily,nepoškrábaly.Jaké máte zkušenosti?Dík Láďa

Re: Myčka a její spolehlivost

Napsal: 13 kvě 2013, 07:15
od bony
Na nove auto jedine vapka. Nebo max hadrova mycka ale majitele mycek to moc neudrzuji tak radeji tu vapku.

Re: Myčka a její spolehlivost

Napsal: 13 kvě 2013, 08:24
od XMira
Taky hlasuju pro wapku. Myčka Stojí stovku a víc a stejně pořádně neumyje vnitřky dveří, prahy a pod. Za 60-80kč zvládnu wapkou umýt celé auto i se spodkem a nastříkat ho voskem, pak vezmu hadr (osvědčila se mi mikrovláknová utěrka) a otřu prahy a další záhyby. Je to práce tak na 15-20 minut, tedy skoro to samé, než člověk dojde pro žeton, vystojí frontu a nechá stroj pohonit kartáče po autě :mrgreen: Když mám chuť a čas, otřu celé auto jelenicí - řekl bych, že pak ten vosk déle vydrží. A auto je vyčištěné šetrně, je čisté všude a jako bonus otřu víko motoru, na kterém mi občas přespávají kočičáci, kteří se ještě nenaučili přezouvat :D

Re: Myčka a její spolehlivost

Napsal: 13 kvě 2013, 09:33
od mmv
jezdím do obyčejné strojní myčky i s novým autem a nerozlišuju jestli umělý vlákno nebo hadr , neni to žádnej bentley abych okolo toho běhal s jelenicí, ale to je každýho věc, já preferuji ty "protahovací" (globus , IMO) těch kartáčů tam je poněkud víc jak u té rámové co jezdí a auto stojí,
jestli to nechceš jako zánovní prodávat tak po cca 7mi letech nikoho už nezajímá jak vypadá lak... (jestli je jako novej)

Re: Myčka a její spolehlivost

Napsal: 13 kvě 2013, 14:35
od soban
Pro mě za mě klidně si to myjte kde chcete, ale prodavač mě říkal že ze začátku bych s tím neměl do myčky, prostě aby ten lak vytvrdilo slunce a hned nový se nepoškrábal - určitě nový bude náchylnější k poškrábání než pořádně vyzraje.

Jinak jak tu psaly nemáme to na přehlídky takže po nějaké době bych se už nedíval co je to za myčka.

Re: Myčka a její spolehlivost

Napsal: 13 kvě 2013, 14:37
od Amalfi
Mycky jsou pro vodoureditelne laky nasich aut jak ocelove kartace. Doporucuju jedine wapku. A pekne vycistit zahyby karoserie kola a vse rucne docistit. Dvacka je rychle, Outlander mne vyjde skoro na jednou tolik plus vice casu s hadrou, ale rozhodne wapka. Pokud ches pouzivat normalni mycky, kvuli casove uspore tak doporucuji dat na cele auto folii, bud pruhlednou nebo barevnou, urcite uchranis lak nejen pred myckou.

Re: Myčka a její spolehlivost

Napsal: 13 kvě 2013, 14:53
od caruser
Ja sa Vám divím, že sa Vám to chce ručne umývať. V minulosti som taktiež auto umýval ručne, ale myslím si, že je to strata času. U nás sú bezkontaktné lasérové umývarky, ktoré lak možno nenamáhajú ani toľko ako ručné umývanie, umytie stojí 7 EURO a keď sa auto umýva raz za 2 mesiace, alebo každý mesiac tak to nie je až tak finančne nákladné. Nehovoriac o tom, že ručne umývať auto niekde na záhrade je riadna ekologická katastrofa :)

Re: Myčka a její spolehlivost

Napsal: 13 kvě 2013, 15:07
od suah
Tam nejde o financnu usporu (aj ked za 7 eur by si mohol chodit cely mesiac 82 namiesto 80 :mrgreen: ), aspon u mna je to aktivita, na ktoru sa vzdy tesim. Aj ked je pravda, ze sa s tym piplam iba v letnych mesiacoch, v zime ho maximalne oplachnem, aby nebolo celu zimu od soli..

Re: Myčka a její spolehlivost

Napsal: 13 kvě 2013, 16:01
od Amalfi
caruser píše:U nás sú bezkontaktné lasérové umývarky, ktoré lak možno nenamáhajú ani toľko ako ručné umývanie
No jo tak to mate neco extra u nas nic takoveho neni, u nas se porad umyva vodou. Ja jako Suah, umyvam protoze to udelam lepe nez mycka a je to cinnost kdy si auto alepson zkontroluju a bavi me to. A nedelam to na zahrade ale v mycim boxu. A vis jak, na ekologoii ja kaslu, staci ze musim mit DPF kurvitko, to uz je i tak dost velka obet :)

Re: Myčka a její spolehlivost

Napsal: 13 kvě 2013, 20:28
od caruser
suah

U mňa auto slúži len ako dopravný prostriedok, v minulosti som auto bral trošku inak, ale to som ešte nemal toľko skúseností s autami, teraz je to len kopa plechu a plastov. A rozdiel medzi tým, či ho budem umývať ručne alebo v umývarke pre mňa nie je žiaden. Je to len 1,5 hodinová strata času pri ručnom umývaní :)
Mimochodom za 7 EURO prejdem asi 150 km :wink:

Amalfi

Každý má iné priority, ty kašleš na ekológiu, ja nie, kašlem na ručné umývanie auto tak, či tak nemá hodnotu :)

Re: Myčka a její spolehlivost

Napsal: 15 kvě 2013, 09:04
od randompct
Mne to pri aute v tejto cene pride jedno, ak pouzivate auto na jazdenie a nie na statie pred domom je cena auta ledva 40-45% investicie ( phm, servis, spotrebak ... ), je to proste len kov + plast, nejaka ta uzitvkova hodnota ( preprava seba + potrebneho ).
Takze riesit nejake opotrebenie z umyvacky ( hlavne ked auto sa pri beznom najazde aj tak nevyhne prelakovaniu aspon casti laku - co je ale dnes normalne ) , a cenu auta to zvysi naozaj len minimalne ( ak vobec ).
Ale samozrejme rucne umyvanie ma svoje caro :D ( hlavne ak ma clovek cas, a je ho ochotny takto stravit ).
Opodstatnene mi vsak dnes pride hlavne v pripade ze clovek je : sviatocny vodic a ma cas ( tj. auto je pre noho incvesticia na dlhsie obdobie ), je to auto co ma cenu ( veteran, limitovana verzia, netradicne auto, alebo zaujimava uprava... ).

Re: Myčka a její spolehlivost

Napsal: 15 kvě 2013, 09:34
od FISHkaa
jednoznačně ruční mytí, viz. poškrábání laku + na předchozím autě mě "látková" myčka udělala slušné dva vrypy (asi nějaký bordel v kartáčích) a reklamace neuznána... Navíc auto není dokonale umyté...

Re: Myčka a její spolehlivost

Napsal: 15 kvě 2013, 09:51
od pietro32i
Mne netreba dokonale umyté auto, stačí mi umyté :mrgreen:.
Ručné umývanie je super, hlavne keď to nemusím robiť sám :wink:, ale aj stojí 3× toľko.

Re: Myčka a její spolehlivost

Napsal: 15 kvě 2013, 16:59
od caruser
randompct

Čo myslíš prelakovaním časti karosérie? A oplatí sa sviatočným šoférom (keď nenajazdia viac ako 6 - 8000 km ročne) kupovať nové auto. Na poistení, servise a nehovoriac o hodnote auta statia dosť veľké peniaze.

Re: Myčka a její spolehlivost

Napsal: 16 kvě 2013, 11:48
od randompct
Caruser : to ze moderne laky proste nevydrzia, a tu kde jazdievam ( chodim takmer denne do 1000 m.n. ) je bezne ze moderne auta hrdzaveju ( kedze tu nie je ochranne pasmo pouziva sa hojne sol ). Takmer vsetky auta co sa pouzivaju bolo nutne po 2-3 rokoch prelakovat ( kapota, strecha, zadne dvere, blatniky ) : skoda octavia, fabia, vw passat, opel corsa/astra, Audi A6 ( aj ked to zacalo hrdzaviet az 3 rok ), nejaky mercedes E ( ten dokonca hrdzavel po 1 zime ), mazda a dalsie... aktualne su aj nejake i30 ale tie maju len 1 zimu ( takze zatial bez problemu ). Beriem to proste ako standart ( aj getz som daval striekat, hrdzaviet zacal po 2 zime ), ak niekto beha len po meste ( alebo mimo hor ) mozno mu to nepride, ale dnesne laky su naozaj hroza ( 10 rocne auta vacsinou nemali tento problem, zacalo to az po ekologickych opatreniach ), uz som to spominal aj v inej teme. Takze riesit pri tomto ze umyvacka poskodzuje lak mi pride naozaj nepodstatne :).