myšákovic Hyundai Sonata NF
Napsal: 15 čer 2013, 11:19
Naším posledním přírustkem do rodiny, je Hyundai Sonata NF elegance, 2,4 16V r.v.2005.
Jak jistě mnozí z vás víte, zakoupena před cca dvěma měsíci od hardcama, respektive jeho strýce. Pavel věděl, že letos chci koupit něco pro mě, jelikož jak už jsem psal v tématu o chudobce, dceři bude v srpnu 18 a chudobku má slíbenou k užívání. Když tedy byla k dispozici strýcova sonata dal mi vědět (za což mu velice děkuji), jelikož jsem chvilku váhal, domluvili jsme se, že se udělá inzerát, ale já ji budu mít zarezarvovanou. Každopádně rozhodování nebylo moc těžké, slovo dalo slovo a do týdne byla v Plzni.
Zakoupena tedy 4/2013, najeto 174500km. Musím říct, že auto je v solidním stavu, jediné co jsem na něm řešil, je kosmetická vada na loketní opěrce (nedržela zavřená) a s dovolením jsem si vyměnil rádio. Jendak kvůli HF (hodně volám) a pak taky originálně dodávaný clarion jevil již známky používání. Vlastně jsem si ještě vzpomněl, že nemakala klimatizace - důvodem byla špatná spojka - samozřejmě dávno opravíno
Začátkem května instalovaný systém LPG- Landi Renzo EVO, nádrž toroid 70l + jsem nechal nastavit přívstřik benzínu. Ze začátku permanentní, teď při kontrole po 3000 jsem nechal přenastavit nad 2000ot. Proč? Protoč. Prostě to žralo víc benzínu (cca 2,5l) než bych chtěl. Uvidíme, čas ukáže. Protože jsem v etapě laborování, nemůžu sem zkušenosti se spotřebou LPG relevantně udat, jak už jsem psal systém jsem nechal přenastavit, další věc je, že pořád ještě zkouším limity tohodle auta, každopádně před přenastavením to bylo cca 8l LPG + 2,5l benzínu. Ty čísla jsou opravdu orientační, nebral bych to jako měrnou minci ! Přestavbu stejně jako na předchozí sonatě dělala firma wapos, kdo má vymoženost dnešní doby, může zde se pokochat https://www.facebook.com/media/set/?set ... 338&type=1
V současné době najeto necelých 181 tis.
Co se servisu týče nebylo jak už jsem psal zatím třeba moc co řešit, jen ta klimatizace + olej a filtry (o5 nebylo třeba, ale...)
Možná by někoho z vás zajímalo srovnání dvou po sobě jdoucích generací sonát. Nevím jestli to zvládnu objektivně, protože EeFko je prostě srdcovka, ale zkusím to zhrnout.
venek: no co si budeme vypravovat, je to individuální. Někomu se líbí to, jinýmu tohle EeFko je tak divný, až je hezký, říkám o něm, že je to napůl vůl, napůl včela a zbytek klasiký auto Dejchá z něho korejština a pro mě celkově má koule. eNeFko je už dost poevropštěný, jezdí jich víc a je prostě víc okoukaný. Osobně poevropšťování křivýho H nevítám, ale asi je to cesta k tomu prosazovat se v evropě čím dál víc. Tenhle boj bych viděl na 1:1
vnitřek: vždycky se mi líbil světlý interiér, v tom má tedy body NF, na druhou stranu EF je takový decentnější a důstojnější na svojí třídu. Čili taky 1:1
Ovládání je veskrze totožné, výbava víceméně taky super věc samoztmívací zrcátko (NF) ale nechápu proč nejde nastavit sklon sedáku u řidiče, to bych vraždil (u EF jde) Ale v čem NF vyhrává na plné čáře je místo. Nevím jak je to možný, ale místa je tam mnohem víc. Celkově se asi lépe ubikuje v NF
motor: Zde jen pár slov, nejde srovnávat nesrovnatelné- 2,0/2,4 - 96kw/118kw víc psát asi netřeba
spolehlivost: o té psát zatím nemohu, každopádně jestli bude taková jako u EF, tak budu skákat radostí do stropu
Sem se zase rozkecal
Jak jistě mnozí z vás víte, zakoupena před cca dvěma měsíci od hardcama, respektive jeho strýce. Pavel věděl, že letos chci koupit něco pro mě, jelikož jak už jsem psal v tématu o chudobce, dceři bude v srpnu 18 a chudobku má slíbenou k užívání. Když tedy byla k dispozici strýcova sonata dal mi vědět (za což mu velice děkuji), jelikož jsem chvilku váhal, domluvili jsme se, že se udělá inzerát, ale já ji budu mít zarezarvovanou. Každopádně rozhodování nebylo moc těžké, slovo dalo slovo a do týdne byla v Plzni.
Zakoupena tedy 4/2013, najeto 174500km. Musím říct, že auto je v solidním stavu, jediné co jsem na něm řešil, je kosmetická vada na loketní opěrce (nedržela zavřená) a s dovolením jsem si vyměnil rádio. Jendak kvůli HF (hodně volám) a pak taky originálně dodávaný clarion jevil již známky používání. Vlastně jsem si ještě vzpomněl, že nemakala klimatizace - důvodem byla špatná spojka - samozřejmě dávno opravíno
Začátkem května instalovaný systém LPG- Landi Renzo EVO, nádrž toroid 70l + jsem nechal nastavit přívstřik benzínu. Ze začátku permanentní, teď při kontrole po 3000 jsem nechal přenastavit nad 2000ot. Proč? Protoč. Prostě to žralo víc benzínu (cca 2,5l) než bych chtěl. Uvidíme, čas ukáže. Protože jsem v etapě laborování, nemůžu sem zkušenosti se spotřebou LPG relevantně udat, jak už jsem psal systém jsem nechal přenastavit, další věc je, že pořád ještě zkouším limity tohodle auta, každopádně před přenastavením to bylo cca 8l LPG + 2,5l benzínu. Ty čísla jsou opravdu orientační, nebral bych to jako měrnou minci ! Přestavbu stejně jako na předchozí sonatě dělala firma wapos, kdo má vymoženost dnešní doby, může zde se pokochat https://www.facebook.com/media/set/?set ... 338&type=1
V současné době najeto necelých 181 tis.
Co se servisu týče nebylo jak už jsem psal zatím třeba moc co řešit, jen ta klimatizace + olej a filtry (o5 nebylo třeba, ale...)
Možná by někoho z vás zajímalo srovnání dvou po sobě jdoucích generací sonát. Nevím jestli to zvládnu objektivně, protože EeFko je prostě srdcovka, ale zkusím to zhrnout.
venek: no co si budeme vypravovat, je to individuální. Někomu se líbí to, jinýmu tohle EeFko je tak divný, až je hezký, říkám o něm, že je to napůl vůl, napůl včela a zbytek klasiký auto Dejchá z něho korejština a pro mě celkově má koule. eNeFko je už dost poevropštěný, jezdí jich víc a je prostě víc okoukaný. Osobně poevropšťování křivýho H nevítám, ale asi je to cesta k tomu prosazovat se v evropě čím dál víc. Tenhle boj bych viděl na 1:1
vnitřek: vždycky se mi líbil světlý interiér, v tom má tedy body NF, na druhou stranu EF je takový decentnější a důstojnější na svojí třídu. Čili taky 1:1
Ovládání je veskrze totožné, výbava víceméně taky super věc samoztmívací zrcátko (NF) ale nechápu proč nejde nastavit sklon sedáku u řidiče, to bych vraždil (u EF jde) Ale v čem NF vyhrává na plné čáře je místo. Nevím jak je to možný, ale místa je tam mnohem víc. Celkově se asi lépe ubikuje v NF
motor: Zde jen pár slov, nejde srovnávat nesrovnatelné- 2,0/2,4 - 96kw/118kw víc psát asi netřeba
spolehlivost: o té psát zatím nemohu, každopádně jestli bude taková jako u EF, tak budu skákat radostí do stropu
Sem se zase rozkecal