myšákovic Hyundai Sonata EF/FL
Napsal: 14 čer 2013, 20:25
Dalším naším přibližovadlem je Hyundai Sonata EF/FL, někdy, někde, někým, též označovaná jako EU4
Auto pohání dvoulitrový motor s "výkonem" 96kw, čili ta slabší možnost u tohoto modelu. Že by to byl nějaký trhač asfaltu nemůže být řeč, každopádně tohle auto nebylo na nějaké závodění stavěné.
Tohoto mastodonta jsem po zralé úvaze koupil zde na klubu, s přibývajícím věkem přibývaly i kila a v chudobce jsem začínal vypadat jak vosa na bonbónu, do toho začínal favorit stávkovat, začal jsem se tedy poohlížet po náhradě.
Sonata nebyla vůbec mým favoritem, a s odstupem času si ani nejsem jist, že jsem o ní vůbec uvažoval, moje představa byla superb, passat apod. Podmínkou však byl benzín bez fénu, čímž byl výběr předražených koncernových pleček značně zúžen . Na koupi jsem nikterak nepospíchal, čekal jsem co mi trh připraví....
Vše změnil uživatel Danouch, který se zde pochlubil sonatou, a myslím že jsem nebyl jediný, kdo při shlédnutí jeho fotek slintal na monitor https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=11&t=15010
Radost mi výše zmiňovaný uživatel udělal, jakmile tento "skvost" nabídl k prodeji. Slovo dalo slovo a vyrazili jsme do Pardubic.
Když jsme vylezli z vlaku a viděli sonatu na parkovišti, na dálku jsme se s manželkou zamilovali. Nevím, co by s tím autem muselo být, aby jsme s ním neodjeli. Dan s námi udělal hloubkovou kontrolu, podepsali jsme papíry a tradá směr na Plzeň.
Najeto měla, něco kolem 170tis. nepamatuji si přesně, samozřejmostí byla servisní knížka, víceméně po prvním majiteli.
Výbava GLS = samozřejmě všechny okna v eletrice + zrcátka, automatická klima, TCS, ABS, 4x airbag ...........
Auto bylo celkově v cajku, nechal jsem jen vyměnit olej, který jsem dostal včetně filtrů v ceně, a rozvody.
Léta páně 2011, se výroba kde pracuji přetěhovala dále od našeho bydliště, na tachometru svítilo asi 190000km a sonata prodělala přestavbu na plyn. Systém STAG 300, nádrž toroid, nemám co namítnout, spotřeba 10,5l plynu + malinko benzínu na starty.
V současné době najeto 249000km , do nedávna v mojí taktovce (cca 77000km), nyní ji sedlá manželka. Dle mého názoru je ve víc než solidním stavu, co jí trápí jsou zadní lemy - klasická vada na kráse nejen u sonát Nikde nic netluče a neteče, spotřeba oleje cca 1,5l/10tis. Od začátku déle startuje, ale nastartovala vždy.
Sonata se podívala na několik srazů, mimo jiné jsme jeli na oběd do Mohelnice, do Ústí a dostali jsme se i na jeden náboženský víkend v Soběšíně
Na laně skončila jednou, zásluhou snímače klikového hřídele.
Postupem času se dále měnilo (o5 nebylo všechno vyloženě nutné) :
manžety na poloosách
ložiska včetně nábojů komplet
kotouče + desky komplet
střední díl výfuku
silentbloky na zadní nápravě
alternátor
akumulátor
svíčky + kabely
2 x vlnovec (1x únava materiálu, 1x destrukce díky pangejtu náledí je sviňa)
samozřejmě! každý rok olej + filtry + údržba klimatizace
to je myslím vše, popř. doplním.
Dvorní dodavatel ND Mr. Hardcam, ale u tohoto typu sonaty je sem tam zapotřebí zakoupit originál u autorizovaného servisu, k tomuto účelu používám služby autosalonu Běhounek v Plzni - spokojenost veliká s oběma zmíněnými.
Auto pohání dvoulitrový motor s "výkonem" 96kw, čili ta slabší možnost u tohoto modelu. Že by to byl nějaký trhač asfaltu nemůže být řeč, každopádně tohle auto nebylo na nějaké závodění stavěné.
Tohoto mastodonta jsem po zralé úvaze koupil zde na klubu, s přibývajícím věkem přibývaly i kila a v chudobce jsem začínal vypadat jak vosa na bonbónu, do toho začínal favorit stávkovat, začal jsem se tedy poohlížet po náhradě.
Sonata nebyla vůbec mým favoritem, a s odstupem času si ani nejsem jist, že jsem o ní vůbec uvažoval, moje představa byla superb, passat apod. Podmínkou však byl benzín bez fénu, čímž byl výběr předražených koncernových pleček značně zúžen . Na koupi jsem nikterak nepospíchal, čekal jsem co mi trh připraví....
Vše změnil uživatel Danouch, který se zde pochlubil sonatou, a myslím že jsem nebyl jediný, kdo při shlédnutí jeho fotek slintal na monitor https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=11&t=15010
Radost mi výše zmiňovaný uživatel udělal, jakmile tento "skvost" nabídl k prodeji. Slovo dalo slovo a vyrazili jsme do Pardubic.
Když jsme vylezli z vlaku a viděli sonatu na parkovišti, na dálku jsme se s manželkou zamilovali. Nevím, co by s tím autem muselo být, aby jsme s ním neodjeli. Dan s námi udělal hloubkovou kontrolu, podepsali jsme papíry a tradá směr na Plzeň.
Najeto měla, něco kolem 170tis. nepamatuji si přesně, samozřejmostí byla servisní knížka, víceméně po prvním majiteli.
Výbava GLS = samozřejmě všechny okna v eletrice + zrcátka, automatická klima, TCS, ABS, 4x airbag ...........
Auto bylo celkově v cajku, nechal jsem jen vyměnit olej, který jsem dostal včetně filtrů v ceně, a rozvody.
Léta páně 2011, se výroba kde pracuji přetěhovala dále od našeho bydliště, na tachometru svítilo asi 190000km a sonata prodělala přestavbu na plyn. Systém STAG 300, nádrž toroid, nemám co namítnout, spotřeba 10,5l plynu + malinko benzínu na starty.
V současné době najeto 249000km , do nedávna v mojí taktovce (cca 77000km), nyní ji sedlá manželka. Dle mého názoru je ve víc než solidním stavu, co jí trápí jsou zadní lemy - klasická vada na kráse nejen u sonát Nikde nic netluče a neteče, spotřeba oleje cca 1,5l/10tis. Od začátku déle startuje, ale nastartovala vždy.
Sonata se podívala na několik srazů, mimo jiné jsme jeli na oběd do Mohelnice, do Ústí a dostali jsme se i na jeden náboženský víkend v Soběšíně
Na laně skončila jednou, zásluhou snímače klikového hřídele.
Postupem času se dále měnilo (o5 nebylo všechno vyloženě nutné) :
manžety na poloosách
ložiska včetně nábojů komplet
kotouče + desky komplet
střední díl výfuku
silentbloky na zadní nápravě
alternátor
akumulátor
svíčky + kabely
2 x vlnovec (1x únava materiálu, 1x destrukce díky pangejtu náledí je sviňa)
samozřejmě! každý rok olej + filtry + údržba klimatizace
to je myslím vše, popř. doplním.
Dvorní dodavatel ND Mr. Hardcam, ale u tohoto typu sonaty je sem tam zapotřebí zakoupit originál u autorizovaného servisu, k tomuto účelu používám služby autosalonu Běhounek v Plzni - spokojenost veliká s oběma zmíněnými.