klepanie motora
Napsal: 26 čer 2013, 21:04
Obraciam sa na vás s prosbou o radu. Dnes mi začalo klepať v motore a rozsvietila sa kontrolka oleja, motor na voľnobeh strácal otáčky, raz aj zdochol.
Jedná sa o Lantru 2.0 Wagon, r.v. 1997, bez ABS, najazdených 180 tisíc. Ale radšej to zhrniem v časovom slede.
- v januári som kúpil nové auto, takže Lantra preto stála dlhšiu dobu na parkovisku, asi 2x na nej išla dcérka
- niekedy v marci sa začal ozývať piskot z motora, najviac pri plne vytočenom volante na jednu alebo druhú stranu, po doliatí kvapaliny do posilovača riadenia to prestalo, myslel som, že je to zimou a nevenoval som tomu veľkú pozornosť, no tiež sa mi ale zdalo, že volantom sa dá otáčať ťažšie ako inokedy, ale pripisoval som to tomu, že na novom aute ide volant veľmi ľahko a že som si jednoducho odvykol
- v apríli som dával auto do servisu, opravovali mi hrdzavú karosériu a zadnú nápravnicu, potreboval som mať auto v poriadku kvôli STK, motor išiel normálne, trochu cvakal/klepal, ale nič výrazné
- teraz koncom júna bolo všetko hotové a servisák zašiel s autom na STK, keď sa vrátil, tak hovoril, že je vadná Lambda sonda, tak to vraj povedal technik z STK, dohodli sme sa teda, že auto vyskúšam a potom sa zastavím kvôli tej Lambda sonde
- auto som si zobral domov, prešiel som si ešte všetky náplne, dolial trochu oleja pretože klepanie motora sa mi zdalo silnejšie, odpojil som na chvíľu baterku, aby sa resetol palubný počítač a motor už bežal kľudnejšie, tak som to robieval aspoň raz za štvrť roka a vždy sa zlepšil chod motora
- dnes som s Lantrou išiel zas, aby som preveril či je všetko OK, chcel som ju dať synovi, nech ju používa
- asi po 10km začala svietiť kontrolka oleja a z motora sa ozval výrazný klepot, pri stlačenej spojke som to cítil až v nohe, hneď som zastavil, otvoril kapotu, skontroloval som olej, pri otvorení veka nalievacieho otvoru oleja sa z neho trochu zadymilo
- dolial som teda trochu oleja, ale po kilometri to začalo klepať znovu a rozsvietila sa kontrolka, tak som zastavil a znovu som na chvíľu odpojil baterku, motor potom išiel zas pár kilometrov v pohode, kým nezačal znovu klepať a na voľnobeh zdochol, skoro som ho už nenaštartoval, štartér točil veľmi pomaly, ako v silnej zime, domov som sa ale dostal, od prvého klepania som prešiel asi 5 km,
- teplota motora v poriadku, výfuk nedymí
Napísal som toho dosť, ale neviem čo všetko z toho môže mať vplyv na to klepanie. Môže to byť tá Lambda sonda? Je problém v elektrike, alebo v motore? Prečo ten problém reset riadiacej jednotky na chvíľu odstráni? Taktiež sa mi zdá, že volant ide otáčať predsa len ťažšie ako pôvodne.
Jedná sa o Lantru 2.0 Wagon, r.v. 1997, bez ABS, najazdených 180 tisíc. Ale radšej to zhrniem v časovom slede.
- v januári som kúpil nové auto, takže Lantra preto stála dlhšiu dobu na parkovisku, asi 2x na nej išla dcérka
- niekedy v marci sa začal ozývať piskot z motora, najviac pri plne vytočenom volante na jednu alebo druhú stranu, po doliatí kvapaliny do posilovača riadenia to prestalo, myslel som, že je to zimou a nevenoval som tomu veľkú pozornosť, no tiež sa mi ale zdalo, že volantom sa dá otáčať ťažšie ako inokedy, ale pripisoval som to tomu, že na novom aute ide volant veľmi ľahko a že som si jednoducho odvykol
- v apríli som dával auto do servisu, opravovali mi hrdzavú karosériu a zadnú nápravnicu, potreboval som mať auto v poriadku kvôli STK, motor išiel normálne, trochu cvakal/klepal, ale nič výrazné
- teraz koncom júna bolo všetko hotové a servisák zašiel s autom na STK, keď sa vrátil, tak hovoril, že je vadná Lambda sonda, tak to vraj povedal technik z STK, dohodli sme sa teda, že auto vyskúšam a potom sa zastavím kvôli tej Lambda sonde
- auto som si zobral domov, prešiel som si ešte všetky náplne, dolial trochu oleja pretože klepanie motora sa mi zdalo silnejšie, odpojil som na chvíľu baterku, aby sa resetol palubný počítač a motor už bežal kľudnejšie, tak som to robieval aspoň raz za štvrť roka a vždy sa zlepšil chod motora
- dnes som s Lantrou išiel zas, aby som preveril či je všetko OK, chcel som ju dať synovi, nech ju používa
- asi po 10km začala svietiť kontrolka oleja a z motora sa ozval výrazný klepot, pri stlačenej spojke som to cítil až v nohe, hneď som zastavil, otvoril kapotu, skontroloval som olej, pri otvorení veka nalievacieho otvoru oleja sa z neho trochu zadymilo
- dolial som teda trochu oleja, ale po kilometri to začalo klepať znovu a rozsvietila sa kontrolka, tak som zastavil a znovu som na chvíľu odpojil baterku, motor potom išiel zas pár kilometrov v pohode, kým nezačal znovu klepať a na voľnobeh zdochol, skoro som ho už nenaštartoval, štartér točil veľmi pomaly, ako v silnej zime, domov som sa ale dostal, od prvého klepania som prešiel asi 5 km,
- teplota motora v poriadku, výfuk nedymí
Napísal som toho dosť, ale neviem čo všetko z toho môže mať vplyv na to klepanie. Môže to byť tá Lambda sonda? Je problém v elektrike, alebo v motore? Prečo ten problém reset riadiacej jednotky na chvíľu odstráni? Taktiež sa mi zdá, že volant ide otáčať predsa len ťažšie ako pôvodne.