Stránka 1 z 3

PatryCzech's i30cw 1.6 CVVT Trikolor Komfort, Phantom Black

Napsal: 29 čer 2013, 17:47
od PatryCzech
Tak i já jsem se po dlouhé době rozhodl se zde podělit se svým novým autíčkem ze stáje :hyu: . Jsem praktický člověk se dvěma dětmi, takže při rozhodování o novém autě jsem nekoukal moc na značku, ale na cena/výkon, no a taky u mně trochu hrají sympatie pro asijská auta.

Měl jsem jen tato kritéria:
1. Kombi
2. Benzín! viz. níže
3. Tempomat

Auto jsem musel koupit celkem na rychlo, jelikož na mém předchozím Renault Laguna II odešel motor - oprava 70 000 Kč :-/ a to jsem tedy investovat do 8 let starého auta nechtělo i když jsem ho měl moc rád. Po této zkušenosti a po opakovaných problémech s turbem, vstřiky a kdo ví čím jsem se rozhodl, že koupím auto s nějakým ověřeným benzínovým motorem, kde se snad nemá co zkazit. Pracuji v Krakowě v Polsku a každý týden jezdím cca 200 km tam a 200 km zpět, takže jsem auto potřeboval opravdu nutně. No a narazil jsem na nabídku Hyundaie v Karviné, kde ho měli za bratru 333 000,- k tomu mi po domluvě přihodili povinnou výbavu, gumové koberečky a parkovací senzory vzadu. Na skladě měli auto v černé, stříbrné a červené barvě a tak jsem zvolil černou, ani nevím proč :-) .

Momentálně mám najeto cca. 2500 km a jsem s autem celkem spokojený, průměrná spotřeba je 6,8 l/100. Je to dáno tím, že jezdím 70% dálnici a cca 140 km/h. Snad se to časem ještě trochu zlepší, zatím stále jezdím jako důchodce.
Odpozoroval jsem následující hodnoty:
- město 6,5 l/100
- okresky 5,2 l/100
- dálnice (140 km/h) 7,5 l/100

Na autě mě s*rou jen maličkosti:
- Automatické stahování dveří u řidiče funguje jen u stahování, při zdvihání je třeba tlačítko držet, brr !
- Tempomat a zvyšování/snižování rychlosti nefunguje tak čile jako u Laguny (asi tím, že to byla 1,9 TDi). Je tam cca 2-3s prodleva :shock:
- základní 15" kola se mi moc nelíbí, jakmile ojezdím gumy, tak musím koupit nějaké pěkné 16"
- té kůži na volantu moc nevěřím, už tam mám drobné vrypy, snad se to ohmatá

Co mě mile překvapilo:
- Opěrka hlavy a sedačky celkově, jsou příjemné a i po 2 hodinové cestě mě nic nebolí
- Podvozek
- Úložné prostory v kufru - už mi tam nic nelítá
- Odkládací prostory okolo řidiče
- Ticho v kabině (i když jsem četl recenze, že tam je hluk, ale není to pravda, i kolem 140 km/h to je v pohodě)
- Vyhřívání volantu

Tady jsou nějaké fotky, zatím jen mobilem (a notně upravené), nebyl čas na kvalitnější, přidám později...
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Re: PatryCzech's i30cw 1.6 CVVT Trikolor Komfort, Phantom Bl

Napsal: 29 čer 2013, 18:09
od vlado1979
70 tisíc korún je veľa peňazí, ale vždy menej ako 333 tisíc.
Koľkokrát si kladiem otázku, kedy je čas vymeniť auto za nové :-k

Re: PatryCzech's i30cw 1.6 CVVT Trikolor Komfort, Phantom Bl

Napsal: 29 čer 2013, 19:05
od PatryCzech
vlado1979 píše:70 tisíc korún je veľa peňazí, ale vždy menej ako 333 tisíc.
Koľkokrát si kladiem otázku, kedy je čas vymeniť auto za nové :-k
Njn, ale tím, že jezdím dlouhé trasy často a pravidelně a vozím i rodinu, tak jsem se rozhodl koupit auto nové a mít "100%" jistotu, že dojedu. Po zkušenosti, kdy jsem strávil s rodinou 2 hodiny na dálnici čekáním na pomoc, tak to už nikdy [-X Přeci jenom 70 000,- znamenalo výměnu téměř celého motoru a riziko budoucích problémů :-k Takhle mám snad na aspoň 5 let klid.

Re: PatryCzech's i30cw 1.6 CVVT Trikolor Komfort, Phantom Bl

Napsal: 29 čer 2013, 19:36
od vlado1979
OK, ale nové auto ťa nemôže nechať stáť niekde na dialnici ? Známy (i30) po 300 km musel do servisu kvôli chýbajúcej chladiacej kvapaline, odparila sa. Na novom aute sa šetrí neskutočne, poctivé autá sú z 90-tich rokov.

5 rokov pokoj ? Aj keby som každý rok zaplatil za servis ojazdenky 50 tisíc korún (čo je extrém), tak za 5 rokov to vychádza stále menej u auta, ktoré mám rád ako u nového (250 vs. 333).

Nebudem Ti gratulovať k novému autu, pretože si myslím, že kúpou nového i30 si si nijako nepolepšil. Zdanie často klame ...

Re: PatryCzech's i30cw 1.6 CVVT Trikolor Komfort, Phantom Bl

Napsal: 29 čer 2013, 20:04
od Limitz
nevím proč by si koupí nového auta neměl polepšit...... ano souhlasím s tím že v současné době kdy jde hlavně o zisk se na různých věcech šetří a nové auta nevydrží tolik co ty vyrobené např. v oněch 90. letech, ale na to má tu záruku a běžné spotřební věci se měnili i na starších autech, ale nové auto má i spoustu výhod, např. nové technologie, nižší spotřeby paliva a především bezpečnost je úplně někde jinde :!: nedávno jsem viděl test kdy proti sobě poslali starší Volvo (tuším V40) a nějaké malé, ale nové auto a výsledek hovořil jasně pro to nové pidiauto

Re: PatryCzech's i30cw 1.6 CVVT Trikolor Komfort, Phantom Bl

Napsal: 29 čer 2013, 20:05
od Mirus30
vlado1979 píše:OK, ale nové auto ťa nemôže nechať stáť niekde na dialnici ? Známy (i30) po 300 km musel do servisu kvôli chýbajúcej chladiacej kvapaline, odparila sa. Na novom aute sa šetrí neskutočne, poctivé autá sú z 90-tich rokov.

5 rokov pokoj ? Aj keby som každý rok zaplatil za servis ojazdenky 50 tisíc korún (čo je extrém), tak za 5 rokov to vychádza stále menej u auta, ktoré mám rád ako u nového (250 vs. 333).

Nebudem Ti gratulovať k novému autu, pretože si myslím, že kúpou nového i30 si si nijako nepolepšil. Zdanie často klame ...
Já ti gratuluji k novému autu, vybral si správně, dle tvých požadavků myslím dokonale =D>

No a teď k Vladovi, ano, i nové auto tě může nechat někde stát, pořád je to stroj, ano, auta z 90. let jsou poctivá a navíc nezkažená EKO terorem.

A teď už s čím nesouhlasím. V pohodě bude mít 5 let pokoj, proč ne? Já koupil auto v roce 2006, prodával v 2013, byl to shodou okolností tak Hyundai a za ty roky jsem na něj nesáhnul, argument že se v jednom případě někomu vypařila chladicí kapalina o ničem nevypovídá.

A k té teorii o 50tis za rok na opravy, to si tomu dal korunu, vemu že budeš mít ojetinu třeba kolem r.2000, takže je 13let starý, první věc je, že do 13letýho auta nasypeš 250(!!!) tisíc za pět let a po těch pěti letech, budeš mít 18ti letý(!!!) v podstatě neprodejný auto, možná v solidním technickým stavu a budeš o 250tis lehčí. To je prosimtě výhoda čeho?

On sice da za auto, mimochodem je pravda že je to nejhorší investice, třeba 333tis., ale za těch 5 let, za něj dostane třeba 120tis, plus bezstarostný užívání, plus peníze pro nákup dalšího auta, plus nesrovnatelný svezení (pokud nebudu srovnávat Mercedes E a nižší střední třídu), plus dobrej pocit že to auto bude prostě jezdit, plus samozřejmě bezpečnost.

Neříkám, že některý starý auta nemaj svý kouzlo, osobně je mam taky rád, ale rozhodně bych nikomu nedoporučil koupit ojetinu, když si může dovolit koupit nový, to je prostě blbost.

Re: PatryCzech's i30cw 1.6 CVVT Trikolor Komfort, Phantom Bl

Napsal: 29 čer 2013, 20:12
od Limitz
Mirus30 píše:A k té teorii o 50tis za rok na opravy, to si tomu dal korunu, vemu že budeš mít ojetinu třeba kolem r.2000, takže je 13let starý, první věc je, že do 13letýho auta nasypeš 250(!!!) tisíc za pět let a po těch pěti letech, budeš mít v podstatě neprodejný auto, možná v solidním technickým stavu a budeš o 250tis lehčí. To je prosimtě výhoda čeho?
k tomu ještě připočti pořizovací cenu toho auta :)

Re: PatryCzech's i30cw 1.6 CVVT Trikolor Komfort, Phantom Bl

Napsal: 29 čer 2013, 20:29
od miroska
Gratukuji Ti k novému autu.At Ti dělá radost a slouží.Proto sis ho přeci kupoval.Na toho d....ra nekoukej.Další chytrolín.
Já si takhle dělal radost před 5ti lety.Nemužu si stěžovat,dobrá spotřeba.

Re: PatryCzech's i30cw 1.6 CVVT Trikolor Komfort, Phantom Bl

Napsal: 30 čer 2013, 09:10
od PatryCzech
Nebojte, jsem dospělý člověk a koupi nového auta jsem zvážil. Kdybych se řídil pravidly, které vypsal Vlado, tak mám dodnes Mazdu 323f, která byla super bezproblémová, no ale v době prodeje měla přeci jen 16 let. O 100% jistotě jsem psal v uvozovkách, je mi jasné, že nic není 100%, ale mám prostě nové auto, u kterého je riziko závady menší + 5 let záruky a asistence. Navíc, jak jsem psal výše, nemám turbo, které jsem u Laguny za poslední rok 2x repasoval, zaplatil cca 15000 a byl bez auta cca 1,5 měsíce. Takhle mi dají náhradní auto a mám jistotu, že do práce dojedu. Dokonce mi dali náhradní auto, když jsem i30 kupoval, protože samozřejmě neměli ještě VTP + měnili název firmy, tak věděli, že se to protáhne a domluvili jsme se, že mi půjčí náhradní. Nakonec jsem jezdil s náhradním autem 3 týdny a pošetřil moje :-) Za tu dobu jsem jim najezdil cca 2000 km :)

Re: PatryCzech's i30cw 1.6 CVVT Trikolor Komfort, Phantom Bl

Napsal: 01 črc 2013, 01:34
od idam.i
Každopádne gartulujem k novému autu.Tie reči,že staré auta boli super a dnešné nič nevydržia už počúvam,od kedy sa zaujímam o auta. [-X Je to síce len cca.40 rokov ,ale o tom ,že kedysi bolo lepšie počúvam stále a skoro vo všetkom. #-o

Re: PatryCzech's i30cw 1.6 CVVT Trikolor Komfort, Phantom Bl

Napsal: 05 črc 2013, 08:55
od JoRy
Gratuluji též a ať bezproblémově slouží.
Vzhledem k tomu že ji budeš využívat a zatěžovat opravdu hodně, určitě napiš třeba po 30.000 km což asi u tebe nebude za dlouho :) zkušenosti. Třeba jak je na tom interiér (i když jsem i po 30tis slyšel že je stále skoro jako nový), a všeobecně jestli se něco třeba hodně změnilo k horšímu atd...

Re: PatryCzech's i30cw 1.6 CVVT Trikolor Komfort, Phantom Bl

Napsal: 28 zář 2013, 09:22
od PatryCzech
Tak přidávám update po více než 6.000 najetých km:

1) Zvenku je auto stále jako nové, teda hlavně když se umyje. Jinak ta černá je fakt hned špinavá.
2) Uvnitř vše taky jako nové, nic se neloupe, nevrže. Jediné z čeho mám obavy jsou plastové zadní strany předních sedaček - mám dvě malé děti a samozřejmě často do sedaček kopou a nebo o ně zavadí při nastupování a už jsou tam první vrypy, které asi nepůjdou odstranit.
3) Motorově vše tak jak má být, žádné problémy. Dlouhodobá spotřeba stoupla na 7.0 l /100 při ježdění stejné trasy. Řekl bych, že je to tím, že jsem auto přestal šetřit, koukat na spotřebu a prostě jezdím tak jak to cítím.
4) Co mi ještě vadí je celkem malá nádrž, tankuju dost často. Taky rádio by si mohlo pamatovat funkci Random po vypnutí a zapnutí. No a chybí mi dešťový senzor na který jsem si rychle u předchozího auta zvyknul :|
5) Klimu jsem ještě skoro nezapnul, topení/chlazení funguje velmi dobře. Klima byla zapnutá jen přes ta největší vedra v létě.
6) Počet problémů, chyb, či návštěv servisů = 0 :D

Re: PatryCzech's i30cw 1.6 CVVT Trikolor Komfort, Phantom Bl

Napsal: 28 zář 2013, 12:23
od idam.i
Vitaj medzi nami,spokojnými užívatelmi :hyu: Dúfam,že nám to dlho vydrží.
To,že to niektorých ludí dráždi,nie je náš problém. :D/

Re: PatryCzech's i30cw 1.6 CVVT Trikolor Komfort, Phantom Bl

Napsal: 28 zář 2013, 13:55
od bony
To PatryCzech:Vadí ti malá nádrž? Zas tak malá není, nemáš někdo udělanou dírku... :-) Ohledně rádia nevím jak to je nastaveno, ale já mám fci Random a jsem max spokojený dokonce si pamatuje i mp3 z Flesky. Ohledně dešťového snezoru, není zas tak dobrý aspoň na tomto autě...

Re: PatryCzech's i30cw 1.6 CVVT Trikolor Komfort, Phantom Bl

Napsal: 28 zář 2013, 14:39
od PatryCzech
bony píše:To PatryCzech:Vadí ti malá nádrž? Zas tak malá není, nemáš někdo udělanou dírku... :-) Ohledně rádia nevím jak to je nastaveno, ale já mám fci Random a jsem max spokojený dokonce si pamatuje i mp3 z Flesky. Ohledně dešťového snezoru, není zas tak dobrý aspoň na tomto autě...
No kdyby byla nádrž o 10 litrů větší, tak bych se nezlobil :wink: Jinak radio fci Random má, ale pokaždé když vypneš motor, tak flashka najede bez Randomu.